پایان نامه تدوین برنامه ریزی استراتژیک و عملیاتی توسعه ورزش قهرمانی رشته های انفرادی استان اردبیل

تعداد صفحات: 194 فرمت فایل: pdf - word کد فایل: 10002364
سال: 1384 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پایان نامه مدیریت
قیمت قدیم:۲۶,۰۰۰ تومان
قیمت: ۲۳,۹۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه تدوین برنامه ریزی استراتژیک و عملیاتی توسعه ورزش قهرمانی رشته های انفرادی استان اردبیل

    پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

    گرایش : مدیریت استراتژیک ورزشی

    چکیده

    این تحقیق با هدف تدوین برنامه استراتژیک و عملیاتی توسعه ورزش قهرمانی رشته­های انفرادی استان اردبیل انجام شد. روش تحقیق حاضر از نوع مطالعات استراتژیک بود. جامعه آماری این پژوهش را اعضای شورای راهبردی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل، کارشناسان و کارمندان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل، روسای هیئت­های رشته های انفردی، مربیانی که سابقه مربیگری در تیم­های ملی رشته­های مربوطه را دارند، یا دارای بالاترین درجه مربیگری هستند و ورزشکارانی که دارای حداقل 3 سال عضویت در تیم های ملی رشته های ورزشی خود را دارند، تشکیل خواهند داد. تعداد نمونه تحقیق با تعداد اعضای جامعه برابر بود و نمونه­گیری به صورت تمام شمار صورت گرفت. از مصاحبه کیفی برای شناسایی نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدها استفاده شد. در نهایت مطالب به­دست آمده از مطالعات کتابخانه­ای و مصاحبه کیفی در قالب پرسشنامه ای تدوین و نظرات اعضای جامعه تحقیق در خصوص آن پرسیده شد. محقق پس از جمع آوری اطلاعات ا اقدام به تهیه پرسشنامه بسته در طیف پنج ارزشی لیکرت کرد، محتوای پرسشنامه حاوی چهار قسمت نقاط قوت (9مورد) نقاط ضعف (11مورد) تهدیدها ( 4 مورد) و فرصت­ها ( 7 مورد) بود، که پاسخ دهندگان می بایست هر یک از این موارد را هم در وضع موجود و هم در وضع مطلوب ارزش گذاری می­کردند. پس از تائید روایی پرسشنامه توسط چند تن از اساتید مدیریت ورزشی و تائید پایایی پرسشنامه از طریق آزمون آلفای کرونباخ، این پرسشنامه ها در میان جامعه آماری تحقیق پخش و پس از گردآوری با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمون فریدمن نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید ورزش  قهرمانی رشته های انفرادی استان اردبیل هم در وضع موجود و هم در وضع مطلوب رتبه بندی شد.

     

     

    کلمات کلیدی: مدیریت استراتژیک، برنامه ­ریزی استراتژیک، برنامه عملیاتی، ورزش قهرمانی، رشته­های انفرادی ، استان اردبیل

    فصل اول

    طرح تحقیق

        مقدمه

       بیان مسئله

       اهمیت و ضرورت تحقیق

      اهداف تحقیق

     سوالات تحقیق

     تعریف مفهومی متغیر ها

     محدودیت­های تحقیق

    -1-مقدمه

    حرکت و جنبش از ویژگی­های حیات انسان، و دارای انگیزه و ریشه­ای در سرشت او و عاملی برای رشد و سلامت و  نشاط اوست. انسان نیازمند به حرکت و ناگزیر از حرکت است، منع انسان از حرکت نه تنها موجب توقف رشد، بلکه سبب افسردگی، بروز رفتار ناهنجار و از دست رفتن شور و نشاط زندگی وی می­گردد. تربیت بدنی و ورزش در طول تاریخ زندگی انسان به شیوه های گوناگونی متجلی شده است. ورزش-های امروزی صور مختلفی از فعالیت­های جسمی و تربیت بدنی است، که در چهار چوب نظام تعلیم و تربیت هر جامعه و همراه با ارزش­های فردی و اجتماعی آن موجبات پرورش فکری و جسمی کودکان و جوانان را فراهم می­کند(نمازی زاده، سلحشور، 1391). امروزه ورزش را به گونه­های متفاوتی از جمله  ورزش پرورشی، همگانی و تفریحی، قهرمانی و ورزش حرفه ای می­توان در جوامع بشری مشاهده کرد. توسعه تربیت بدنی و ورزش به­عنوان زمینه ساز تامین و تربیت نیروی انسانی سالم و تندرست بخشی از برنامه های توسعه ملی به شمار می آید(سند راهبردی، 1382).

    فراگیر شدن ورزش و اهمیت جایگاه آن در مناسبات بین­المللی، توجه فراوانی را از ناحیه دولت­ها متوجه این پدیده ساخته است. مسابقات مختلف قاره­ای و جهانی و در رأس همه آن­ها بازی­های المپیک به عرصه رقابت جوانان برگزیده ورزشی ملت­ها تبدیل شده و از این ره­گذر علوم و فنون مختلفی در ورزش به­کار گرفته شده است(براون1390، عطاآبادی و حیدریان، 1388). موفقیت کشورها در میادین بین­المللی ورزشی علاوه­بر تأثیرات اجتماعی و اقتصادی، نمادی از ثبات و توانمندی­های همه جانبه آن کشورها محسوب می­شود و یکی از علل سرمایه­گذاری بالای کشورها درورزش قهرمانی و حرفه­ای، از این مورد نشأت می­گیرد.

    در دنیای کنونی که  با سرعت سرسام آور در حال تغیر است، دیگر نمی­توان از تصمیم گیری­های یک­باره و مبتنی بر قضاوت­های شهودی و تجربی استفاده کرد. امروزه سازمان­هایی موفق خواهند بود، که بتوان از علم و مدیریت استراتژیک استفاده کنند( فرد ،1385). امروزه سازمان­های ورزشی از جمله ادارات کل ورزش و جوانان استان­ها همانند سازمان­های غیر ورزشی در معرض تغییر و تحولات محیطی قرار دارند، به­همین دلیل سازمان­ها ناگزیرند، به­طور دائم در رویدادهای داخلی و خارجی نظارت کنند، تا بتوانند در زمان مناسب  و بر حسب ضرورت خود را با تغییرات وفق دهند.

     از طرف دیگر اجرای طرح­های استراتژیک یکی از ضرورت­های هر تشکیلات می­باشد، تشکیلات اداره کل ورزش و جوانان

    .  نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد، لذا نیازمند به استراتژی برای رشد و توسعه تشکیلاتی می­باشد(رمضانی، خورشید­دوست، 1383). بنابرین همه سازمان­ها ناگزیرند، که عهده­دار مدیریت راهبرد یا راهبردی شوند. گاهی راهبرد­ها از موضع قدرت تعریف می شوند و زمانی برای فائق آمدن بر مسائل بروز می­کنند. سیستم­های سازمانی باید از نوعی برنامه­ریزی بهره گیرند، که آینده­نگر  و محیط­گرا باشد، به­طوری که ضمن شناسایی عوامل محیطی، در افق زمانی بلند مدت تاثیر آن­ها در سازمان و نحوه تعامل سازمان با آن­ها را مشخص کند. این نوع برنامه­ریزی، همان برنامه­ریزی استراتژیک است، که با بررسی محیط داخلی و خارجی سازمان، قوت­ها و ضعف­های داخلی  و فرصت­ها و تهدید­های خارجی محیطی را شناسایی کرده و با درنظر گرفتن چشم اندازها و ماموریت سازمان، اهدافی بلند مدت برای سازمان تنظیم می­کند و برای دستیابی به این اهداف، از بین گزینه­های استراتژی، اقدام به انتخاب استراتژی­هایی می­کند، که مشخص می­کند، منابع محدود سازمان(مالی، انسانی، امکانات و تسهیلات) باید به کدام یک از فعالیت­های الویت­دار اختصاص یابند، تا بدون اتلاف منبع و زمان، بهترین نتایج حاصل شوند و بیشترین نتایج حاصل آید (گودرزی و همکاران، 1386).                                                             

    2-1  بیان مسئله

    به طورکلی ورزش در تمام دوران زندگی از اهمیت زیادی برخوردار بوده است و موجب می شود، افراد مکان مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت خود داشته و در تأمین سلامت جسمی و روحی آنان تأثیر بسیار زیادی دارد. بسیاری از آثار نامطلوب محیط اجتماعی، اقتصادی، وضع  خانوادگی، وراثت و نظایر آن با استفاده از ورزش می­تواند کاهش یابد و یا حتی به طور کلی از میان برود. سیر تحول ورزش در زندگی، با بازی کردن که لازمه رشد و تکامل کودک است، شروع می شود و سپس به ورزشی که رقابت در آن مطرح است، می­پیوندد. این رقابت ابتدا به صورت غیر رسمی است و در تکامل خود به ورزش رقابتی سازمان یافته که همان ورزش قهرمانی و حرفه ای است، منتهی می­گردد. این مسیر از گذشته تاکنون در زندگی مردم کشورها و در فرهنگ­های مختلف به اشکال متفاوتی ظهور پیدا کرده است. در جوامع ابتدایی، حرکت و فعالیت، بخش لاینفک زندگی محسوب شده است. با گذشت زمان مسائلی چون پیشرفت انسان در ابعاد جسمانی، روانی و اجتماعی، جزء اهداف ورزش قرار گرفته و این انگیزش پیشرفت زیربنایی را برای رشد رفتار رقابتی در سطوح مختلف ایجاد کرده، که با عنوان ورزش قهرمانی بروز نموده است(غفرانی،1387). از طرف دیگر امروزه سازمان­ها ناگزیرند، به­طور دائم بر رویدادهای داخلی و خارجی نظارت کنند، تا بتوانند در زمان مناسب و برحسب ضرورت خود را با تغییرات وفق دهند. سازمان­ها بایستی به شیوه­ای اصولی این تغییرات را شناسایی کنند و خود را با آن­ها وفق دهند. در دنیای کنونی که با سرعتی سرسام آور در حال تغییر است. دیگر نمی­توان از تصمیم گیری­های یک­باره و مبتنی بر قضاوت­های شهودی و تجربی استفاده کرد. امروزه سازمان­هایی موفق خواهند بود، که بتوانند از علم و مدیریت استراتژیک استفاده کنند(افخمی، 1374).

    با توجه به اهمیت برنامه ­ریزی راهبردی در توسعه مقوله­های مختلف از جمله ورزش، ضرورت توجه به این مهم در کشور ما از جمله استان اردبیل بیش از بیش واجب است و بدون شک یکی از دلایل عدم توسعه­ی کشورمان در عرصه ورزش کم توجهی مسئولان به این مقوله مهم و سلیقه ای عمل کردنشان می باشد. ورزش اردبیل از دیرباز دارای ورزشکاران بزرگی در رشته­های انفرادی از جمله کشتی که پیشینه قوی دارد و بزرگان و  قهرمانانی در سطح ملی به کشورمان تحویل داده همانند: حاتمی­ها، جوان صالح­ها، پازاج­ها و اشکانی­ها و بهتاج­ها و ..... و در رشته وزنه­برداری قهرمانانی همانند: رضازاده­ها، حسینی­ها، انوشیروانی­ها و در رشته دو و میدانی قهرمانان بزرگی همانند: شمشیری­ها، برادران­ها، اسبقیان­ها، فاخر­ها، ساجدی­ها و ... می باشد. مسئله ای که محقق با آن روبرو است، این است که استان اردبیل فاقد یک برنامه استراتژیک و عملیاتی برای توسعه ورزش قهرمانی رشته­های انفرادی  استان می­باشد، لذا تحقیق حاضر بر آن است، که مهمترین نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید ورزش قهرمانی رشته­های انفرادی استان اردبیل را شناسایی کرده و چشم انداز مطلوب، ماموریت مطلوب و اهداف بلند مدت و همچنین استراتژی های مطلوب توسعه ورزش قهرمانی رشته های انفرادی  استان اردبیل را تدوین نماید.

    3-1      ضرورت و اهمیت تحقیق

    برنامه­ ریزی، شامل تعریف اهداف کمی و کیفی سازمان­ها، ایجاد یک استراتژی کلی برای دستیابی به این اهداف و سرانجام تدوین سلسله مراتبی جامع از برنامه­ها برای تلفیق و هماهنگی فعالیت­ها. پس برنامه­ریزی به اهداف (آن­چه  که باید انجام بگیرد) و نیز به ابزار (چگونه باید به هدف رسید) مربوط می­شود(اعرابی و همکاران،1391). برنامه­ریزی استراتژیک  عبارت است از تدوین استراتژی برای کمک به مدیریت در برنامه­ریزی به منظور به­دست آوردن مزایای اهداف بلندمدت سازمانی است، که هدف اصلی آن تنظیم و تدوین برنامه (استراتژیک) است(خسروی­زاده، حمیدی،1390). تحقیقات نشان می­دهد، که عملکرد سازمان­هایی که به مدیریت راهبردی می­پردازند، بهتر و بالاتر از دیگرسازمان­هاست(هانکر و همکاران[1]، 1384). بررسی عملکرد برخی از سازمان­های ورزشی نیز حاکی از این است، که سازمان­هایی که برای انجام مأموریت و دستیابی به اهداف خود از مدیریتی قوی و مبتنی بر برنامه­ریزی راهبردی استفاده کردند، در فعالیت­های مختلف از جمله ورزش قهرمانی به موفقیت­های چشمگیری دست یافتند. برای نمونه، کشور چین ازرتبه چهارم المپیک 1996 آتلانتا، به رتبه سوم در المپیک 2000 سیدنی، رتبه دوم در المپیک 2004 آتن و رتبه اول المپیک 2008 پکن دست یافت. استرالیا نیز از رتبه هفتم در المپیک آتلانتا، به رتبه­ی چهارم در المپیک سیدنی و آتن دست یافت(خسروی زاده،1387).اوکلی و گرین[2] (2001) به این نتیجه رسیدند که موفقیت­های ورزشی در عرصه جهانی و بین­المللی علاوه بر رونق اقتصادی، می­تواند موجب سربلندی هر کشور شود. به همین منظور تلاش­های زیادی برای دستیابی به راهکارها و پرورش استعدادهای نخبه صورت می­گیرد، تا یک کشور بتواند در بازی­های المپیک موفق شود.تا زمانی که برای یک سازمان هدفی مشخص نشود، آن سازمان نمی­داند به کجا می­خواهد برود و اگر هدف مشخص شود، ولی برنامه­ریزی نشود، آن سازمان نمی­داند چگونه به آن هدف برسد. بنابراین هر سیستمی که خواهان موفقیت است، باید اهدافی مشخص داشته باشد و نحوه و زمان رسیدن به آن هدف را نیز تعیین کند، تا براساس برنامه تهیه شده به سوی اهداف مورد نظر پیش برود و همواره ناظر بر حرکت خود باشد، تا انحرافات احتمالی را شناسایی و تعدیل کند(گودرزی و همکاران،1386).

    استان اردبیل امروزه در اکثر رشته­های انفرادی دیگر آن نبوغ لازم را ندارد و  با توجه به اینکه موفقیت­های گذشته حاصل برنامه ­ریزی استراتژیک نبود، دیگر آن موفقیت­­ها تکرار نشد و ورزش­های انفرادی استان اردبیل به­خصوص در رشته­های ذکر شده با افت شدید مواجه شدند، به­طوری­که در دو سال اخیر حتی یک نفر از دوومیدانی اردبیل  در اردوهای تیم­های ملی حضور نداشته و در کشتی فقط افشین بیابانگرد جزو افراد ثابت تیم ملی بوده است. با توجه به اهمیت برنامه­ریزی استراتژیک برای رسیدن به موفقیت­ها در عرصه ورزش­ها، استان­ باید برنامه­های خود را در راستای برنامه­های کلان ورزشی، تنظیم کند و از آن­جا که استان اردبیل به عنوان یکی از استان­هایی که همیشه سهم بسزای در ورزش کشور و به­خصوص ورزش­های انفرادی داشته و ورزشکاران، قهرمانان و پهلوانان نامی و زیادی مثل ایوب بهتاج (مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل)، شروین اسبقیان(میرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان­شرقی)، نادر قربانی(مربی بدنساز تیم فوتبال صبای قم) و محمدرضا برادران(معاون ورزشی مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل) و ... را به جامعه­ی ورزش کشور معرفی کرده است، با توجه به موارد مذکور و اهمیت  برنامه ریزی استراتژیک در توسعه مقوله های مختلف و از جمله ورزش، ضرورت توجه به این مهم در کشور ما نیز بیش از پیش بر مسئولان کشور واجب است و بدون شک از مهمترین دلایل عقب افتادگی کشورمان در عرصه ورزش کم توجهی مسئولان به این مقوله مهم است، هر چند که در سالهای اخیر گام هائی در این راستا برداشته شده است که مصلما" کافی نبوده و باید بیشتر  به این مهم توجه شود. شاید یک راهکار مناسب تدوین برنامه استراتژیک برای استانهای مختلف کشور باشد، که با تحقق این امر و توسعه ورزش استانها مصلما" ورزش کشور نیز به جایگاه مناسب خود نزدیک خواهد شد. استان اردبیل نیز به عنوان یکی از استانهای مستعد کشور در زمینه ورزش و از جمله ورزش قهرمانی فاقد یک برنامه جامع برای توسعه ورزش است. این پژوهش به دنبال تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی برای اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل میباشد.

    4-1       اهداف تحقیق

    1-4-1     هدف کلی

    هدف اصلی تحقیق«تدوین برنامه استراتژیک و عملیاتی توسعه ورزش قهرمانی رشته­های انفرادی استان اردبیل» می­باشد.

    2-4-1      اهداف اختصاصی

    1- تدوین بیانیه چشم انداز توسعه ورزش قهرمانی رشته­های انفرادی استان اردبیل

    2- تدوین بیانیه مأموریت توسعه ورزش قهرمانی رشته­های انفرادی استان اردبیل

    3- تدوین اهداف بلند مدت توسعه  ورزش قهرمانی رشته­های انفرادی استان اردبیل

    4- شناسایی ضعف­ها و قوت­های ورزش قهرمانی رشته­های انفرادی استان اردبیل

    5- شناسایی فرصت­ها و تهدیدهای ورزش قهرمانی رشته­های انفرادی استان اردبیل

    6- شناسایی وضعیت موجود و مطلوب ورزش قهرمانی رشته­های انفرادی استان اردبیل

    7- ارائه برنامه استراتژیک برای ورزش­های قهرمانی رشته­های انفرادی استان اردبیل

    5-1     سوال­های تحقیق

    1-5-1      سوال کلی  

    برنامه استراتژیک و عملیاتی توسعه ورزش قهرمانی رشته های انفرادی استان اردبیل چیست ؟

    2-5-1      سوالات اختصاصی

    چشم انداز توسعه ورزش قهرمانی رشته­های انفرادی استان اردبیل چیست ؟

    مآموریت توسعه ورزش­ قهرمانی رشته­های انفرادی استان اردبیل چیست ؟

    اهداف بلند مدت توسعه ورزش قهرمانی رشته­های انفرادی استان اردبیل چیست ؟

    فرصت ها و تهدیدهای ورزش قهرمانی رشته­های انفرادی استان اردبیل چیست ؟

    نقاط قوت و ضعف ورزش قهرمانی رشته­ های انفرادی استان اردبیل چیست ؟

    وضعیت موجود ورزش قهرمانی رشته­های انفردای استان اردبیل چیست ؟

    برنامه  استراتژیک و عملیاتی توسعه ورزش قهرمانی رشته­های انفرادی استان اردبیل چیست؟

  • فهرست و منابع پایان نامه تدوین برنامه ریزی استراتژیک و عملیاتی توسعه ورزش قهرمانی رشته های انفرادی استان اردبیل

    فهرست:

    1-1-مقدمه. 1

    2-1  بیان مسئله. 2

    3-1      ضرورت و اهمیت تحقیق.. 3

    4-1       اهداف تحقیق.. 4

    1-4-1     هدف کلی.. 4

    2-4-1      اهداف اختصاصی.. 4

    5-1     سوالهای تحقیق.. 5

    1-5-1      سوال کلی.. 5

    2-5-1      سوالات اختصاصی.. 5

    6-1      تعاریف مفاهیم.. 5

    7-1     محدودیتهای پژوهش.... 6

    2-1-مقدمه. 8

    2-2     مبانی نظری تحقیق.. 8

    2-2-1    کلیاتی در مورد استان اردبیل.. 8

    2-2-2     مدیریت استراتژیک.... 8

    2-2-3-برنامه ریزی.. 11

    2-2-3-1-تعاریف برنامه ریزی.. 11

    2-2-3-2-ضرورت و اهمیت برنامه ریزی.. 12

    2-2-3-3- مزایای برنامهریزی.. 12

    2-2-3-4- محدودیتهای برنامهریزی.. 12

    2-2-3-5- انواع برنامهریزی.. 13

    2-2-2-6-وجوه افتراق برنامهریزی جامع و برنامهریزی عملیاتی: 14

    2-2-4-استراتژی.. 15

    2-2-4-1-تعاریف استراتژی.. 15

    2-2-4-2- انواع استراتژی.. 17

    2-2-5- برنامهریزی استراتژیک.... 18

    2-2-5-1-تعاریف برنامهریزی استراتژیک: 18

    2-2-5-2- ویژگیهای برنامهریزی استراتژیک.... 19

    2-2-5-3-مدل های برنامه ریزی استراتژیک: 20

    2-2-5-3-1-مدل فیلیپس 20

    2-2-5-3-2-فرآیند برنامه ریزی استراتژیک برایسون.. 21

    2-2-5-3-3-مدل دیوید. 21

    2-2-5-3-4- مدل کمیسیون ورزش استرالیا 26

    2-2-5-3-5- مدل برنامه ریزی استراتژی SPP.. 27

    2-2-5-3-6-  جمع بندی مدلهای برنامهریزی.. 27

    2-2-6-ارکان توسعه ورزش قهرمانی.. 28

    2-2-7-تاریخچه ورزش.... 30

    2-2-7-1-تاریخچه ورزش در جهان.. 30

    2-2-7-2- تاریخچه ورزش قهرمانی در جهان و ایران.. 31

    2-3- ادبیات و پیشینه تحقیق.. 32

    2-3-1-مروری بر پژوهشهای داخلی.. 32

    2-3-1-1- سند توسعه بخش تربیت بدنی و ورزش استانها 37

    2-3-1-1-1- استان همدان ( برنامه چهارم توسعه استان1388-1384) 39

    2-3-1-1-1-2-استان ایلام ( برنامه چهارم توسعه1388-1384): 42

    2-3-2- مروری بر تحقیقات خارجی.. 45

    2-3-2-1-استراتژی توسعه ورزشهای بولسوور 45

    2-3-3-2-استراتژی توسعه ورزش کاستلریج بورو 46

    2-3-2-3- استراتژی توسعه ورزشهای کارادون.. 46

    2-3-2-4-استراتژی توسعه ورزش منطقه دره وایت هورس.... 47

    2-3-2-5-استراتژی توسعه ورزش همگانی کنت... 47

    2-3-2-6-استراتژی ورزش ایزلینگتون.. 48

    2-3-2-7-استراتژی توسعه ورزشی کارفیلی کانتی.. 48

    2-3-2-8- سند توسعه ورزش شورای برنت... 50

    2-3-2-9- سند توسعه ورزشی ولز. 52

    2-3-2-10- استراتژی توسعه ورزش المبریج.. 53

    2-3-2-11-استراتژی توسعه ورزش مدوی  (2010-2005) 53

    2-3-2-12-استراتژی توسعه ورزشی منطقه نورفولک.... 55

    2-3-2-13- استراتژی توسعه ورزش گویلفورد بورو 55

    2-3-2-14-استراتژی توسعه ورزش سوئد. 56

    2-3-3-نتیجه گیری.. 58

    2-3-4-نظریه های مربوط به ورزش قهرمانی.. 58

    2-3-4-1- دلایل عدم انجام ورزش قهرمانی در بین مردم. 58

    2-3-4-2-    مشکلات توسعه ورزش قهرمانی.. 59

    3-1-مقدمه. 62

    3-2- روش تحقیق.. 62

    3-3- جامعه آماری.. 62

    3-4-روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه. 62

    3-5-ابزار جمعآوری اطلاعات... 62

    3-6- روایی و پایایی پرسشنامه. 63

    3-7- روش گردآوری اطلاعات... 63

    3-8- روش تجزیه وتحلیل دادهها 63

    4-1-مقدمه. 65

    4-2- ویژگی های جمعیت شناختی.. 65

    4-3- یافته های توصیفی.. 67

    4-4- آمار استنباطی.. 78

    5-1-بحث و نتیجه گیری.. 82

    منبع:

    -علیان عطاآبادی، حسین حیدریان، (1388). "استعدادیابی و استعدادپروری. روش های کشف و شکوفایی استعدادها". چاپ اول، تهران، انتشارات امید مجد.

    2- براون جیم، (1390). "استعدادیابی در ورزش: نحوه شناسایی و رشد ورزشکاران برجسته" . ترجمه سعید ارشم و الهام رادنیا، چاپ اول، تهران، نشر علم و حرکت.

    3- نمازی زاده مهدی، سلحشور بهمن، (1391) "تربیت بدنی عمومی، انتشارات سمت، ویرایش اول،چاپ بیست و پنجم ".

    معدن کن محمد، (1369). "نقش ورزش در جلوگیری از انحرافات اخلاقی جوانان" سازمان برنامه وبودجه تهران.

    5- گرین مایک، هولیان باری، (1387). "سیاست گذاری و الویت بندی در توسعه ورزش قهرمانی، ترجمه رضا قره خانلو، انتشارات کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران.

    6- فرد دیوید، (1385). "مدیریت استراتژیک، ترجمه­ی علی پارسائیان و محمد اعرابی، چاپ نهم، دفتر پژوهش­های فرهنگی تهران ".

    7- رمضانی خورشید دوست رضا، (1383). "طرح جامع ورزش کشور، (توسعه ورزش قهرمانی)، انتشارات مرکز ملی مدیریت ورزش ".

    8- رضاییان علی، (1391). «اصول مدیریت»، انتشارات سمت، نوبت چاپ بیست و سوم.

    9- دیوید هانگر، جی. ویلن، توماس ال، ( 1384 ). "مبانی مدیریت استراتژیک"، ترجمه سیدمحمد اعرابی و

    داوود ایزدی. دفتر پژوهش­های فرهنگی.

    10- پناهی جبار، (1388). "طراحی و تدوین توسعه ورزش قهرمانی استان کردستان، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده تربیت بدنی  تهران".

    11-بهرام همایون، منصور وخشوری، بهناز وکیلی،  منصوره یعقوبی، (1392). دانستنی هایی در باره جهان

    12- علاقه­بند علی، (1386)،«مبانی نظری و اصول مدیریت آموزشی، چاپ سی و سوم، نشر روان».

    13- رضا قرخانلو، (1387)، سایت انجمن جامعه شناسی ایران.

    14- قاسمی محمدهادی، (1384). "مقایسه دیدگاه ورزشکاران، مربیان و صاحبنظران در مورد".

    راهکارهای پیشرفت ورزش ژیمناستیک کشور". پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم".

    15- محمد تقی­پور، طهرانی پروانه، ( 1386 ). "مقایسه دیدگاه ورزشکاران، مربیان و صاحب­نظران در

    مورد راهکارهای پیشرفت ورزش تکواندو زنان کشور". پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران. صص 96-93

    16- سجادی سید نصرالله، ( 1379 ). "بررسی علل ناکامی تیم­های ملی فوتبال جوانان در مسابقات- آسیایی 1997

    17- - سند راهبردی نظام جامع توسعه تربیت بدنی و ورزش کشور،(1382)، شرکت راد سامانه.

    18- خسروی زاده، اسفندیار، 1387 ، مطالعه و طراحی برنامه استراتژیک کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران، رساله دکتری، دانشگاه تهران.1

    19- جاسبی عبدالله، (1386)، اصول و مبانی مدیریت، جاپ هفدهم، دانشگاه آزاد اسلامی.

    20- جان ام، برایسون،1381 ، برنامه ریزی استراتژیک، منوریان عباس، مرکز آموزش مدیریت دولتی.

    22- داوری دردانه، شانه ساز زاده محمد حسن، (1383)، مدیریت استرا تزیک از تئوری تا عمل.

    23- ساموئل پاول، 1374، مدیریت استراتژیک در برنامه های توسعه، ترجمه علی اشرف افخمی انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، تهران.

    24-  غفرانی محسن، (1387)، طراحی و تدوین استراتژی توسعه ورزش همگانی و قهرمانی استان سیستان و بلوچستان، رساله دکتری، دانشگاه تهران.

    25. مهدی الوانی، 1393، مدیریت عمومی، ویراست سوم، چاپ پنجاهم.

    26- گودرزی، محمود، (1386)، طراحی وتدوین نظام جامع ورزش کشتی کشور.نشریه پژوهش در علوم ورزشی،شماره،14.

    27- گودرزی،محمود و همکاران، (1386). "طراحی و تدوین نظام جامع ورزشی کشتی ایران، نشریه پژوهش در علوم ورزشی ".

    29- رضائیان، علی، 1387 ، اصول مدیریت، چاپ نوزدهم، انتشارات سمت.

     30- رضائیان، علی،1387، مبانی سازمان و مدیریت، چاپ یازدهم، انتشارات سمت.

    31- حمیدی، مهرزاد، 1385 ، مدیریت سازمان های ورزشی، چاپ چهارم، انتشارات پیام نور.

    32- استیفن پی، رابینز – دیوید ای، دی سنزو، 1386 ، مبانی مدیریت، اعرابی، سید محمد - حمید رفیعی، محمد علی - اسراری ارشاد، بهروز، چاپ پنجم، فرهنگ و مدیریت.

    33- اقتداری، ، 1385 ، سازمان و مدیریت، دفتر پژوهش های فرهنگی.

    34- سجادی، نصر الله، 1387 ، مدیریت سازمان های ورزشی، انتشارات سمت.

    35- هریسون، جفری - جان، کارون، 1382 ، مدیریت استراتژیک،  قاسمی، بهروز، اتشارات هیئت.

    36- جیمز براین، کویین – مینتسبرگ، هنری – رابرت ام، جیمز، 1382،  مدیریت استراتژیک، صائبی، محمد.

    37- نصیرزاده، عبدالمهدی، (1387). طراحی و تدوین توسعه ورزش قهرمانی و همگانی استان کرمان.پایان نامه کارشناسی ارشد.دانشگاه پیام نور.

    38- بهزاد ایزدی، 1388. دانشجوی دکترای تربیت بدنی دانشگاه تربیت مدرس. تاریخچه ورزش قهرمانی.www.aftabir.com

    39- اپل، بام، گالوی استامف،(1995)، ترجمه منوریان عباس(1381)، مرکز آموزش مدیریت دولتی.

    40- اسفندیار خسروی­زاده، مهرزاد حمیدی،1390، مدیریت استراتژیک در سازمان­های ورزشی.ص164

    41- اصالت پورغلام بندری، (1394)، "تدوین برنامه استراتژیک ورزش زنان در استان هرمزگان".پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد واحد بندرعباس.

    42- اکبری آرمند، علی، (1374). "توصیف وضعیت ورزش تنیس روی میز مردان کشور". پایان نامه

     کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم، تهران. صص 718- 1998 ". طرح پژوهشی، پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، تهران. ص 1.

    43-حمیدی،مهرزاد،و همکاران(1389)،"تدوین راهبردهای توسعه ساختار ستادی ورزش دانشجویی ایران،نشریه ی پژوهش در علوم ورزش،مدیریت ورزشی،شماره ی 26،صص 40-27 "

    44-قالیباف،محمد باقر(1389) "نگاه راهبردی به نظام ورزش در کشور از برنامه ی پیشرفت و عدالت،نشرنگارستان حامد،تهران.ص.36 "

    45- آذرین بدری، (1385)، بررسی وضعیت ورزش ژیمناستیک در ایران با رویکرد تدوین نظام جامعه توسعه انسانی در ورزش ژیمناستیک کشور، رساله دکتری، دانشگاه تهران.

    46- فریدون تندنویس، محمد هادی قاسمی، (1386)، "مقایسه دیدگاه ورزشکاران، مربیان و صاحب­نظران در مورد راهکارهای پیشرفت ورزش قهرمانی ژیمناستیک کشور"، نشریه کشور، شماره40،17-45.

    47- گودرزی محمود، هنری حبیب، (1386)، طراحی و تدوین نظام جامع ورزش کشتی کشور، نشریه پژوهش در علوم ورزشی، شماره14،33-54.

    48- امیر تاش، علی محمد،1384، وضعیت موجود وشاخصهای استعدادیابی هندبال سالنی مردان از دیدگاه مربیان نخبه کشور. نشریه علوم حرکتی و ورزش،شماره،6.

    49- رضوی، محمد حسین، 1384 ، افزایش کارایی با سیاست خصوصی سازی در ورزش. نشریه حرکت، شماره،23.

    50- علیجانی،عیدی، 1381، بررسی وضع موجود وتدوین شاخصهای استعداد یابی در رشته دو ومیدانی. نشریه پژوهش در علوم ورزشی، شماره4

    51.A Sports And Leisure Development Framewok For Brent,2003.

    52.A Strategy for the Development of Sport in Caerphily county, 2003,  www. Caerphily.gov.uk / leisurelifstyl.

    53. Bolsover District Council, Sports Developement Strategy 2006 - 2009, www. bolsover.gov.uk.

    54. Caradon Sports Development Strategy  2010 -  2006.

    55.Castlereagh Borough Council – Sports Development Strategy2008-2011.     

    56.Elmbridge sports council, Elmbridge sports developement strategy,2000-2003. .55

    56. Guildford Borough Council, 2000, sport development strategy for Guildford Borough,2003-2007.

    57.Islingtonn Council, 2002. . Sports & Leisure ”strategic.

    58.Kennet District council, leisure and art strategy 2005-

    59.Medway Council. Sports development strategy.2005-2010

    60.Messing Ulrica,1999 , A sport policy for the Twently – first Centurry –Minisity of Industry ,Employment and communication Sweden.

    61.Norfolk County Council,2000. Sports development Strategy.2002-2007

    62.The Vale of White Horse District - Sports Development Strategy – April2007

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت