پروژه تاثیرعوامل اثرگذار بر سودآوری شرکت‌ بیمه ایران

تعداد صفحات: 94 فرمت فایل: word کد فایل: 10002327
سال: 1391 مقطع: کارشناسی دسته بندی: پایان نامه مدیریت
قیمت قدیم:۱۶,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۳,۹۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه تاثیرعوامل اثرگذار بر سودآوری شرکت‌ بیمه ایران

    پروژه کارشناسی

    رشته­ ی: مدیریت بازرگانی

    چکیده :

    تحقیق علمی با شناخت یک پدیده در یک جامعه آماری انجام میشود. با توجه به اهداف این این پژوهش نیاز به داده های خاصی است  که بیشتر شرکتهای ارایه دهنده خدمات بیمه ای که موظف به تهیه صورتهای مالی میباشند این داده ها را فراهم می اورند لذا در تحقیق حاضر جامعه آماری 50 شرکت خدمات بیمه ای ایران در سطح کشور که دارای صورتهای مالی و دفاتر میباشند در نظر گرفته شده است. تحقیق حاضر که به بررسی عوامل موثر بر سود آوری می پردازد از نظر هدف کاربردی است. هدف تحقیقات کاربردی، توسعه دانش کاربردی در یک زمینه خاص است. این تحقیقات به سمت کاربرد عملی دانش هدایت میشود.  تحقیقات کاربردی به منظور حل مساله ای فردی، گروهی یا اجتماعی و به عبارتی رفع یک مشکل در یک مقطع زمانی و مکانی انجام می گیرد. تحقیق حاضر از لحاظ نحوه گردآوری داده ها توصیفی است. اجرای تحقیق توصیفی می تواند صرفاً برای شناخت بیشتر شرایط موجود یا یاری دادن به فرآیند تصمیم گیری باشد.

    در این گونه تحقیقات سعی میشود تا آنچه هست را بدون هیچگونه دخالت یا استنتاج  ذهنی گزارش کرد و نتایج عینی از موقعیت گرفت. جمع نمونه آماری با توجه به فرضیات تحقیق و با استفاده از جدول مورگان تعداد 44 شرکت خدمات بیمه ای از بین جامعه آماری انتخاب شده اند

    فصل اول: کلیات تحقیق

    1-1)        مقدمه

     

    صنعت بیمه یکی از تدبیرهای پشتیبانگر و یکی از ابتکاری ترین فنون و حرفه‌ها در جهان است. بیشتر جامعه‌های امروزی در قرن حاضر جامعه‌هایی تشکیلاتی و سازمانی یافته هستند و موسسه‌های بیمه در بهبود و تسریع فعالیتهای اقتصادی جامعه نقش بسیار مهمی دارند . در واقع صنعت بیمه با گرد آوری سرمایه‌ های کلان برگرفته از حق بیمه‌ ها و ذخایر بیمه‌ای پرداختی در جامعه است .

    صنعت بیمه در هر دوره براساس نیازمندی‌های مختلف افراد جامعه، انواع بیمه نامه‌ها را بتدریج عرضه نموده و از این طریق توانسته محیط امنی که مستلزم انجام فعالیتهای تجاری، اقتصادی باشد برای افراد و سرمایه های آن ها فراهم آورد. در حقیقت هدف اصلی صنعت بیمه همانا اجرای اصل تعاون ، همیاری و مشارکت برای جبران خسارتهای طبیعی و خسارت‌های ناشی از فعالیت‌های اقتصادی افراد جامعه است . سود آوری بیمه مهم ترین مساله در پیشرفت آن است به طوریکه سودآوری یکی از مهمترین مفاهیم در دنیای تجارت است و به عنوان یک معیار کارایی و سلامت مالی یک واحد تجاری محسوب می شود. سرمایه گذاران  قبل از اینکه در شرکتی سرمایه گذاری کنند یا سهام آن را مورد ارزیابی قرار دهند تلاش می کنند سودآوری آن واحد تجاری را ارزیابی کنند بعبارتی دیگر سودآوری واحدهای تجاری مبنایی برای تصمیم گیری فراهم می کند. کلیه دارندگان حق مالکیت و به ویژه دارندگان سهام عادی به وجود سودآوری مطلوب واحد تجاری تمایل دارند. چناچه مدیریت فعلی توانایی ایجاد سودآوری مناسب را نداشته باشد دارندگان حق مالکیت فعلی قادرند گام های مورد نیاز برای تعویض مدیریت را برداشته یا آنکه به اقدامات تشویقی مدیریت با انگیزه سودآور کردن واحد تجاری مبادرت ورزند و نگرش های جدید در تدوین استراتژی های خود ایجاد کنند.

     

     

    تاریخچه بیمه درجهان

     

    بیمه در دنیا تاریخچه نسبتاً طولانی دارد. اقوام و ملیتهای مختلف به نوعی با مفاهیم بیمه و اشکالی از آن سروکار داشته‌اند. اشکال اولیه بیمه بصورت همکاری و همیاری در تقسیم زیان و وام‌های دریایی در بین دریانوردان فنقیی، یونانیان ، هندیها و رومیان مشاهده شده است .

    شکل مطلوب وری بیمه از چه زمانی متداول شده است معلوم نیست اما در سال 1393 در یک دفتر رسمی در ژنو 80 فقره قرارداد بیمه‌ای ثبت شده که نشانگر قدمت بیمه گری مکتوب در اروپا می‌باشد. سیر روند قواعد حاکم بر کار بیمه با گسترش روز افزون بویژه بعد از انقلاب صنعتی منجر به تهیه و تنظیم مقررات بین المللی در زمینه‌های مختلف حمل و نقل و بیمه‌های دریای گردید . اما بی تردید انگلستان بیشترین نقش را در ایجاد و تکامل قوانین بیمه در جهان دارد .شاید بیمه لویدز معروف ترین آنها باشد. این تحول بیمه از یک قهوه خانه متولد شد . در طول سال‌های قرن 17 قهوه خانه‌های این کشور پاتوق بسیاری از اندیشمندان و روشنفکران و تجار بود و در هر قهوه خانه افراد خاص با طبقه اجتماعی و فرهنگی مخصوص به خود مراودت داشتند. در قهوه‌خانه اردلررلویدز نیز، تجار، دلالان ، بیمه گران ، صرافان و از این طیف حضور داشتند و این محل کانون اخبار بیمه و تجارت بود . سپس لویدز با انتشار روزنامه تخصصی بیمه‌ای ابتکار عملی جالبی را به خرج داد تا بیمه گران در جریان انتشار آخرین اخبار و وقایع تجارت و بیمه قرار بگیرند. پس از آن قهوه لویدز اعتبار صد چندانی یافت که بنحوی که بعدها با انتقال به ساختمان مخصوص بهمان نام رسماً به مرکز بورس بیمه‌ای تبدیل شد .اعتباری که تا به امروز ادامه دارد بیمه لویدز اینک در جهان قدرت بیمه ای محسوب می‌شود.

    تاریخچه بیمه ایران

     

    شرکت سهامی بیمه ایران در تیرماه سال 1338 به منظور انجام انواع معاملات بیمه‌ای و عملیات بازرگانی تاسیس شد این شرکت در همان تاریخ ذیل شماره 6795 در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است .براساس مصوبه شورای اسلامی و لایحه قانونی ملی شدن موسسات بیمه و موسسات اعتباری، مصوب سال 1358 شرکت سهامی بیمه ایران از تاریخ 4/4/58 ملی اعلام شد.

    در اوایل سال 60 به دلیل عدم انجام فعالیت به برخی از شرکتهای بیمه، ساختار و فعالیتهای شرکت سهامی بیمه ایران ابعادی تازه یافت. به استناد ماده دوم قانون اداره امور شرکتهای بیمه مصوب 13/9/67 مجلس شورای اسلامی و بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی، اساسنامه این شرکت در جلسه مورخه 5/9/68 به تصویب هیات وزیران وقت رسید. این اساسنامه موجب شد تا تسهیلات مطلوبی برای کلیه فعالیتهای شرکت فراهم شود.

    براساس مصوبه جدید، موضوع فعالیت شرکت بیمه ایران عبارت است از :

    1) انجام انواع عملیات مربوط به امور بیمه‌های بازرگانی در رشته بیمه‌های اشیاء مسئولیت و اشخاص

    2) قبول بیمه‌های اتکایی از موسسات بیمه داخلی و خارجی

    3) واگذاری بیمه‌های اتکایی از موسسات بیمه داخلی و خارجی

    هم چنین شرکت سهامی بیمه ایران به منظور توسعه فعالیتی خود در سراسر کشور و تامین نیازهای بیمه ای هم میهمان عزیز، مبادرت به تشکیل سرپرستی‌های یازدگانه نموده است که هر یک از آنها نیز چند شعبه را تحت پوشش دارد.

    در حال حاضر، 11 سرپرستی ، حدود 90 شعبه و اداره پرداخت خسارات و افزون بر 2000 نمایندگی حقیقی و حقوقی در بیش از 275 شهر کشور ، شبکه فعالیت شرکت بیمه ایران را تشکیل می‌دهد.

    1-2) بیان مسأله

     

    شرکت ها برای کسب موفقیت باید عوامل موثر بر سودآوری را شناسایی کنند و در هدف گذاری‌های خود به این عوامل تکیه کنند.نظریه های متعددی جهت عوامل موثر بر سودآوری از سوی پژوهشگران در طی زمان مطرح گردیده که با توجه به شرایط موجود در زمان های مختلف و نوع فعالیت واحدهای تجاری مختلف تاثیرات متفاوت و گاه متضادی بر سودآوری دارند. با توجه به اهمیت موضوع سودآوری در استراتژی های شرکت های تجاری در این پژوهش به بررسی عوامل موثر بر سودآوری  در شرکت های ارایه دهنده خدمات و بالاخص خدمات بیمه­ای پرداخته شده است و میزان تاثیر این عوامل احتمالی  بر فاکتور سودآوری شرکت ها را مورد کنکاش قرار دادیم.

    مالکان یک شرکت عمدتا بدنبال کسب سود هستند در این راستا با توجه به منابع و امکانات محدود خود سعی می کنند به گونه ای عمل نمایند که حداکثر سود و منفعت را بدست آورند ازاینرو اطلاع از عوامل موثر بر سودآوری برای این گروه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. عوامل مختلفی بر سودآوری شرکتها موثر است ، از بازنگری مختصر مطالعات پیشین آشکار می شود که در حقیقت یک تصویر یا الگوی واضح درباره ارتباط بین یک سری فاکتورهای مشخص و سودآوری وجود ندارد. آنچه  واضح است این است که همیشه یک همبستگی قوی بین این فاکتور ها و سودآوری موجود نیست. البته این سردرگمی برای صورتبندی استراتژی های موثر رقابتی مضر است. و در بسیاری از حالتها منجر به تصمیم گیری استراتژی خطرناک و نادرست می شود. پس ضروری است این ارتباط را در عرصه خدمات و بخصوص  در صنعت بیمه را به تفصیل بررسی کنیم . به همین منظور این پژوهش به دنبال بررسی ارتباط و میزان تاثیر گذاری عوامل موثر بر سود آوری در شرکت های ارایه دهنده خدمات بیمه ایران است. تحقیقات تجربی در بررسی عوامل موثر بر سودآوری  شرکتها وبه تبع آن میزان سودآوری به نتایج متفاوتی منجر شده‌است و نهایتا به این تعارض رسیده اند که این ارتباط مشاهده شده؛ یک ارتباط مستقیم است یا یک ارتباط ساختگی و نادرست، این تعارض و سردرگمی برای تصمیم گیری های استراتژیک واحد های تجاری بسیار مضر است(لاورتی،2001،108).

    1-3) ضرورت و اهمیت انجام تحقیق

     

    با توجه به هدف سودآوری شرکت‌ها و نیز افزایش روز افزون رقابت در عرصه تجارت، شناسایی روشهای ایجاد مزیت رقابتی برای شرکت‌ها بیش از پیش مطرح می­گردد. درک علل سودآوری مبحث اصلی مطالعات انجام گرفته روی شرکتهای تجاری و خدماتی است. رویکرد متمایز کننده سیاستهای تجاری وخدماتی، بر پایه تمرکز بر اهداف و استراتژی های تدوین شده برای دست یابی به عملکرد بهتر که یکی از نتایج آن سودآوری بیشتر‌است، استواراست (اندرو[1]،1971، چندلر[2]،1962).

    علی رغم مطالعاتی که نشان می‌دهد واحد های تجاری که سهم بازار اندکی دارند کاملا سودآورند ولی عمده نتایج تحقیقات گذشته یک ارتباط مثبت معنی دار بین سهم بازار و سودآوری را نشان می دهند. بطور مثال بسیاری از محققان بر این باورند، سهم بازار بالاتر منجر به سود دهی بیشتر می شود ولی یافته های جدید نشان می دهد که ارتباط بین این دو وابسته به زمینه های رقابتی و استراتژی است و اثرات ساختگی یا نادرست یک جزء قابل ملاحظه از معیارهای اندازه گیری این ارتباط می باشد (ریتز[3]،2008،589).

    تئوری‌های رقابتی آکر و یکابسون[4] (1985) بیانگر وجود یک ارتباط ساختگی و نادرست بین سهم بازار و سودآوری می باشد و این تئوری ها بیان می کنند، ارتباط بین سهم بازار و سودآوری، ضعیف تر از آن است که توجیه یک  الزام برای بدست آوردن سهم بازار باشد(مینور [5]،1999،37).

    لاورتی[6] عواملی مثل  میزان سهم از بازار ،عملکرد گذشته شرکت، رشد کوتاه مدت شرکت، فعالیت‌های عمومی اقتصاد و رشد صنعت را در سودآوری شرکت موثر قلمداد کرد.او در الگوی خود به این نتیجه رسید که ارتباط بین این عوامل و سودآوری وابسته به محدودیت‌های فرضیه‌های آماری است و وقتی این محدودیت ها تعدیل شوند هیچ ارتباط مستقیمی بین عوامل معین و سودآوری وجود ندارد (لاورتی،2001،608).

    با این وجود توجه کمی برای انطباق بین یافته­های متفاوت صورت گرفته است، در حقیقت تاییدی بر فرضیه های مختلفی که در این کار مدنظر قرار گرفته و منجر به تولید این نتایج متعارض شده وجود ندارد. همانطور که از مطالعات مطرح شده در بالا مشخص است هنوز نوع ارتباط عوامل موثر بر سود آوری بالاخص فاکتورهای بیان شده توسط لاورتی به طور واضح مشخص نیست و این سردرگمی برای فرموله کردن و صورت بندی استراتژی های موثر رقابتی مضر است. ضروری است که بوسیله تحلیل گام به گام ارتباط بین عوامل فوق با سودآوری ،از این سردرگمی رها شویم.

     در ادبیات ارتباط بین فاکتور های موثر برسودآوری عوامل متعددی مد نظر قرار گرفته است. تحقیقات انجام شده در بررسی عوامل عمده تاثیر گذار بر سودآوری شرکت ها به وجود حداقل پنج دسته متغیر اثرگذار بر سودآوری اشاره کرده است (لاورتی،2001،608).

    میزان سهم از بازار

    نحوه عملکرد گذشته شرکت

    رشد میان مدت  شرکت

    رشد صنعت

    رشد فعالیت­های عمومی اقتصادی

    دراین پژوهش برآن شدیم تا تاثیر عوامل موثر بر فاکتور سودآوری –نظریه لاورتی- در شرکت­های خدمات بیمه­ای‌ بیمه ایران را مورد بررسی قرار دهیم.

    1-4) اهداف تحقیق

    1-4-1) هدف اصلی تحقیق

     

    تعیین تاثیر عوامل اثر گذار برمیزان سودآوری در شرکت بیمه ایران

    1-4-2) اهداف فرعی تحقیق

     

    تعیین تاثیر سهم از بازار بر سودآوری در شرکت بیمه ایران

    تعیین تاثیر نحوه عملکرد گذشته شرکت بر سودآوری در شرکت بیمه ایران

    تعیین تاثیر  رشد میان  مدت بر سودآوری در شرکت بیمه ایران

    تعیین تاثیر فعالیت های عمومی اقتصاد بر سودآوری در شرکت بیمه ایران

    تعیین تاثیر رشد صنعت بیمه بر سودآوری در شرکت بیمه ایران

    1-5)  سوالات تحقیق

    1-5-1) سوال اصلی

    عوامل موثر بر سود آوری در شرکت­ بیمه ایران کدامند؟

    1-5-2) سوالات فرعی

     

    آیا میزان سهم از بازار بر سودآوری شرکت­ بیمه ایران تاثیر دارد ؟

    آیا نحوه عملکرد گذشته بر سودآوری شرکت­ بیمه ایران تاثیر دارد؟

    آیا رشد میان مدت شرکت­ بیمه ایران بر سودآوری آن تاثیر دارد؟

    آیا رشد  فعالیت های عمومی اقتصاد بر سودآوری شرکت­ بیمه ایران تاثیر دارد؟

    آیا رشد صنعت بیمه برسودآوری شرکت­ بیمه ایران تاثیر دارد؟

    1-6)  نتایج مورد انتظار پس از انجام این تحقیق

     

    از نتایج بدست آمده در این تحقیق می­توان به منظور بررسی چگونگی تغییر در سودآوری شرکت­های خدمات بیمه­ای استفاده نمود،که مهمترین آنها عبارتند از:

    شناسایی تاثیر سهم از بازار بر میزان سودآوری شرکت‌ها ونمایندگی‌های شاغل در صنعت بیمه.

    شناسایی تاثیر نحوه عملکرد گذشته  بر میزان سودآوری شرکت‌ها ونمایندگی‌های شاغل در صنعت بیمه.

    شناسایی تاثیر رشد میان مدت شرکت بر میزان سودآوری شرکت‌ها ونمایندگی‌های شاغل در صنعت بیمه.

    شناسایی تاثیر ­رشد صنایع و خدمات برمیزان سودآوری شرکتها ونمایندگی­های شاغل در صنعت بیمه.

    شناسایی تاثیر رشد فعالیت­های اقتصادی بر میزان سودآوری شرکت­ها ونمایندگی­های شاغل در صنعت بیمه.

    1-6-1) کاربرد نتایج تحقیق

     

    ارائه راهکارهای مناسب جهت افزایش فروش خدمات با استفاده­از شناسایی مهمترین عوامل موثر بر میزان سودآوری.

    برنامه ریزی جهت سرمایه گذاری و بازگشت سرمایه در شرکت های بیمه.

    کاربرد تحقیق در بخش بازاریابی وفروش بیمه ایران، بیمه مرکزی، پژوهشکده بیمه و محققان آینده.

    1-6-2) در صورت کاربردی بودن طرح، چه سازمان‌هایی می‌توانند از نتایج بدست آمده استفاده کنند؟

    Abstract:
    Scientific research is conducted with the knowledge of a phenomenon in a population. The objectives of this study need to be certain that most insurance companies are required to prepare financial statements. Iran's current population of 50 companies nationwide insurance services which includes financial statements and offices are considered. This study aims to examine the factors affecting the profitability of the target application. Applied research aimed at developing practical knowledge in a particular field. This research is directed toward the practical application of knowledge. Applied research in order to solve an individual, group or community, and a way to fix one problem at a time and location to be made. This research is described in terms of data collection. Performance can be purely descriptive research to better understand the situation or to help the decision-making process is. In this research tries to deduce what it is without any interference or subjective reports and objective results were out of position. According to hypotheses and collect samples using 44 Morgan Insurance companies have been selected from the population.

  • فهرست و منابع پروژه تاثیرعوامل اثرگذار بر سودآوری شرکت‌ بیمه ایران

    فهرست:

    فصل اول: کلیات تحقیق.. 1

    1-1).......... مقدمه. 1

    تاریخچه بیمه درجهان.. 2

    تاریخچه بیمه ایران.. 2

    1-2) بیان مسأله. 3

    1-3) ضرورت و اهمیت انجام تحقیق.. 4

    1-4) اهداف تحقیق.. 6

    1-4-1) هدف اصلی تحقیق.. 6

    1-4-2) اهداف فرعی تحقیق.. 6

    1-5)  سوالات تحقیق.. 6

    1-5-1) سوال اصلی.. 6

    عوامل موثر بر سود آوری در شرکت بیمه ایران کدامند؟. 6

    1-5-2) سوالات فرعی.. 6

    1-6)  نتایج مورد انتظار پس از انجام این تحقیق.. 7

    1-6-1) کاربرد نتایج تحقیق.. 8

    1-6-2) در صورت کاربردی بودن طرح، چه سازمان‌هایی می‌توانند از نتایج بدست آمده استفاده کنند؟. 8

    1-7) تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 9

    تعریف مفهومی متغیرها 9

    تعریف عملیاتی متغیرها 10

    1-8) محدودیت‌های پژوهش.... 12

    ١-9 ) ساختار پژوهش.... 12

    .. 13

    1- 10) خلاصه فصل.. 13

    فصل دوم: مبانی نظری و پژوهشی.. 14

    2-1) مقدمه. 14

    2-2)مبانی نظری.. 15

    2-2-1)مفهوم سودآوری.. 15

    2-2-2) نحوه تعیین سودآوری.. 15

    2-2-3)  سهم بازار و اهمیت آن.. 16

    ماتریس سهم-رشد گروه مشاوران بوستون (BCG): 27

    2-2-4) اثرات سهم بازار. 29

    2-2-5)فرآیند تاثیر سهم بازار بر سودآوری.. 30

    2.رویکرد شوک های تصادفی یا اثرات ساختگی.. 31

    مقایسه دو رویکرد. 32

    2-2-6)تغییر در سهم بازار. 38

    2-4-2) رشد شرکت و اهمیت آن.. 43

    2-4-3) عملکرد گذشته شرکت و اهمیت آن.. 46

    2-4-4)رشد صنعت و اهمیت آن.. 48

    2-4-5)  فعالیت های عمومی اقتصاد  و اهمیت آن.. 51

    2-5) سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته. 54

    2-5-1)مطالعات انجام شده در خارج از کشور. 54

    1-سهم بازار عامل مهم در  سودآوری، برانتس و مندس،سال 1987. 54

    2-بررسی ارتباط بین سهم بازار و سودآوری در صنایع مختلف، مینور و فیررینگ، سال1994. 57

    3- فاکتور های سودآوری: مشاهده اثر متغیرهای مشاهده نشونده در سودآوری شرکتها، فاریس و پاری، سال 1999. 58

    5-اهداف رقابت محوری:افسانه سهم بازار، آرمسترانگ و گرین، سال2007. 60

    6-مشوق های استراتژیک سهم بازار، ریتز،2008. 61

    2-2-6) مطالعات انجام شده در داخل کشور. 61

    2-6)خلاصه فصل دوم. 62

    3-1) مقدمه. 63

    3-2) روش تحقیق.. 63

    3-3) سوالات تحقیق.. 64

    3-3-1)سوال اصلی.. 64

    3-3-2)سوالات فرعی.. 64

    3-4) جامعه آماری.. 64

    3-5) نمونه آماری و روش نمونه گیری.. 64

    3-5)ابزار گرد آوری اطلاعات... 65

    3-6)روش تجزیه و تحلیل داده ها 65

    روایی و پایایی حاصل از پرسشنامه. 65

    4-1) مقدمه. 67

    بخش اول : آمار توصیفی.. 68

    بخش دوم : آمار استنباطی.. 74

    5-1) نتیجه گیری.. 79

    5-2) پیشنهادات... 80

    در این بخش تحقیق  پیشنهاداتی در دو قسمت تنظیم و ارائه می‌گردد. 80

    5-2-1) پیشنهادات کاربردی تحقیق.. 80

    1.رشد فعالیت های هدفمند بازاریابی.. 80

    5-2-2) پیشنهادات برای پژوهش‌های آتی.. 81

    5-3) خلاصه فصل.. 81

    منابع. 82

    منابع انگلیسی: 84

     

    .

    منبع:

    منابع

     

    آر فرد،دیوید  (1387) مدیریت استراتژیک، ترجمه: دکتر علی پارسائیان و دکتر محمد اعرابی. تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی.

    آکر.دیوید ا.(1386) مدیریت استراتژیک بازار، ترجمه دکتر حسین صفر زاده، دکتر علی اکبر فرهنگی و مهدی خادمی .تهران:انتشارات پویش.

    براون، کیت سی و فرانک کی رایلی(1386) تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری و مدیریت سبد اوراق بهادار تهران. ترجمه دکتر فریدون رهنمای و دکتر بیدگلی. تهران:پژوهشکده امور اقتصادی

    پور حیدری، امید و حمید پهلوان(1387) "بررسی تاثیر متغیر های کلان اقتصادی بر بازدهی بورس اوراق بهادار تهران"، فصلنامه بورس اوراق بهادار، سال اول ، شماره 1،صص71-99

    تقی زاده، هوشنگ و غفار تاری (1386) الگوی گرافیکی روش تحقیق در علوم انسانی. تهران انتشارات حفیظ.

    حافظ نیا، محمد رضا(1377)مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی، تهران: انتشارات سمت

    دانایی فرد، حسن ، الوانی ، سید مهدی و آذر ،عادل (1385) روش شناسی پزوهش کمی در مدیریت رویکردی جامع، تهران:انتشارات صفار.

    دلاور، علی(1386) روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی، تهران: نشر ویرایش.

    روستا،احمد ، داور ونوس و عبدالحمید ابراهیمی(1386) مدیریت بازاریابی. تهران:انتشارات سمت

    سجادی،سید حسین ، محسن دستگیر و وحید محمودی(1387) "عوامل موثر بر سودآوری شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران" فصل نامه پژوهش های اقتصادی ایران، شماره 15، صص3-25

     

    سرمد، زهره ، عباس  بازرگان و الهه حجازی(1386) روش تحقیق در علوم رفتاری، تهران: انتشارات آگاه

    سکاران،اوما(1386)روش های تحقیق در مدیریت، ترجمه محمد صائبی و محمود شیرازی، تهران:موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی

    شبانی، محمد(1386)بازارهای پولی و مالی بین المللی.تهران:انتشارات سمت.

    کاتلر،فیلیپ(1386)مدیریت بازاریابی، ترجمه بهمن فروزنده. تهران: انتشارات آتروپات

    صدفی، ذبیح الله و سکینه بابایی(1380) تکنیک های خاص تحقیق، تهران: نشر آتیه

    عزیزی، فیروزه(1383) "آزمون تجربی رابطه تورم و بازده سهام در بورس اوراق بهادار تهران" فصلنامه پژوهشهای اقتصادی، شماره 11و 12 صص144-154

    عبایرانن، عزت اله و مهدی مرادپور اولادی(1387)"اثر متغیرهای  کلان اقتصادی بر شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران" فصلنامه پژوهش های اقتصادی ایران، سال دوازدهم، شماره 36، صص135-152

    غلامی سعید(1385) "بررسی ارتباط بین موقعیت شرکت در ماتریس رشد و سهم بازار با بازدهی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار " پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تهران

    صنوبر ناصر(1372)" بررسی رابطه راهبرد بازار – محصول وعملکرد صادر کنندگان ایرانی" پایان نامه دوره دکتری دانشگاه علامه طباطبائی

    مقیمی عزیزه(1382) "بررسی ارتباط بین اندازه شرکت و سودآوری شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران" پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا

    مولایی، محمد(1383) " بررسی عوامل موثر بر سود صنایع کوچک در ایران" فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی ، شماره 31 ، صص203-223.

    مومنی، منصور (1386) تحلیل آماری با استفاده از SPSS انتشارات کتاب نو.

     

    هومن، حیدر علی(1387) مدل یابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل. تهران انتشارات سمت.

     

     

    منابع انگلیسی:

     

    24.Acquaah,M & Chi, T.(2008) " A Longitudinal analysis of the impact of firm resources and industry characteristics on firm-specific profitability" Journal Management Governance11,pp.130-179.

    25.Andrews,K.R.(1971), The Concept of Corporate Strategy, Dow-Irwin,

    Homewood, IL.

    26.Armstrang, J.Scott & Green, Kesten C.(2007)" Competitor- oriented Objectives: The Myth of Market Share" International Journal of Business,12.pp.116-134.

    27.Bourantas, Dimitris & Mandes Yiorgos(1987)" Does Market share  Lead to Profitability?" Long Range Planning, Vol.20,pp.102-108.

    28.Buzzell,R.D. and Gale , B.T.(1987), THE PIMS principles, Free press , New York , NY.

    29.Buzzell,R.D, Gale ,B.T . and Sultan , R.G.M. (1975), "Market share – a key to profitability" Harvard business Review .

    30.Chandler, A.D. Jr (1962) Strategy and Structure: Chapters in the History of American Industrial Enterprise, MIT press, Cambridge, MA.

    31.Faria,A.J & Wellington, William J.(2004) "  Does High Market Share Lead To High Profitability?" Developments in Business and Simulation and Experiential Learning, Vol31.pp.332-336.

    32.Farris, Paul W. & Parry, Mark E. (1999)" Market share and ROI: Observing the effect of unobserved variabeles"  Intern.J. of Research in Marketing16.pp.17-33.

    33.Gale, B.T. (1972) "Market share and the rate of return" Review of Economics and Statistics.

    34.Haenlein,Michael & Kaplan, Andreas M(2004)" A Beginner s Guid to Partial Least Squares Analysis"  Understanding Statistics,3(4), pp.283-297.

    35.Jacobson , R. and Aaker , D.A.(1985)," Is market share all that it's cracked up to be?" Journal of marketing.

    36.Komonen , K.(2002)"  A cost model of industrial maintenance for profitability analysis and benchmarketing, Production Economics 79. pp82-105.

    37.Kotler P.(2006), Marketing Management:An Asian Perspective, Foure Edition.

    38.Laverty, Kevin (2001), "Market share, Profits and business strategy", Management Decision,39/ 8.pp607-617.

    39.McGahan, A. &  Porter, M.(1997) " How much does industry matter, really?" Strategic Management Journal 18, pp.15-30.

    40.Minor, Micheal & Frearing, Martin(1994), "The Industry-Specific Basis of the Market Share-Profiability Relationship", Jornal of Consumer Marketing. Vol.11,pp.27-37.

    41.Minor, M.(1990)" The Market Share Effect: A Review and Reconsideration"  Paper presented at the 1990 American Marketing Association Summer Marketing Educators Conference.

    42.Newto,J.k(1983)" Market Share- key to Higher Profitability?" Long Range Planning, Vol.16, February,pp37-41.

    43.Phillips, l.w., change, D.R. and Buzzell , R.D. (1983), "Product quality, cost position and business performance: a test of some key hypotheses" , Journal of Marketing.

    44.Porter, M.E.(1980), Competitive Strategy, The Free Press, New York,NY.

    45.Prescott, J.E.,(1986)" The market share-profitability relationship: an empirical assessment of major assertion and contradiction" , Strategic Management Journal, Vol. 7, pp. 40-377.

    46.Prescott, J.E., Kohil , A.K. & Venkatraman(1990)," The market share-Profitability relationship:testing temporal stability across business cycles" Journal of Management , Vol.16.pp.20-54.

    47.Regan, Nicholas(2004)" Market share: The conduit to future success?" European Business Review,Vol 14,pp.287-293.

    48.Ritz, Robert  A,"(2008)  Strategic incentive for market share" International Journal of Organization 26.pp.586-597.

    49.Rumelt , R.P. and Wensley , R.(1981),"In search of the market share effect", Proceedings of the Academy of Management.

    50.Wang, h. & Hong, W.(2006) " Managing customer profitability in a competitive market by continuous data minig. Industrial Marketing Management35, pp.715-723.

    51.Woo.C.Y.(1983)" The surprising case for low market share" Harvard

    Business Review, Vol.60, PP.106-150.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت