فهرست و منابع پایان نامه بکارگیری نرم افزارهای GIS در ارتقاء ایمنی جاده ها   (مطالعه موردی بزرگراه کردستان تهران )    
                                        فهرست:
عنوان مطالب                                                                                          شماره صفحه
 
چکیده                                                                                                           1
مقدمه                                                                                                           2
فصل اول : تعریف مسأله                                                                                    3
١-١-تعریف کلی مسأله                                                                                      4
١-٢- ضرورت مطالعه در زمینه ارتقاء ایمنی جاده ها با استفاده از GIS                           5
١-٣- اثرات مهم مطالعه بر ارتقاء ایمنی جاده ها از طریق GIS در راستای بهبود
 5
آن
١-٤- اهداف و فرضیات مرتبط با ارتقاء ایمنی جاده ها با استفاده از GIS                           6
١-٥- دامنه اثر ارتقاء ایمنی مسیرها با استفاده از GIS در جامعۀ علمی و اجتماع         ٧ فصل دوم :کاوش در متون :مروری بر مطالعات انجام شده در زمینه GIS بر روی
 9
ایمنی مسیرها و حمل و نقل
٢-١- مقدمه                                                                                                   10
٢-٢- بررسی مقالات                                                                                        10
٢-٢-١- تحلیل و بهبودی وضعیت ایمنی جاده در محیط Arc\Info سیستم
 10
اطلاعات جغرافیایی در اسرائیل
٢-٢-٢- بکارگیری GIS در جهت افزایش ایمنی عابرین پیاده و دوچرخه سواران       ١٣
٢-٢-٢-١- مطالعات انجام شده در زمینۀافزایش ایمنی عابرین پیاده و دوچرخه سواران
 13
توسط FHWA
٢-٢-٢-١-١- یافتن مسیر ایمن برای رفتن به مدرسه                                                  14
٢-٢-٢-١-٢-یافتن مسیرهای مناسب برای عبور دوچرخه سواران                                   15
٢-٢-٢-١-٣- شناسایی مناطق پر تصادف عابرین پیاده                                                15
٢-٢-٢-٢- تعیین نرخ ایمنی دوچرخه سواران تورنتو با استفاده از GIS                            16
٢-٢-٣- مطالعه ایمنی بزرگراه مرتبط با منطقه حفاظت شده حیات وحش مسیر
 17
 Bozeman
٢-٢-٤- سیستم تحلیل موقعیت تصادفات براساس GIS (GIS- ALAS  )                        17
 
٢-٢-٥- استفاده از ArcGIS در تحلیل موقعیت ها و نواحی پرخطر سیستم
 18
راههای ایالت فلوریدا
٢-٢-٦- کاربرد GIS در بهینه سازی عملیات شناسایی توسط دپارتمان حمل و
 19
نقل ایلی نویز
٢-٢-٧- ابزار تحلیل ایمنی مقرون به صرفه GIS  به منظور افزایش ایمنی راه                   21
٢-٢-٨- استفاده از GIS در مطالعات ایمنی تابلوها و علائم جاده ها در
 23
 Livingston
٢-٢-٩- کاربرد GIS برای کشف ارتباط بین شیب جاده و تصادفات                                23
٢-٢-١٠- مطالعات دسترسی به حمل و نقل ریلی با استفاده از GIS                                24
٢-٢-١١- مطالعات مدیریت حمل و نقل ریلی با استفاده از GIS در دانمارک                      24
٢-٢-١٢- اقدام مهم انجام شده توسط GIS در فرودگاه Geneva در سوئیس                       25
٢-٢-١٣- بکارگیری GIS در توسعه مسیرهای اتوبوس ریکیاویک در کشور
 25
ایسلند
٢-٢-١٤- تجربه ایتالیا در استفاده از GIS حمل و نقل                                                 26
٢-٢-١٥- توسعه جریان ترافیک با اجرای طرح ROMANSE در انگلستان                     27
٢-٢-١٦- کنترل کیفیت کتاب ترافیک جاده ای با استفاده از ARCGIS در
 28
کالیفرنیا
٢-٢-١٧- گسترش سیستم بانک اطلاعاتی جامع تصادفات ترافیکی بر اساس
 29
 GIS
٢-٢-١٨- سنجش از دور و توصیف کریدورهای حمل و نقل بر اساس GIS                       29
٢-٢-١٩- طراحی پایگاه اطلاعات جامع GIS حمل و نقل در سطح کلان در
ایالات متحده امریکا جهت به کارگیری اطلاعات آن در کاربرد های مختلف تمام        ٣٠ حوزه های حمل و نقل
٢-٢-٢٠- مدیریت حمل و نقل عمومی شهر کپنهاک دانمارک توسط GIS                          31
 
٢-٢-٢١- پشتیبانی برنامه ریزی توسعه حمل و نقل شهری با استفاده از GIS در
 31
جورجیای ایالات متحده امریکا
٢-٢-٢٢- توسعه ایمنی و خدمات رسانی با استفاده از GIS و GPS در نروژ                      32
٢-٢-٢٣- استفاده از GIS در مدیریت سیستم حمل و نقل عمومی شهر لندن                        32
٢-٢-٢٤- تعیین مکان تابلوهای راهنمایی بااستفاده از GIS                                           33
٢-٢-٢٥- بررسی نقش اقلیم در بالا بردن ضریب ایمنی جاده ها با استفاده از
 34
 GIS
٢-٢-٢٥-١- مطالعات انجام شده در هاوایی                                                              34
٢-٢-٢٥-٢- مطالعات انجام شده در جاده لاکروس ویسکانسین                                        35
٢-٢-٢٥-٣- مطالعات انجام شده در ترکیه                                                               35
٢-٢-٢٦- بررسی موارد استفاده از سیستم GIS در حمل و نقل ایران                               35
٢-٢-٢٦-١- عمده موارد استفاده از سیستم GIS و ایجاد پایگاه داده های حمل
 35
و نقل و فعالیتهای کاربردی آن
٢-٢-٢٦-٢- طرح تهیه شناسنامه راه ها و تأسیسات جانبی توسط معاونت
راهداری و هماهنگی امور استان های وزارت راه و ترابری و سازمان حمل و نقل      ٣٦ پایانه های کشور
٢-٢-٢٦-٣- ایجاد پایگاه داده ها و پیاده سازی سیستم اطلاعات جغرافیایی
 37
شبکه حمل و نقل تهران توسط شرکت مطالعات جامع حمل و نقل ترافیک
٢-٢-٢٦-٤- ایجاد پایگاه های داده های جغرافیایی ترافیک معابر شهری توسط
مرکز کنترل ترافیک وابسته به معاونت ترافیک شهرداری تهران
٢-٢-٢٦-٥- ایجاد پایگاه داده های جغرافیایی و نقشه و وضعیت مسیرهای
اتوبوس رانی ( حمل و نقل عمومی ) توسط شرکت پردازش و برنامه ریزی شهری      ٣٨ و شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه
٢-٢-٢٦-٦- بکارگیری پایگاه اطلاعات جغرافیایی در هواپیمایی جمهوری اسلامی
 38
ایران در سطح منطقه ای،کشوری و ناحیه ای
٢-٢-٢٦-٧- بکارگیری پایگاه اطلاعات جغرافیایی در شرکت راه آهن جمهوری
 39
اسلامی ایران
 
٢-٣- بررسی تزها و پروژه ها                                                                             39
٢-٣-١- بررسی سیستم حمل و نقل در بخش ترانزیت بین المللی جاده ای
 39
توسط GIS
٢-٣-١-١- تعریف و طراحی مدل مفهومی GIS ترانزیت بین المللی جاده                          40
٢-٣-١-٢- مهمترین اهداف مطرح شده در تدوین این پژوهش                                        40
٢-٣-١-٣- مشخصات فنی سیستم GIS در حمل و نقل ترانزیت بین الملل                          41
٢-٣-١-٤- سیستم اطلاعات حمل و نقل ترانزیت بین الملل و تصمیم گیری                        41
٢-٣-١-٥- نتایج حاصل از انجام این پروژه                                                             42
٢-٣-٢- تحلیل تصادفات جاده ای با رویکرد اقلیمی با استفاده از GIS                              42
٢-٣-٢-١- اهداف تحقیق                                                                                   43
٢-٣- ٢-٢- تعیین موقعیت تصادفات جاده ای                                                           44
٢-٣-٢-٣- نرم افزارها و سخت افزارهای مورد استفاده                                               44
٢-٣-٣- ارزیابی ایمنی جاده ای با رویکرد مخاطرات محیطی                                       46
٢-٣-٣-١- روش انجام تحقیق                                                                              46
٢-٣-٣-٢- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات                                                              47
٢-٤- بررسی کنفرانس ها                                                                                  47
٢-٤-١- آشنایی با زمینه های کاربرد GIS در سیستم حمل ونقل شهری در
 47
ایران
٢-٤-١-١- آنالیز بهترین مسیر براساس پارامترهای مختلف شبکه در تهران                       48
٢-٤-١-٢- چگونگی انجام آنالیز                                                                          48
٢-٤-٢- مطالعات حمل و نقل هوشمند در ایران                                                         50
٢-٤-٣- سیستم مدیریت ترافیک توزیع یافته در بستر شبکه همراه                                   51
 ط
 
 
 
٢-٤-٣-١- کارهای انجام شده                                                                              52
٢- ٤- ٣- ٢– محاسبه وضعیت ترافیک به وسیله داده های جمع آوری شده                        55
٢-٤-٣-٢-١- داده های جمع آوری شده به وسیله سنسورها                                           56
٢-٤-٣-٢-٢- استفاده از سیستم اطلاعات مکانی در محاسبات ترافیکی                             58
٢-٤-٣-٢-٣- محاسبات زمان سفر                                                                         60
٢-٤-٣-٣- مشکلات روش FCD                                                                         62
٢-٤-٤- طراحی و گسترش سیستمی بر اساس GIS به منظور پاسخگویی فوری
 64
به تصادفات جاده ای
فصل سوم :روش تحقیق                                                                                     68
٣-١- روش به کار گرفته شده و دلایل آن                                                                69
٣-١-١- نمایش داده ها در GIS                                                                            71
٣-١-١-١- اطلاعات مربوط به موقعیت های مکانی                                                   71
٣-١-١-٢-داده های توصیفی ( توصیف کننده عوارض attribute)                                74
٣-٢- تکنیک جمع آوری اطلاعات رقومی و توصیفی جهت ورود به سیستم GIS       ٧٥
٣-٣- تعاریف و اختصارات                                                                                78
٣-٣-١-تعاریف                                                                                              79
٣-٣-١-١- جنبه های مختلف ایمنی وسیله نقلیه                                                         79
٣-٣-١-٢ -جنبه های مختلف ایمنی راننده                                                               79
٣-٣-١-٣-جنبه های طراحی جاده                                                                         80
٣-٣-٢-اختصارات                                                                                          85
٣-٤- نرم افزارهای وابسته به GIS به کار برده شده در این پروژه                                  86
٣-٤-١- نرم افزار  مکاندار ره نگار (mobile mapping)                                         86
 ی
 
 
 
٣-٤-٢- نرم افزارArcGIS                                                                                90
٣-٤-٣- نرم افزار Arc view                                                                             93
٣-٤-٤- نرم افزار AutoCAD                                                                           95
٣-٥- ارائه مباحث ضروری علمی                                                                       96
٣-٥-١- انواع حفاظ ایمنی                                                                                  97
٣-٥-١-١- حفاظ فلزی                                                                                      97
٣-٥-١-٢- حفاظ بتونی                                                                                     98
٣-٥-١-٣-ضربه گیر                                                                                       99
٣-٥-١-٤مکان یابی نصب حفاظ های ایمنی                                                            100
٣-٥-١-٥- مسیرهایی که نیازمند نصب حفاظ می باشند.                                            100
٣-٥-١-٦- مسیرهایی که دارای حفاظ نامناسب می باشند                                             101
٣-٥-١-٧- درجه بندی وضعیت گاردریل ها                                                          103
٣-٥-٢- خرابی های روسازی                                                                            104
٣-٥-٢-١- برآمدگی و فرورفتگی                                                                        105
٣-٥-٢-٢پایین افتادگی شانه (نسبت به سواره رو)                                                     106
٣-٥-٢-٣- ترک خوردگی انعکاسی درز (ناشی از دالهای طولی و عرضی بتن
 108
سیمانی)
٣-٥-٢-٤- ترک خوردگی بلوکی                                                                         109
٣-٥-٢-٥- ترک خوردگی پوست سوسماری                                                            111
٣-٥-٢-٦- ترکهای طولی و عرضی                                                                     113
٣-٥-٢-٧- ترک خوردگی لبه                                                                             115
 ک
 
 
 
 
٣-٥-٢-٨- ترک خوردگی لغزشی                                                                        116
٣-٥-٢-٩- چاله                                                                                             118
٣-٥-٢-١٠ شیارشدن مسیر چرخ ها(شیار شدگی)                                                      120
٣-٥-٢-١١- کنار رفتگی                                                                                   121
٣-٥-٢-١٢- قیر زدگی(رو زدن قیر)                                                                   122
٣-٥-٢-١٣- موج زدگی                                                                                   124
٣-٥-٢-١٤- وصله و کنده کاری                                                                         126
٣-٥-٣- تابلوها و علائم رانندگی                                                                         127
٣-٥-٣-١- طبقه بندی تابلوها ازلحاظ وظیفه                                                            128
٣-٥-٣-١-١- تابلوها ی انتظامی                                                                         128
٣- ٥-٣-١-٢- تابلوهای اخطاری                                                                         128
٣- ٥-٣-١-٣- تابلوهای اخباری                                                                          129
٣- ٥-٣-١-٤- تابلوهای مدرسه . عابر پیاده                                                             130
٣- ٥-٣-١-٥- تابلوهای وضعیت های موقتی                                                           130
٣- ٥-٣-٢- استاندارد سازی کاربرد                                                                      130
٣- ٥-٣-٣- استانداردهای طراحی                                                                        131
٣- ٥-٣-٣-١-  شکل ورنگ                                                                               131
٣- ٥-٣-٣-٢-  پیامها                                                                                      133
٣- ٥-٣-٣-٣- روشن سازی وانعکاس پذیری                                                           133
٣- ٥-٣-٤-  استانداردسازی جایگذاری                                                                  133
٣- ٥-٣-٤-١-  کنارجاده                                                                                   133
 ل
 
 
 
٣- ٥-٣-٤-٢-  موقعیت طولی                                                                            134
٣- ٥-٣-٤-٣-  موقعیت جانبی                                                                            135
٣- ٥-٣-٤-٤- ارتفاع                                                                                       135
٣- ٥-٣-٤-٥- زاویه                                                                                       136
٣- ٥-٣-٥- درجه بندی وضعیت تابلوها وعلائم                                                       137
٣-٥-٤- خط کشی های راه و علائم افقی                                                                138
٣- ٥-٤-١- قابلیت دید                                                                                     139
٣- ٥-٤-٢- بازتابندگی                                                                                     140
٣- ٥-٤-٣- روشنایی،فام و ابعاد                                                                          141
٣- ٥-٤-٤- خطوط طولی                                                                                  141
٣- ٥-٤-٤- ١- خط محور                                                                                 142
٣- ٥-٤-٤-٢- خط کشی لبه راه                                                                          148
٣-٥-٤-٤-٣- خط کشی طولی در محدوده قوس های افقی و قائم                                     152
٣-٥-٤-٤-٤- درجه بندی کیفیتی خط کشی طولی                                                     156
٣- ٥-٤-٥- خط کشی عرضی                                                                            157
٣- ٥-٤-٥-١- خط ایست                                                                                  157
٣- ٥-٤-٥-٢- خط رعایت حق تقدم عبور                                                              159
٣-٥-٤-٥-٣- خط کشی گذرگاه عرضی عابر پیاده                                                     161
٣-٥-٤-٥-٤-خط کشی پارکینگ                                                                         164
٣-٥-٤-٥-٥-خط کشی سرعت گیر ورویکردهای منتهی به آن                                      167
٣-٥-٤-٥-٦-خط کشی عرضی میله ای (کاهنده سرعت )                                            170
 م
 
 
 
٣-٥-٤-٥-٧- درجه بندی کیفیتی خط کشی عرضی                                                   172
٣-٥-٤-٦- خط کشی پیکانها و فلش ها                                                                  172
٣-٥-٤-٦-١- درجه بندی کیفیتی پیکانها                                                                176
٣-٥-٤-٧- خط کشی ها شور و خط کشی جناغی                                                      177
٣-٥-٤-٧-١- درجه بندی کیفیتی وضعیت هاشور و خط کشی جناغی                              182
٣-٥-٤-٨- خط کشی محدوده تقاطع ها                                                                  182
٣-٥-٤-٨- ١- محدوده تقاطع های همسطح جاده با جاده                                              183
٣-٥-٤-٨-٢- محدوده تقاطع های میدانی ومدور                                                       186
٣-٥-٤-٨-٣-محدوده تقاطع های غیر همسطح                                                         188
فصل چهارم :جمع آوری اطلاعات                                                                        191
٤ – ١- مقدمه                                                                                               192
٤-٢- تصادفات و مطالعات و آمار و برنامه های مربوط به آن                                       192
٤-٣- دست یابی به ایمنی راهها                                                                          195
٤-٣-١ کنترل احتمال وقوع تصادفات                                                                    196
٤-٣-٢ کنترل خطر تصادفات .پیشگیری تصادفات                                                    197
٤-٣-٣ اصلاح خصوصیات رفتار راننده                                                                197
٤-٣-٤ -کنترل آسیب های جانی                                                                          198
٤-٣-٥ مدیریت پس از سوانح                                                                             199
٤-٣-٦ برنامه ریزی جهت اجرای استراتژی های لازم                                               200
٤-٣-٧ مبانی سیاست گزاری ملی                                                                        201
٤-٤  سیستمهای جمع آوری داده تصادفات                                                              202
 ن
 
 
 
٤-٤-١ گزارش تصادفات                                                                                  203
٤-٤-٢ سیستمهای ثبت دستی                                                                             204
٤-٤-٣ سیستمهای ثبت کامپیوتری                                                                       208
٤-٥ آمار تصادفات                                                                                         208
٤-٥-١ نوع آمار                                                                                            209
٤-٥-٢ نرخ تصادفات                                                                                       210
٤-٥-٣ نمایش آمار و کاربرد آن                                                                          213
٤-٥-٤-شناسایی موقعیت های پر تصادف                                                              215
٤-٥-٥-قبل و بعد از تحلیل تصادفات                                                                    217
٤-٦-آنالیز مکان                                                                                             220
٤-٦-١-دیاگرام برخورد                                                                                    220
٤-٦-٢-دیاگرام  وضعیت                                                                                  222
٤-٦-٣-تفسیر دیاگرامهای وضعیت و برخورد                                                          223
٤-٧-توسعه اقدام متقابل                                                                                    224
٤ – ٨ – موضوعات مورد نظر                                                                          225
٤-٩-اطلاعات مورد نیاز هر یک از عوارض جاده                                                    226
٤– ٩– ١– برداشت عوارض                                                                             227
٤– ٩– ١– ١– برداشت خرابی های روسازی                                                         227
٤ – ٩ – ١ – ٢ – برداشت گاردریل ها                                                                 230
٤ – ٩ – ١ – ٣ – برداشت تابلوها                                                                      237
٤ – ٩ – ١ – ٤ – برداشت علائم افقی و خط کشی های روسازی                                 239
 س
 
 
 
 
٤– ٩ – ٢ – ایجاد لایه های عوارض                                                                   251
٤– ٩– ٢– ١– ایجاد لایه خرابی های روسازی                                                       251
٤– ٩– ٢– ٢-  ایجاد لایه گاردریل                                                                      252
٤– ٩– ٢– ٣– ایجاد لایه تابلوها                                                                        253
٤– ٩– ٢– ٤– ایجاد لایه خط کشی ها و علائم افقی                                                 254
٤– ١٠– ٣– ایجاد شناسنامه لایه ها                                                                     257
٤ – ١٠ – ٣ – ١ – ایجاد شناسنامه لایه خرابی روسازی                                           257
٤ – ١٠ – ٣ – ٢ – ایجاد شناسنامه لایه گاردریل                                                     260
٤ – ١٠ – ٣- ٣- ایجاد شناسنامه لایه تابلوها                                                          264
٤– ١٠– ٣– ٤– ایجاد شناسنامه علائم افقی و خط کشی ها                                         265
٤ – ١٠– ٤ – آنالیز داده ها                                                                              272
٤– ١٠– ٤– ١– آنالیز داده های مربوط به خرابی های روسازی                                  274
٤– ١٠– ٤– ٢– آنالیز داده های مربوط به گاردریل ها                                              281
٤ – ١٠ – ٤ – ٣ – آنالیز داده های مربوط به تابلوها                                                288
٤ – ١٠ – ٤ – ٤ – آنالیز داده های مربوط به علائم افقی                                           293
فصل پنجم :نتیجه گیری و پیشنهادات                                                                    312
٥ – ١-  نتیجه گیری                                                                                       313
٥ – ٢ - پیشنهادات                                                                                         315
منابع و مأخذ                                                                                                316
فهرست منابع فارسی                                                                                        317
فهرست منابع لاتین                                                                                         319
چکیده انگلیسی                                                                                              323
 
منبع:
-  رسولی سرابی ، اسحاق ، "معرفی کاربردهای عمده سیستم اطلاعات جغرافیایی در حمل و نقل شهری " ،کنفرانس GIS شهری دانشگاه شمال ، آمل ، ٢٧ اوت ٢٠٠٧
٢-  قدیری ، علی ، " آنالیز بهترین مسیر بر اساس پارامترهای مختلف شبکه " ، کنفرانس GIS شهری دانشگاه شمال ، آمل ، ٢٧ اوت ٢٠٠٧
٣-  عالیوند ، مجید ، "یک سیستم مدیریت ترافیک توزیع یافته در بستر شبکه همراه " ، کنفرانس
GIS شهری دانشگاه شمال ، آمل ، ٢٧ اوت ٢٠٠٧
٤-  معتمد نیا ، علیرضا ، " کاربرد سیستم های GIS و GPS در کنترل هوشمند ترافیک " ، کنفرانس
GIS شهری دانشگاه شمال ، آمل ، ٢٧ اوت ٢٠٠٧
٥-  متولی حبیبی ، حسین ، " طراحی اطلاعات سیستم های حمل و نقل ایران در بخش ترانزیت بین المللی جاده ای با استفاده از GIS " ، دانشگاه علم و صنعت ایران ، ١٣٧٩ .
٦-  طرح تهیه شناسنامه راهها وتاسیسات جانبی ، وزارت راه و ترابری ، تهران ، ١٣٧٨ .
٧-  ماهنامه صنعت حمل و نقل ، تهران ، دی ماه ١٣٧٦.
٨-  کرمی ، شهرام ، " تحلیل تصادفات جاده ای با رویکرد اقلیمی با استفاده از GIS ، مطالعه موردی : جاده فیروزکوه _ ساری" ،دانشگاه تربیت مدرس ، ١٣٨١ .
٩-  باقدم ، عثمان ، " ارزیابی ایمنی جاده ای با رویکرد مخاطرات محیطی ، مطالعه موردی : مسیر سنندج – مریوان با استفاده از GIS " ، دانشگاه تربیت مدرس .
١٠- تی تی دژ ، امید ، " خود آموز ARCGIS و مفاهیم پایه GIS " . مؤسسۀفرهنگی هنری شمال پایدار ، دانشگاه شمال ، ص ١، اسفند ١٣٨٥
 
 
317
 
 
فهرست منابع و مراجع فارسی
 
١١- شرکت مهندسین مشاور رهیافت اندیشه فردا،" تدوین راهنمای جزئیات طرح خط کشی در راههای برون شهری کشور " ، بخش پنجم ، وزارت راه و ترابری ، پژوهشکده حمل و نقل ، پائیز ١٣٧٨.
١٢- عامری،محمود،وافتخار زاده ،سید فرهاد،"مدیریت روسازی ایران برای فرودگاهها، و پارکینگ ها".
چاپ اول ،انتشارات دانشگاه علم و صنعت ایران ،ص ٢٧٤-٣١٥، مرداد ١٣٧٨.
١٣- هیئت وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های راه و ترابری و کشور،"آئین نامه راهنمایی و رانندگی"،خرداد ١٣٨٤.
 
 
  
 
 
318
 
 
Refrence
 
14−Puebla,J; "Transportation Europe:A study of Train Accessibility
Using GIS",pp362−382,1996.
15−Delavar,M;Chavoshi;H;"Design And Development of An Integrated
Gis Based Road Accident Emergency Response System".Conference
of Urban Gis Shomal University, Amol,Iran , 26−27 August  2007.
 16−Peled,A;"Geographic,Geodetic And Cartographic Data Base For
Mapping Road And Traffic Characteristics In Urban Area".TRI Interim
Paper Presented At The Symposium On Road Accident Mapping
Analysis,Haifa,Israel,1982.
17−Harkey,D;"Gis Tool For Improving Pedestrain And Bike Safety".
FHWA-RD-00−153, Federal Highway Administration,July2000.
18−Georgiana  Kaltenecker,M;"Toronto  Bicycle  Commuter  Safety
Rates".L8s   4L7,Transportation    Research    Board     77th   Annual
Meeting, 11July 1998.
19−Craighead,L;"Bozeman Pass Wildlife Linkage And Highway Safety
Study",Center For Transportation And Inviroment,North Carolina State
University, 2001.
20−Theiman,S ; " Accident Data Use And Geographic Information
System " FHWA - RD - 00− 081 , Federal Highway Administration ,
Washington .D.c. 2001
21−Rowan,J;"Idot GIS Crash Analysis System (GIS.CA).pp. 487−494,
Αssociation Of Transportation Safety Information Professional, Illinois
Department Of Transportation , 2004 .
 
319
 
 
Refrence
 
22−Sobanjo,J;"A Cost Effective Gis Safety Analysis Tool For Improving
Highway   Safety",No. 4.5,Department   Of   Civil   And   Enviroment
Engineering FAMU_FSU College Of Engineering, August  2004.
 23−GAttis,J;"Horizental       Alignment    Safety      Study",Genesee
Transportation Council, August  2005.
 24−Peltzman,S;"GIS      For  Transportation             In      Europe"
. 27(3)− :371 . ESRI Corporate Headquarters,Usa, February  2004.
25−Saccomanno , F; "Traffic Road Book  Quality Control Using ArcGis
Server".CA92373−8100,County Of San Bernardino ,California, 1997.
26−Kamriang,T;"A Prototype Of The GIS Based Traffic Accident Data
Base System:Thailand Case Study",Vol 6, Proceeding Of The Eastern
Asia Society For Transportation Studies , 2007.
27− Patricia,S;"Remote Sensing And GIS-Based Characterization Of
Transportation Corridors" .Center For Transportation Analysis Oak
Ridge National Laboratory ,  2360 Chherahala Boulevard ,December
2005.
28−R.Peng,Zhong;"An Enterprise Gis Data Base- Design For Agency
Wide Transit Application",VRISA Journal,Vol10. #2, 1998.
29−Skjelbo,U;"Using GIS At Copenhagen Transport", Copenhagen
,Denmark, 1996 .
 30−Aifandopoulou,G;Nathanail,T;AndPanayot Akopoulos ,D;"ETIS; A
Gis Technology Based Tool For Supporting Estrategic Enviroment
Friendly Planning Of Urban Transport Infrastructure Development".
USA, 1996.
320
 
31−Bauman,J;"Guidance  From  The  Skies:Promoting  Safety  And
Service With Gps & Gis",Gis Europe, pp33−35, 1995.
32−Puebla,G;"Where Do We Go From Here?",Gis Europe, 1996.
33−Karl.Kim And Leving;Using GIS For Improve Highway Safety",Vol
20,Computer Inviroment And Urban System ,pp−289−302, 1996.
34−Cory,A;"Geographic Information Systems For Spatial Analysis Of
Traffic     Collision     In     LA     CROSSEE ,55987,Winona,Minnesota,
pp.12−16, 1999.
35−Karshahim,M And Terzi,S;"Distribution Of Hazardous Location On
Highway     Through     GIS",International     Symposium     On     GIS
, 23−26 September 2002.
36−  Elangovan  ,  K  ;  "  GIS  :  Fundamental  , Application  And
Implementations " , New India Publishing Agency , New Dehli, pp
−208, 2006.
 37−Souleyrette,R;"GIS-Based Accident Location And Analysis System
(GIS-ALAS)",Transportation      Safety      Iowa    Department             Of
Transportation,April, 6 , 1996.
38−Enviromental System Research Institute(ESRI),"Introduction To PC
Arc\Info(GIS)",Redlands,California,USA, 1983.
39−   Enviromental  System   Research   Institute(ESRI),"ArcGis,The
Complete                                         Geographic       Information  System",GS-35F-5086Η,
Redlands,California,USA.
40− Enviromental System Research Institute (ESRI)," Introduction To
ArcGis 1 For USDA SCA",Natural Resources Conservation Service.
321
 
41−     Enviromental     System     Research     Institute     (ESRI),"ESRI
Cartography;     Capability     And     Trends".CA 92373−8100,Redlands
,USA,June 2004
42−  Enviromental  System  Research  Institute  (ESRI),"Land  Mark
Systems Is A Leading Provider Of Technical Forest And Natural
Resource Management Consulting Services And Products" ,University
Of Virginia, 2008.
43−  Enviromental System  Research  Institute  (ESRI)  , " Arcview
,Desktop For Mapping , Data Integration , And Analysis ", GS- 35F-
 5086Η , Redlands , California , USA .
44− Traffic &  Electerical Section  Ministry Of Transportation And
Highway Engineering Branch,September 2000
45−WWW.Transportation.org."Roadsides Barriers".
46−"   Highway  Accident   Report  "   ,   NTSB.HAR  -  01.01 , PB
2001 − 926101 , National Transportation Safety Board, August
 28, 2001.
47−http:..MathForum.Org.Fag.circle.segment.html    .    "   Chapter 11:
Guardrail .
48−http..en.wikipedia.org.wiki.Road-safety
49−http:..pavement interactive.org.index.php?Title=General-Guidance
.Pavement-Distress
50−Mcshane,W:"traffic engineering".07458.upper saddle river,pearson
education,Inc, 236−257,2004