پایان نامه بررسی انتقال حرارت در وسایل و تجهیزات نیروگاه

تعداد صفحات: 413 فرمت فایل: powerpoint - word کد فایل: 10001870
سال: 1387 مقطع: کارشناسی دسته بندی: پایان نامه مهندسی مکانیک
قیمت قدیم:۴۷,۹۰۰ تومان
قیمت: ۴۵,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی انتقال حرارت در وسایل و تجهیزات نیروگاه

    پایان نامه کارشناسی مهندسی مکانیک در حرارت و سیالات 

    فصل اول

    پمپ ها

    قسمت اول

    مقدمه

    تقریباً در کلیه فرآیندهای شیمیایی، جابجایی سیال(گاز و مایع) صورت می‌گیرد. انرژی لازم برای حرکت سیال توسط پمپ، کپرسور و دمنده تأمین می‌شود. به کمک این دستگاه‌ها می‌توان بر انرژی مکانیکی این دستگاه ها افزود و باعث ازدیاد سرعت، فشار یا ارتفاع آنها شد. لازمه استفاده بهینه از دستگاه های یاد شده، آگاهی به اصول ترمودینامیک و مکانیک سیالات می‌باشد.

    از پمپ در جابه جایی سیال مایع، از دمنده در انتقال سیال گازی، از کمپرسور در فشرده‌سازی  و انتقال سیال گازی و از نقاله‌ها و بالابرها  در حمل و نقل پیسوته و مکانیکی مواد جامد استفاده می‌شود و نقاله در هر شکل، اندازه و وزن ( از یک گرم تا چند تن ) کاربرد دارند. در این فصل به منظور آشنایی با دستگاه های انتقال مواد توضیح مختصری پیرامون هر یک ارایه می‌شود. پمپ

    دستگاهی است که با دریافت انرژی مکانیکی از یک منبع خارجی، آن را به سیال انتقال می‌دهد. بدین ترتیب انرژی سیال خروجی از پمپ افزایش می‌یابد. از این وسیله برای جابه جایی سیال در مدارهای مختلف هیدرولیکی، شبکه های لوله‌کشی، ارتفاع معین و به طور کلی انتقال سیال از یک نقطه به نقطه دیگر استفاده می‌شود. انرژی مورد نیاز در یک پمپ به عواملی چون ارتفاع سیال جابه جا شده، فشار سیال در مقصد، طول و قطر لوله، سرعت جریان و خواص فیزیکی سیال همچون گرانروی و چگالی بستگی دارد.

    کاربرد پمپها در صنایع شیمیایی

    کاربرد پمپها در صنایع شیمیایی فراوان می‌باشد؛ در زیر به مواردی از آنها اشاره می‌کنیم.

    الف -  پمپ کردن مایعاتی نظیر سولفوریک اسید، محصولات نفتی چون بنزین و نفتا از منبع ذخیره به محل فرآیند،

    ب – پمپ کردن سیال به واکنشگاه،

    ج- پمپ کردن سیال از مبادله‌کن گرمایی،

    د- پمپ کردن واکنش ‌دهنده‌ها به درون واکنشگاه،

    ه -  پمپ آب خنک

    و- پمپ نفت خام یا گاز طبیعی برای مسافتهای طولانی.

    تقسیم بندی پمپ‌ها

    پمپ‌ها براساس نحوه انتقال انرژی  به سیال به قرار زیر تقسیم بندی می‌شوند.

    الف- پمپ‌های دینامیکی: انتقال انرژی به سیال در این پمپ‌ها دائمی است. پمپ‌های گریز از مرکز، پمپ‌های محیطی و پمپ‌های خاص از انواع پمپ‌های دینامیکی می‌باشند.

    ب- پمپ‌های جابه‌جایی:  انتقال انرژی به سیال در این پمپ‌ها با تناوب صورت می‌گیرد. از انواع آنها می‌توان به پمپ‌های رفت و برگشتی  و پمپ‌های گردشی  اشاره نمود.

    تقسیم بندی کاملتری از پمپ‌ها در نمودار 1-1 ارایه شده است.

    جریان شعاعی (Radial flow )

     

    جریان مختلط (Miced flow )

     

    جریان محوری (Axial flow )

     

    پمپ ها

    Pumps

    پمپهای دینامیکی

    Dynamic Pumps

    پمپهای جابه جایی

    Displacement Pumps

    پمپهای گریز از مرکز(توربوپمپها)

    Centrifugal Pumps

    پمپهای محیطی

    Peripheral Pumps

    پمپهای خاص

    Special Pumps

    یک مرحله ای  (Single Stage )

     

    چند مرحله ای  (Multi Stage )

     

    پمپهای رفت و آمدی (پیستون)

    Reciprocating Pumps

     

    پمپهای گردش (دوار)

    Rotary  Pumps

     

    دو سیلندر

    تک سیلندر

    سه سیلندر

    دو طرفه

    یک طرفه

    پمپ‌دنده‌ای

    پمپ‌پره‌ای

    پمپ‌پروانه‌ای انعطاف‌پذیر

    دنده داخلی

    دنده خارجی

    دنده حلزونی

    در ادامه بحث توضیح مختصری پیرامون پمپ‌های گریز از مرکز و رفت و برگشتی ارایده می‌شود. در این پمپ‌ها بیشترین کاربرد را در صنایع شیمیایی دارند.

    قسمت دوم :

    انتخاب پمپ و تعاریف

    مقدمه

     در این قسمت به بررسی برخی از اصطلاحات و تعاریف مورد استفاده در هنگام انتخاب پمپ با بحث درباره طرز کار آن خواهیم پرداخت. اطلاعاتی نیز درباره ارتفاع مکش
    (Suction Lift)، ارتفاع رانش (Discharge Head )، تلفات اصطکاک لوله ها، و تلفات اصطکاک مواد ارائه خواهد شد.

    بیشتر این اصطلاحات توسط مهندسی که پمپ را انتخاب یا طراحی می‌کند به کار گرفته می‌شوند. این اصطلاحات همچنین توسط گروه نگهداری و تعمیرات در هنگام بازدید عملکرد پمپ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده صحیح از این اصطلاحات در مورد پمپ‌های مختلف اجازه می‌دهد تا همه بفهمند  درباره چه موضوعی بحث می‌شود.

    دانستن اینکه فرسایش عادی لوله‌ها ، خوردگی و تغییرات سیستم لوله‌کشی چه تأثیری بر مقاومت سیال می‌گذارد، حایز اهمیت است. اگر بخواهید کارتان را به نحو مؤثر انجام داده و به دانش خود درباره تجهیزات مورد استفاده بیفزایید لازم است اصول مربوطه و چگونگی تأثیر آنها بر کار پمپ را درک کنید.

    (فرمول ها و تصاویر در فایل اصلی قابل مشاهده است)

    مسایل مربوط به پمپ

    معمولاً هنگامی که یک فرد متخصص نگهداری و تعمیرات برای تعمیر پمپ اعزام می‌گردد، با مشکلاتی از قبیل نشتی، آب بندی و یاتاقان‌ها مواجه می‌شود. گاهی لازم می‌شود کل پمپ عوض شود. شاید خود شما مستقیماً یا هنگامی که به عنوان دستیار کار می‌کردید با این مشکلات برخورد کرده باشید. شما با داشتن این تجربه حماً دریافته‌اید که اگرچه ظاهر پمپ ها ممکن است شبیه هم باشد، اما قطعات داخلی آنها ممکن است کاملاً متفاوت باشند. همچنین می‌دانید که پمپ ها  در صنایع انواع گوناگونی دارند و هریک از آنها ساختمان و طرز کار خاص خود را دارد.

    بیشتر مشکلات گفته شده جزئی هستند؛ (البته تعویض قطعات داخلی پمپ‌ها ممکن است یک مشکل کلی به شمار آید). اما گاهی اوقات ممکن است از شما خواسته شود پمپی را تعمیر کنید که هیچ نشان ظاهری از خرابی ندارد. این مشکلات می‌تواند ناشی از فشار ناقسمتت آب، وجود هوا در آب، یا عدم توانایی یک پمپ در انتقال آب از یک مخزن به سایر نقاط باشد. در این موارد، تعویض واشر ، یا کاسه نمد یا سایز  قطعات در عملکرد پمپ تأثیری نمی‌گذارد. البته  نخستین اقدامی که باید بکنید بررسی سیستم و حصول اطمینان از کارکرد صحیح سایر قطعات است.

    برای آنکه عملکرد پمپ را بهتر درک کنید، و نقاط مشکل آفرین را بهتر بشناسید، باید با چند تعریف آشنا شوید. این تعاریف همراه با چند مثال و مسئله در زیر خواهد آمد. اولین گروه این تعاریف به پمپ‌های آبی مربوط می‌شود که بالاتر از سطح آب قرار می‌گیرند. در این حالت مطابق شکل 1-1 ابتندا باید آب را تا سطح پمپ بالا آورد تا سپس توسط پمپ به دیگر نقاط منتقل شود.

    (فرمول ها و تصاویر در فایل اصلی قابل مشاهده است)

    تعاریف پمپ – طرف مکش

    تعاریف زیر در مورد تمامی حالتهای پمپاژ صادق بوده و به انواع مختلف  پمپ گریز از مرکز، دوار، پیستونی، یا دیگر انواع بستگی ندارد. این اطلاعات بنیادی در تمامی حالات صدق می‌کند.

    ارتفاع مکش: این اصطلاح هنگامی به کار می‌رود که سطح سیال در مخزن پایین ‌تر از مرکز پمپ قرار دارد.  خط مرکزی پمپ بسته به نوع پمپ و قائم یا افقی یودن آن اندکی متفاوت است. ارتفاع مکش می‌تواند از یک تا 20 فوت و یا بیشتر باشد.

    ارتفاع مکش استاتیک: فاصله عمودی بین خط مرکزی پمپ و سطح آزاد مایع را ارتفاع مکش استاتیک می‌گویند. مکش واقعی پمپ می‌تواند چند فوت پایین تر از سطح آب باشد، اما این مقدار هنگام تعیین ارتفاع مکش استاتیک در نظر گرفته نمی‌شود.

    ارتفاع مکش استاتیک خالص یک پمپ را می‌توان با استفاده از ضریب 31/2 برای تبدیل پوند به اینچ مربع (psi) به فوت تعیین کرد. مطابق شکل 2-1 ستونی از آب به ارتفاع 31/2 فوت در دمای 62 درجه فارنهایت فشاری معادل یک psi به قاعده خود وارد می‌کند. فشار جو نرمال 7/14 psi ضرب در عدد 31/2، عددی تقریباً معادل 34 فوت به دست می‌دهد. در واقع ، پمپ در لوله خلأ ایجاد می‌کند؛ آنگاه فشار هوای اتمسفر باعث بالا رفتن آب در لوله می‌شود.

    از لحاظ تئوری، یک پمپ گریز از مرکز در شرایط مساعد می‌تواند آب را در فشار سطح دریا به اندازه34 فوت بالا برد. اما آب در هنگام ورود به محفظه پمپ با تلفات ضربه‌ای روبرو می‌شود و در هنگام جریان در طول لوله ها دچار تلفات اصطکاکی می‌گردد. این عوامل باعث می‌شود ارتفاع مکش نرمال پمپ گریز از مرکز به حدود 20 تا 25 فوت کاهش یابد. اکثر سازندگان، ظرفیت پمپ‌های خود را با توجه به شرایط غیرمعمول در ارتفاع مکش معادل 15 فوت ارائه می‌دهند.

    ارتفاع کل مکش دینامیک: شامل فاصله عمودی از سطح آزاد مایع تا خط مرکزی پمپ می‌شود( مشابه ارتفاع مکش استاتیک ). اما در هنگام تعیین شرایط دینامیکی عوامل دیگری نیز دخالت دارند، از جمله ارتفاع مربوط به سرعت،  به علاوه تمامی تلفات اصطکاک  مربوط به لوله ها و اتصالات .

    ارتفاع مربوط به سرعت: معادل ارتفاعی است که آب باید سقوط کند تا سرعت ناشی از کار پمپ را به دست آورد. این ارتفاع را می‌توان به صورت زیر محاسبه کرد:

    غالباً ، نقطه مکش مایع ممکن است مطابق شکل3-1بالای خط مرکزی مکش واقعی پمپ واقعی قرار گیرد. در این صورت، برای خصوصیات مکش پمپ از تعاریف دیگری استفاده می‌شود و برای محاسبه ارتفاع مربوط به سرعت نیز رابطه دیگری به کار می‌رود. این مطلب در ذیل شرح داده خواهد شد.

    ارتفاع مکش: به وضعیتی گفته می‌شود که در آن سطح منبع بالاتر از خط مرکزی پمپ قرار دارد.

    ارتفاع مکش استاتیک : به فاصله عمودی خط مرکزی پمپ تا سطح آزاد مایع پمپ شونده می‌گویند، لیکن در اینجا مقدار ارتفاع به جای منفی، مثبت است.

    ارتفاع کل مکش دینامیک: عبارت است از فاصله عمودی خط مرکزی پمپ تا سطح آزاد مایع منهای ارتفاع مربوط به سرعت و تمامی تلفات اصطکاکی درون لوله ها و اتصالات. ارتفاع مربوط به سرعت در اینجا نیز مانند قبل محاسبه می‌شود.

    (فرمول ها و تصاویر در فایل اصلی قابل مشاهده است)

    تعاریف مربوط به پمپ – طرف خروجی یا رانش  

    تعاریف گذشته به دو حالت متفاوت از طرف مکش پمپ مربوط می‌شد. اما تعریفطرف خروجی یا رانش  پمپ ساده‌تر است، زیرا تنها یک حالت دارد. شرایط خروجی پمپ صرف نظر از اینکه دارای ارتفاع مثبت یا منفی مکش است یکسان می‌باشد.

    ارتفاع کل استاتیک مطابق شکل 4-1 به فاصله عمودی بین سطح آزاد مایع منبع ورودی و سطح آزاد آب منبع خروجی می‌گویند. ارتفاع کل استاتیک، صرف‌نظر از اینکه سطح مکش پمپ پایین یا بالای خط مرکزی پمپ باشد به یک صورت محاسبه می‌شود.

    اگر نقطه تخلیه بالای سطح آب باید، مطابق شکل5-1نقطه تخلیه آزاد همان سطح آزاد آب قلمداد خواهد شد.

    ارتفاع کل دینامیک به ارتفاع استاتیک شباهت بسیار دارد. چنانکه در حالت ارتفاع استاتیک گفته شدم ارتفاع دینامیک نیز فاصله عمودی بین سطح آزاد مایع منبع ورودی و نقطه تخلیه آزاد یا سطح آزاد آب خروجی است. علاوه بر این، ارتفاع مربوط به سرعت و تلفات اصطکاک نیز به ارتفاع استاتیک اضافه می‌شود تا ارتفاع دینامیک به دست آید.

    در تعریف ارتفاع کل دینامیک باید به یک نکته مهم توجه داشت: در پمپ‌های گریز از مرکز، ارتفاع دینامیک بر حسب فوت، و در پمپ‌های با جابه جایی مثبت بر حسب psi (پوند بر اینچ مربع) بیان می‌شود.

    در هنگام محاسبه ارتفاع  کل دینامیک یک پمپ که در آن ارتفاع عمودی از تلفات اصطکاک لوله ها بزرگتر است، مقدار تلفات اصطکاک ناچیز انگاشته می‌شود. اما اگر لوله تخلیه چند صد فوت به صورت افقی بوده و پیچ و خم های زیادی داشته باشد. تلفات اصطکاک در محاسبه ارتفاع کل دینامیک مهم خواهد بود.

    علاوه بر تلفات اصطکاک لوله ها، دو عامل دیگر نیز جزو ارتفاع دینامیک پمپ محسوب می‌شوند. یکی غلبه بر فشار موجود است هنگامی که سیال به منبع خروجی می‌رسد. به عنوان مثال ارگ آب را به مخزنی از آب ا فشار psi500 پمپ کنید. این فشار psi500 در واقع بخشی از ارتفاع دینامیک محسوب می‌شود. بدین ترتیب، ارتفاع آبدهی لازم برای پمپ گریز از مرکز برابر با 31/2×psi500 یا 1155 فوت خواهد شد.

    عامل دیگر که در ارتفاع دینامیک پمپ باید منظور گردد، به طرف مکش پمپ مربوط می‌شود. در شرایط عادی، اگر سطح آزاد مایع پمپ شونده تحت فشار جو یا نزدیک به آن باشد، هیچ مشکلی نخواهیم داشت. اما اگر مایع را باید از مخزنی بکشیم که در شرایط خلأ قرار دارد، فشار لازم بر این خلد نیز جزو ارتفاع کل دینامیک محسوب خواهد شد. به ازای هر اینچ خلأ می توان تقریباً یک فوت اضافی برای ارتفاع مکش پمپ حساب کرد. بر این اساس، خلأ معادل 10 اینچ به ارتفاع مکش 10 فوت نیاز دارد.

    ارتفاع خالص مکش مثبت (Net Positive Suction Head).  در هنگام محاسبه شرایط واقعی پمپ لازم می‌شود. NPSH رابطه بین توانایی پمپاژ مایعی است با فشاری غیر از psi7/14 (فشار جو) و دمایی غیر از 62 درجه فارنهایت، در مقایسه با توانایی پمپاژ اب در فشار جو و دمای 62 درجه فارنهایت . شکل6-1 این مطلب را روشن تر بیان کرده و حالتهای مختلف NPSH را نمایش می‌دهد.

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی انتقال حرارت در وسایل و تجهیزات نیروگاه

    فهرست:

    فصل اول:پمپ

    قسمت اول: تقسیم بندی پمپ‌ها ............................................................................. 2

    قسمت دوم: انتخاب پمپ و تعاریف   5

    قسمت سوم: پمپ‌های گریز از مرکز            15

    قسمت چهارم: پمپ‌ های پروانه ای و توربینی          24

    قسمت پنجم: پمپ‌های دوار 30

    قسمت ششم: پمپ‌های پیستونی         45

    قسمت هفتم: پمپ‌‌های اندازه‌گیر     58

    قسمت هشتم: پمپ‌های خاص            70

    قسمت نهم: نگهداری پمپ     79

     

     فصل دوم‌‌: بویلر

    مقدمه  92

     تقسیم بندی بر اساس ظرفیت            92

    تقسیم بندی بر اساس تیپ و شکل      95

    تقسیم بندی از نظر محتوای لوله ها 96

    تقسیم بندی از نظر سیر کولاسیون سیال عامل          97

    اجزای تشکیل دهنده ی دیگ های بخار     98

    بررسی دیگ های لوله آبی        105

    انتقال حرارت در لوله آتشی ها و لوله آبی          112

    کاربری و انتخاب دیگ های بخار           119

     

    فصل سوم : کوره

    مقدمه  130

    ساختمان کوره‌ها        130

    انواع کوره‌ها             135

    کوره‌های سنتی          136

    کوره هوفمن 137

    کوره های ماشین بخار           138

    کوره‌های مخصوص   139

    انواع کوره‌های الکتریکی     146

    کوره های مقاومتی    148

    مزایا و معایب استفاده از کوره های الکتریکی          151

    انتقال حرارت در کوره‌ها      152

    کاربرد کوره‌ها در صنعت       161

    نکاتی پیرامون انتخاب کوره‌ها          164

    مدار آب / بخار کوره             169

    انتقال حرارت در دسته لوله‌ها           173

     

    فصل چهارم: توربین ها

    1-4 تعریف مفهوم .................................................................................................. 182

    1-1-4 خروجی ..................................................................................................... 182

    2-1-4 سرعت مخصوص ....................................................................................... 182

    3-1-4 خلاء زائی................................................................................................... 184

    4-1-4 سرعت رانش............................................................................................... 186

    2-4 انواع توربین‌ ها .............................................................................................. 189

    1-2-4 توربین پلتون.............................................................................................. 189

    2-2-4 توربین فرانسیس ........................................................................................ 191

    3-2-4 توربین کاپلان ........................................................................................... 194

    4-2-4 توربین‌های لوله‌ای .................................................................................. 198

    1-4-2-4 توربین حبابی........................................................................................ 199

    2-4-2-4 توربین لوله‌ای ...................................................................................... 201

    3-4-2-4 طراحی ژنراتور حاشیه‌ای .................................................................... 202

     

    فصل پنجم – کندانسور

    مقدمه  206

    چگالنده های سطحی 207

    چگالنده‌های خنک شونده با جریان هوای سرد بصورت تماسی     208

    اطلاعات کلی در مورد حذف هوا از چگالنده‌های توربینی بخار   218

    برج‌های خنک‌کن     219

    خصوصیات مبدلهای هوایی   223

    جزئیات طراحی خنک‌کن‌های هوایی         225

    انتخاب کندانسور        228

    طبقه بندی کندانسورها برای کاربردهای صنعتی    230

    طراحی حرارتی کندانسور ها            233

    محافظت و تمیز کاری کندانسورها   241

    محدودکننده عمرکاری         244

    نشت آب سردکننده به کندانسورها   247

    تمیز کردن کندانسورها         253

     

    فصل ششم : ژنراتور

    مقدمه 260

    پیشینه تاریخی             261

    استانداردها و مشخصات          265

    عملکرد ژنراتور           267

    اعمال بار         272

    انواع ژنراتورها          273

    ژنراتورهای توربینی با ظرفیت کمتر            273

    ژنراتورهای سنکرون قطب برجسته آبی       275

    ژنراتورهای قطب برجسته دیزلی      281

    ژنراتورهای القایی     281

     

     

    فصل هفتم :مبدل های حرارتی

    مقدمه  283

    دسته بندی مبدل های گرمایی         284

    مبدل های لوله ای    284

    مبدل های گرمایی صفحه ای           294

    مبدل های گرمایی با سطوح پره دار            304

    کثیف شدن مبدل های حرارتی       309

    تغییرات زمانی فاکتور لایه ی جرمی             311

    مکانیزم های جرم گرفتگی    314

    تأثیر سرعت سیال        321

    تأثیر درجه حرارت     322

    فاکتور لایه جرمی در عمل    328

     

    فصل هشتم: برج خنک کن

    برج های خنک کن       331                                                                                                                                      برج های خنک کن تر                                                                                       332                                            

    آب جبرانی                                                                                                       334                                       

    برج های خنک کن باجریان طبیعی هوا 334                                                                 برج های خنک کن باجریان مکانیکی هوا     336                                                         

    برج با جریان هوای دمیده شده 336                                                                                                                  

    برج باجریان هوای مکیده شده 337                                                                                                        

    جدول مقایسه برجها باجریان مکیده شده ودمیده شده 339                                                                               

    برج باجریان مکیده شده مخالف ومتقاطع         339                                                                                              

    انتخاب نوع برج خنک کن تر    340                                                                                                       

    برج های خنک کن خشک        340                                                                     

    برج های خنک کن خشک مستقیم       342                                                          

    برج های خنک کن خشک غیرمستقیم 343                                                      

    برج های خنک کن تروخشک   349                                                                                              

    یخ زدگی برج خنک کن 351                                                                                                      

    جدول مقایسه برج های خنک کن        352                                                                                               

    جدول هزینه های یکساله برج های خنک کن   353                                                                                 

     

    فصل نهم :راکتورهای هسته ای

    مقدمه ....................................................................................................................  355

    انواع راکتور ......................................................................................................... 356

    اجزای جانبی راکتورها ........................................................................................ 363

    طراحی راکتور ...................................................................................................... 376

     

    فصل دهم : خشک کن ها

    مقدمه...................................................................................................................... 380

    خشک کن های ثابت............................................................................................. 381

    خشک کن های ناپیوسته........................................................................................ 382

    خشک کن های مستقیم.......................................................................................... 382

    خشک کن های غیر مستقیم................................................................................... 383

    خشک کن های انجمادی...................................................................................... 384

    خشک کن های مداوم.......................................................................................... 385

    خشک کن های تونلی .......................................................................................... 386

    خشک کن های بشکه ای....................................................................................... 386

    خشک کن های پاششی.......................................................................................... 377

    منابع و ماخذ .......................................................................................................... 388

    .

    منبع:

     

    تجربیات نیروگاه های پیشرفته- انتشارات دانشگاه علم و صنعت – جلد 3‌-4-5-6

    پمپ ها – ترجمه و تدوین موسسه آموزشی پژوهشی وزارت صنایع و معادن

    پمپ و پمپاژ-تالیف : دکتر سید احمد نوربخش- دانشکده فنی دانشگاه تهران

    آشنایی با مهندسی شیمی – تالیف دکتر سید حسن نوعی – مهندس محسن پاکیزه سرشت- مهندس محمد حسین واحدی

    مبادله کن های گرما – ترجمه دکتر سپهر صنایع – انتشارات دانشگاه علم و صنعت

    نیروگاه های حرارتی – محمد ، محمد الوکیل

    تکنولوژی دیگهای بخار صنعتی David Gunn-rabert horten

    دیگهای بخار – مهندس خلیل جنت دوست

    انتقال حرارت – تألیف هولمن

    ساختمان کوره های صنعتی – ترجمه و تألیف : جواد کلاهی – محمدرضا حداد مبانی طراحی کوره های صنعتی -  حسن طوبی – انتشارات دانشگاه صنعتی اصفهان

    تجهیزات صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی – تألیف : بیژن قنواتی مقدمه ای بر طراحی ترموهیدرولیکی مبادلهای حرارتی، تألیف : مهندس [1] محمد رضا خوش گفتار پسیخانی، ناشر : ماجد ( سال 1374).

    اصول طراحی مبدلهای حرارتی- تالیف:دکترعلی اصغررستمی

     

     

    [2] TEMA : standards of Tubular Exchanger Manufacturers Association ' , 6 thed. , Tubular Exchanger Manufacturers Association , New york, 1978.

    [3] Taborek , j., t. AKoi , R.b ritter , and j.w palen : Fouling. The Major unresolved problem in heat transfer , chem.Eng. prog. Vol. 68, no.2,pp. 59-67,1972.

    [4] walker , G : Industrial heat Exchanger , hemisphere , Washington , D.C. 1982.

     

    http://classroom.psu.ac.th/users/ssmarn/pplant/P7f.htm

    http://www.tpowertec.com/coolingsystems.htm

    http://www.cheresources.com/ctowerszz.shtml

    http://www.gea.co.za/cooling%20towers.htm

    http://www.bgrcorp.com/gct-indirect.htm

    http://www.tmec.com/tmecadvisor_articles/cooling_tower

    www.ges-inc.com/ CoolingTower.gif

     

    .

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت