پایان نامه بررسی سنجش معنوی با شادکامی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد

تعداد صفحات: 80 فرمت فایل: word کد فایل: 10001802
سال: 1392 مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: پایان نامه روانشناسی
قیمت قدیم:۱۴,۶۰۰ تومان
قیمت: ۱۲,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی سنجش معنوی با شادکامی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد

    فصل اول :

    کلیات پژوهش

    مقدمه

    شادکامی ذهنی عبارتست از «ارزیابی‌های شناختی و هیجانی فرد از زندگی‌اش». این ارزیابی از سویی واکنش‌های هیجانی به حوادث و در سویی دیگر قضاوت‌های شناختی 5 درصد رضایت و به سرانجام رساندن وظیفه را در بر می‌گیرد. بنابراین، شادکامی ذهنی مفهوم وسیعی است که تجربه هیجانهای مطلوب، سطوح پائین هیجان‌های منفی و رضایت بالا از زندگی را در بر می‌گیرد. شادکامی ذهنی، ادراکات و ارزیابی‌های افراد از زندگی‌شان در ابعاد هیجانی، عملکردهای روان شناختی و اجتماعی، منعکس می‌شود. جزء هیجانی شادکامی ذهنی شامل دو مولفه شادکمی 6 و رضایت از زندگی 7 است. در پژوهش حاضر نیز به این بخش از شادمانی ذهنی پرداخته شده است. (کار، 2003)[1].شادکامی چندین جزء اساسی را در بر می‌گیرد؛ جزء هیجانی که فرد شادکام از نظر خلقی، شاد و خوشحال است. جزء اجتماعی که فرد شادکام از روابط اجتماعی خوبی با دیگران برخوردار است و می تواند از آنها حساسیت اجتماعی دریافت کند و سرانجام جزء شناختی، که باعث می‌شود فرد شادکام اطلاعات را به روش خاصی پردازش کرده، مورد تغییر و تفسیر قرار دهد که در نهایت، باعث احساس شادی و خوش‌بینی در وی می‌گردد. از این رو، در شادکامی، ارزشیابی افراد از خود و زندگی‌شان می‌تواند، جنبه‌های شناختی، مثل قضاوت در مورد خشنودی از زندگی و یا جنبه‌های هیجانی از جمله خلق یا عواطف، در واکنش به رویدادهای زندگی را در بر می‌گیرد. (والویس و همکاران، 2004)[2].احساس شادکامی عبارت است از مقدار ارزش مثبتی که یک فرد برای خود قائل است و همچنین متغیری چند جزئی است که عبارت از خشنودی از زندگی، خلق و هیجانات مثبت و خوشایند و نبود خلق منفی و شادکامی هدف مشترک انسانها است که همه برای رسیدن به آن در تلاش هستند.شاد بودن آرزوی قلبی بسیاری از افراد بشر است یکی از موضوعاتی که به تازگی مورد توجه روان شناسان قرار گرفته است «دانش شاد بودن» روان شناسان امروزه  به سلامت روانی و شادکامی اهمیت فراوان می‌دهند.سلیگمن (2003)[3] پیش‌بینی کرده تا سال 2015 از هر دو نفر انسان ساکن کره زمین یک نفر دچار افسردگی باشد به همین دلیل امروزه مطالعات مربوط به شادمانی و عوامل مرتبط با آن از جمله مهمترین اولویت‌های روان قرار گرفته است. شادی عامل بسیار مهمی در زندگی است که از آن طریق، فرد همیشه دارای یک حس خوب درباره ی زندگی خود و دیگران است و فرد احساس نومیدی را از خود دور می‌کند و ضعف‌های خود را می‌پذیرد (آرجیل، آرکایل، 1975).[4] شادی در افراد با کارایی بیشتر، امید، قدرت تفکر بیشتر، موقعیت تحصیلی و کیفیت زندگی همراه بوده است و برعکس افسردگی از قدرت استدلال و کارایی می‌کاهد. (ویلیام، گرتمام، 2001)[5].و با توجه به آنکه دینداری مساله است که هر انسانی به مسلک خالنی از آن اعتماد دارد . در تحقیق حاضر برآنیم که رابطه بین شادکامی و سنجش معنوی را بررسی کنیم .

    بیان مسأله

    شادکامی یکی از مفاهیم مؤلفه های اساسی زندگی افراد به ویژه دانش آموزان به شمار می رود و بسیاری از رشته ها از جمله شاخه هایی از روانشناسی ، سعی در فهم و تسهیل آن در زندگی افراد دارند . شادکامی دارای سه مؤلفه اصلی است : هیجان مثبت ، رضایت از زندگی ، فقدان هیجان منفی از قبیل افسردگی و اضطراب . روابط مثبت با دیگران ، هدفمند بودن زندگی ، رشد شخصی ، دوست داشتن دیگران و طبیعت نیز از اجزای شادکامی به حساب می آید (کار ،2004 با نقل از بیات ریزی ،1383).

    همچنین انسان های شاد و دارای شخصیت سالم انسان هایی مسئولیت پذیر و شهروندانی خوب خواهند بود . شادکامی بر اساس تعریف وینهوون (1992) درجه و میزانی است که با آن یک فرد کیفیت کمی زندگی اش را به عنوان یک زندگی کاملا مطلوب مورد قضاوت قرار می دهد . در نتیجه شادکامی ، درد و ناراحتی کاهش پیدا می کند . با پیشرفت علم و صنعتی شدن جوامع و افزایش مشکلات زندگی و دغدغه های ذهنی در بین افراد جوامع مختلف توجه به اصلی ترین نیازهای بشر از جمله شادکامی ازاهمیت زیادی برخوردار است . انسان به طور فطری از غم گریزان و به سوی شادی در حرکت است . شادی و نشاط نه تنها بر روح و روان انسان بلکه بر جسم او نیز تاثیر می گذارد . از نگاه اجتماعی نیز شادکامی قلبها را به هم نزدیک وترس ، نگرانی ، ناکامی و بدگمانی را بی اثر می کند . ارسطو می گوید : شادی بهترین چیزهاست وآن قدر اهمیت دارد که دیگر چیزها وسیله به دست آوردن آن هستند . دین مقدس اسلام نیز که تامین کننده صلاح دنیا و آخرت آدمی است، شادی های مناسب و حلال را تایید می کند و پیروانش را از افسردگی و بی حالی برحذر می دارد . در دانش روانشناسی تعریف های پراکنده ای از هیجان شادی شده است ودرآنها شادی به عنوان ترکیبی از عاطفه مثبت بالا و عاطفه منفی پایین و احساس مثبتی که از حس ارضا و پیروزی ناشی می شود معنی شده است . مولفه دیگیری که در تحقیق مورد بحث ایت دینداری دانش آموزان است دیده دینداری از موضوعات قابل توجهی است که اهمیت آن را از کثرت تلاش هایی می توان دریافت که در سال های اخیر برای ساخت و به کارگیری سنجه های دینداری مصروف شده است. این تلاش ها از دل اقتضائات و ضرورت های قابل درکی بیرون آمده است که نمی توانست بدون پاسخ باقی بماند. ضرورت این مطالعات به طور عام برخواسته از نفوذ و اعتباری است که هنوز دین برای انسان و اجتماع دارد (شجاعی زند،35:1384).دین اصل وحدت بخش و زمینه مشترکی را فراهم ساخته و به انسان اجازه می دهد تا با فائق آمدن بر تمایلات خودخواهانه اشان و به خاطر عشق به همنوعانشان فراتر از این خودخواهی ها عمل کنند. (دورکیم،1381 و 1383؛ برگر و لاکمن،1967). دینداری در جامعه ایران هم از این تحول مستثنی نیست. پیتر برگر این تغییرات را نخستین بار در مهم ترین نهادهای حامل مدرنیته (اقتصاد، صنعت، دولت و ...) دنبال می کند (برگر، 1967) و دانشگاه که کارکرد تولید علم و فناوری را در جامعه برعهده دارد به زعم وی، یکی از حاملان مدرنیته محسوب می شود. بنابراین می توان دانشجویان را یکی از حاملان آگاهی مدرن در جوامع در حال توسعه در نظر گرفت که بیشترین تأثیر را از آن می پذیرند (توسلی و مرشدی،385).طبق تحقیقات قربانی (1389) نشان داد که بین میزان شادکامی و میل به باور های مذهبی رابطه مثبت معناداری وجود دارد .به عبارتی هرچه افراد بیشتر بر طبق باور های دینی عمل کنند احساس شادکامی بیشتری میکند.جستجوی اطلاعات نشان داد که بیشتر تحقیقات در مورد شادکامی و سنجش دینداری در بین دانشجویان کمتر انجام گرفته و جای خالی این تحقیقات ،پژوهشگران بر آن وا میدارد که در این زمینه تحقیقات تکمیلی صورت گیرد .

    هر انسانی در جهان کنونی به دنبال سلامت است برای خود آئین و مذهبی دارد و برای کسب این سلامت نیازمند شادی است . پس مسائله اصلی تحقیق کشف رابطه بین سنجش معنوی با شادکامی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل باشد .

    ضرورت اهمیت تحقیق

    دین به عنوان یک نهاد اجتماعی با خصیصه فردی و اجتماعی، از ارزش ها و قواعد اجتماعی پشتیبانی می کند و جهت دهنده و مظهر قدرت جامعه و انسان، بسترساز ارتباطات انسانی و موجب ثبات، استمرار و همبستگی جامعه است. از سوی دیگر دین ارزش ها را می آفریند و هنجارها را شکل می دهد به ارزشهای ثابت اخلاقی قداست می بخشد، زندگی انسان از آن معنی می گیرد و راهنمای مؤثری برای هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت است. دین کارکردهای مختلفی را برای جامعه و فرد به انجام می رساند. از طرف دیگر، دین با جنبه های گوناگون زندگی مردم جامعه ما هم در آمیخته است و می توان تأثیر آن را در همه جوانب دید. به لحاظ دیگر این که کشور ما در حال حاضر به شکل یک حکومت دینی اداره میشود که ترکیب دین و ارزش ها و سیاست می تواند تأثیرات زیادی بر جنبه های محتلف زندگی مردم به خصوص نسل جوان بگذارد.امروزی، نهادهای جدیدی مانند مدارس، رسانه های جمعی، دانشگاه ها و... در کنار نهاد قدیمی خانواده هر یک ارزشی خاص را اشاعه می دهند و این امر سبب نامتجانسی جامعه شده و افراد جدیدی هم که وارد این جامعه می شوند در معرض تغییر قرار دارند و ایده هایشان متفاوت با ایده های نسل قبل می شود. عدم تولید نمادهای دینی مبتنی بر شرایط روز، منجر به تضعیف برداشت و ادراک نمادهای دینی، که نقش توجیه کننده مهمی در انتقال معانی مذهبی دارند، می شود و در نهایت قطع پیوند آن ها با نظام معنی را ممکن است در پیش داشته باشد و منجر به تعدد معانی آن ها گردد (میرسندسی،1383)بنابراین با توجه به موارد فوق ضروریاست تا به بررسی پدیده دینداری و راهکارهای ترغیب افراد به دین پرداخت، چرا که سنجش دینداری می تواند یک سری از مسائل، نظیر اینکه چه عواملی در میزان آن اهمیت دارد را برای ما روشن نماید. به عقیده بسیاری از دین پژوهان متأخر، دین و دینداری پدیده ای چند بعدی است، لذا ما یکی از عواملی که سنجش دینداری موثر است عنصر شادکامی است طبق تحقیقات صورت گرفته شادکامی شاخته ای از کیفیت زندگی است که جنبه مثبت آن را در نظر می گیرد.بر اساس تحقیقات انجام گرفته و مشاهده وجود ارتباط بین سنجش معنوی و شادکامی و تاثیری که این دو متغیر بر هم دارند ،در این پژوهش به بررسی متغیر ها در نمونه ای از دانشجویان جوان دانشگاه آزاد صورت گرفته است .

     

    اهداف پژوهش:

    اهداف پژوهش:

    هدف کلی :

    بررسی شادکامی و سنجش معنوی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد واحد اردبیل.

    اهداف جزئی

    تعیین رابطه بین شادکامی و سنجش دینداری دانشجویان

    تعیین رابطه بین خشنودی از زندگی (مولفه شادکامی) و سنجش دینداری دانشجویان

    تعیین رابطه بین سلامتی از زندگی (مولفه شادکامی) و سنجش دینداری دانشجویان

    تعیین رابطه بین خلق مثبت از زندگی (مولفه شادکامی) و سنجش دینداری دانشجویان

    تعیین رابطه بین کارآمدی از زندگی (مولفه شادکامی) و سنجش دینداری دانشجویان

    تعیین رابطه بین عزت نفس از زندگی (مولفه شادکامی) و سنجش دینداری دانشجویان

     

     

     

    فرضیه های پژوهش:

    بین شادکامی و سنجش دینداری دانشجویان رابطه وجود دارد.

    بین خشنودی از زندگی (مولفه شادکامی) و سنجش دینداری دانشجویان رابطه وجود دارد.

    بین سلامتی از زندگی (مولفه شادکامی) و سنجش دینداری دانشجویان رابطه وجود دارد.

    بین خلق مثبت از زندگی (مولفه شادکامی) و سنجش دینداری دانشجویان رابطه وجود دارد.

    بین کارآمدی از زندگی (مولفه شادکامی) و سنجش دینداری دانشجویان رابطه وجود دارد.

    بین عزت نفس از زندگی (مولفه شادکامی) و سنجش دینداری دانشجویان رابطه وجود دارد.

    تعریف نظری و عملیاتی متغیرهای پژوهش

    هوش هیجانی: هوش هیجانی توانایی درک هیجان ها و عاطفه ها به منظور دستیابی و ایجاد هیجان هایی است تا ضمن کمک به تفکر بهتر، بتواند به شناخت هیجان ها و عواطف بپردازد و در ضمن، هماهنگی لازم میان عواطف و احساس ها برای ارتقاء عاطفی و هوشی را فراهم آورد. (پیتر سالووی و جان مدیر، 1997)

    منظور از هوش هیجانی در این پژوهش نمره ای است که آزمون در آزمون...... به دست می آورد.

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی سنجش معنوی با شادکامی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد

    فهرست:

    مقدمه. 2

    بیان مسأله. 3

    ضرورت اهمیت تحقیق. 5

    اهداف پژوهش: 7

    اهداف پژوهش: 7

    هدف کلی : 7

    اهداف جزئی.. 7

    فرضیه های پژوهش: 8

    تعریف نظری و عملیاتی متغیرهای پژوهش... 8

    فصل دوم : 10

    پیشینه پژوهش... 10

    دینداری.. 11

    ضرورت بررسی پدیده دینداری.. 14

    تعریف مفاهیم و اصطلاحات.. 15

    بررسی نظریه‌های جامعه شناختی در حوزه دینداری: 16

    نظریه دینی دورکیم. 16

    نظریه تفهمی وبر. 18

    نظریه مارکس درباره دین.. 20

    دینداری از نظر واخ. 22

    رویکرد کارکردگرایی اسمیت.. 23

    رویکرد کارکردگرایی براون. 24

    رویکرد کارکردگرایی اودی.. 25

    رویکرد کارکردگرایی دیویس... 26

    نظریه جامعه شناسی شناخت برگر و لاکمن.. 27

    الگوی دینداری لنسکی.. 30

    الگوی دینداری گلاک و استارک.. 31

    نظریه دگرگونی ارزشی اینگلهارت.. 34

    شادکامی.. 35

    تعریف شادکامی.. 36

    نظریه های مربوط به شادکامی.. 38

    شادکامی از دید صاحب نظران. 39

    عوامل موثر بر شادکامی.. 44

    عوامل موقعیتی.. 44

    عوامل فردی.. 45

    بررسی مطالعات تجربی قبلی.. 47

    پژوهش‌های خارجی.. 47

    پژوهش‌های داخلی.. 48

    فصل سوم : 55

    روش پژوهش... 55

    طرح کلی پژوهش... 56

    جامعه آماری.. 56

    نمونه آماری.. 56

    روش نمونه گیری.. 57

    ابزار گردآوری اطلاعات.. 57

    پرسشنامه شادکامی آکسفورد 57

    پرسشنامه گرایشات دینی: 58

    روش تجزیه و تحلیل داده ها 59

    فصل چهارم : 60

    تجزیه و تحلیل داده ها 60

    بخش اول آمار توصیفی.. 61

    بخش دوم آمار استنباطی.. 65

    فصل پنجم : 68

    بحث و نتیجه گیری.. 68

    بحث و نتیجه گیری.. 69

    محدودیت پژوهشی.. 70

    پیشنهادات.. 70

    منابع: 71

    .

    منبع:

    اسمیت، فیلیپ دانیل (1383). " درآمدی بر نظریه فرهنگی"، ترجمه، حسن پویان، تهران: دفتر پژوهش‌های فرهنگی؛ مرکز بین‌المللی گفتگوی تمدن‌ها.

    - اوپنهایم، ا. ان (1369). طرح پرسشنامه و سنجش نگرش‌ها» ، ترجمه، مرضیه کریم‌نیا، تهران.

    - اینگلهارت، رونالد (1373)، " تحول فرهنگی در جامعه پیشرفته صنعتی"، ترجمه، مریم وتر، تهران: نشر کویر.

    - آرون، ریمون (1386). مراحل اساسی سیر اندیشه در جامعه شناسی ، ترجمه، محسن ثلاثی ، تهران: علمی و فرهنگی.

    - برگر، پیتر (1381). (مترجم. محمد ساوجی). تهران: نشر نی.

    - برگر، پیتر و لاکمن، تامس. (1375). (مترجم. فریبرز محمدی). تهران: علمی و فرهنگی.

    - تنهایی، حسین ابوالحسن. (1390).جامعه شناسی دینی در شرق باستان. چاپ دوم. تهران: بهمن برنا.

    - توسلی، غلامعباس و مرشدی، ابوالفضل. (1385). بررسی سطح دینداری و گرایش های دینی دانشجویان امیر کبیر. نامه جامعه شناسی ایران. دوره هفتم. شماره 4. زمستان.

    - جعفریان، رسول. (1371). نزاع سنّت و تجدّد. قم: رئوف.

    - جلایی مقدم، مسعود. (1379). درآمدی بر جامعه شناسی دین. تهران: مرکز.

    - خالقی‌فر، مجید (1381). بررسی ارزش‌های مادی/ فرامادی دانشجویان دانشگاه‌های تهران، عوامل موثر بر آن و روابط آن با برخی از نشانگان فرهنگی»، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.

    - دورکیم، امیل. (1381). تقسیم کار اجتماعی. (مترجم. باقر پرهام). تهران: مرکز.

    - دورکیم، امیل. (1383). صور بنیانی حیانت دینی. (مترجم. باقر پرهام). تهران: مرکز.

    - رابرتسون، رونالد (1385). «جهانی‌شدن، نظریه‌های اجتماعی و فرهنگ جهانی»، ترجمه، کمال پولادی، تهران: نشر ثالث.

    - سراج زاده، حسن. (1384). (چالش های دین و مدرنیته). تهران: طرح نو.

    - شجاعی زند، علیرضا. (1384). مدلی برای سنجش دینداری. نامه جامعه شناسی ایران. دوره ششم. شماره اول. بهار.

    - کوئن، بروس (1381). «مبانی جامعه‌شناسی»، ترجمه غلامعباس توسلی و رضا فاضل، تهران: سمت.

    - گنجی، محمد. (1383). تبیین وضعیت دینداری دانشجویان دانشگاه اصفهان. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه اصفهان.

    - گیدنز، آنتونی (1378). "راه سوم و بازسازی سوسیال دموکراسی"، ترجمه، منوچهر محسنی، تهران: نشر تیرازه.

    - مهدی زاده، سید محمد. (1385). رهیافتی انتقادی به فرهنگ و جامعه نو. رسانه. شماره 1.

    - میرسندسی، محمد. (1383). بررسی میزان و انواع دینداری دانشجویان. پایان نامه دکتری جامعه شناسی. دانشگاه تربیت مدرس تهران.

    - نیک پی، امیر. (1380). نگاهی به برخی تحولات دینی در ایران معاصر. نامه انجمن جامعه شناسی. شماره سوم.

    وبر، ماکس (1385). دین، قدرت، جامعه، ترجمۀ احمد تدین، تهران، هرمس.

    - واخ، یواخیم (1387). جامعه شناسی دین ، ترجمه، جمشید آزادگان، تهران:سمت.

    - ویلم، ژان پل. (1377). جامعه شناسی ادیان. (مترجم. عبدالرحیم گواهی). تهران: علم.

    - همیلتون، ملکم. (1377). جامعه شناسی دین. (مترجم. محثن ثلاثی). تهران: تبیان.

    - یوسفی نریمان (1383). «شکاف بین نسaل‌ها، بررسی نظری و تجربی»، تهران: پژوهشکده علوم انسانی و اجتماعی جهاد دانشگاهی.

    امیدیان، مرتضی.(1388).بررسی وضعیت سلامت عمومی و شادکامی در دانشجویان دانشگاه یزد.مطالعات تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی.دوره دهم.شماره یک.1388.

    امیری مجد، مجتبی و زری مقدم،فاطمه.(1388).رابطه شادکامی و رضایت زناشویی دربین زنان شاغل فرهنگی و خانه دار شهر اراک.فصلنامه علوم رفتاری.www.SID.com

    ایزنگ، م .بیتا . همیشه شاد باشید.ترجمه ز. چلونگر (1378). تهران :انتشارات نسل نواندیش باقرزاده، علی. (1390). حرکت آموزش و پرورش در خلاف مسیر برنامه پنجم، سامانه خبری- تحلیلی ایرانسار، شنبه ، ۲۳ مهر ۱۳۹۰ ،  قابل دسترس در وب سایت:

    بیابانگرد، اسماعیل. (1384). روانشناسی نوجوان. : تهران :انتشارات فرهنگ اسلامی.

    دانش، عصمت.(1389).مقایسه سطح شادکامی و سلامت جسمی و روحی دانشجویان دختر وپسر متاهل و مجرد دانشگاه. فصلنامه روانشناسی کاربردی.سال4.شماره4(16). 71-56.

    - رهنما،‌ علی اکبر . عبدالملکی، جمال. (1388). بررسی رابطه هوش هیجانی و خلاقیت با          پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه شاهد. اندیشه های نوین تربیتی.  78-55.

     Adams Gault,G.A.(2005). Identity Style, Acculturation Strategies of

    Formally Educated Foreign- born African Women in the United States.

    PHD Dissertation, Virginia Polytechnic Institute,2005.

    Alloway,T.P.,(2009).Working Memory, But not IQ,Predicts Subsequent                   

    Updating Processes in Reading Comprehension.Memory and                                

    Cognition,29,344-354.

    Andrews,F.,&Mckannell,A.(1980).Measure of self –reported  well-

    being: Their affective , cognitive and other Components .Social

        Indicators Research,8,125-155.

    Arnett,J.J.(2000).Emerging adulthood: A theory of development from the

    late teens through twenties. American  Psychologist,55 ,469-480.

    Bandura,Albert.(2001). Guide for constructing self- efficacy

                   Scales .Stanford ,CA.USA: Stanford university.

    Bardo,A.R. (2010). The Comparability of Happiness and Life

    Satisfaction: A life course approach. M.A Thesis .Miami

    University.Oxford.Ohio.2010.

    - Beamont,S.M.,Pratt,M.(2011).Identity Processing Styles and                       Psychological Balance During  Early and Middle Adulthood: The Role of Identity  in Intimacy and  Generativity . Springer 

    Science+ Business Media .www.springerlink.com.

    Berzonsky,M.,Kuk,L.S.(2000).Identity Status, Identity Processing Style

    and the Transition to University. Journal of Adolescent Research . Jan

        2000. Vol 15.No.1 81-98.

     Berzonsky,M.D.& Kulk.L.S.(2005). Identity style, psychological

    maturity and academic performance .personality  individual

    differences ,39, 235-247.

    Berzonsky,M.D.&Sullivan,C.(1992).Social- cognitive aspects of 

    identity style: Need for cognition , experiential openness and    

    introspection .Journal of adolescent research,28,425-435.

    Berzonsky,M.D.& Kinney,A.(1995).Identity style and need for 

    cognitive closure .Paper presented at the biennial meetings of the

    society for research on identity formations, Dog  Island ,FL.

    Berzonsky,M.D.& Neimeyer,G.J.(1994). Ego identity status and 

    identity processing orientation: The moderating role of

    commitment. Journal of research in personality,7,140-155.

    Blair,C.,Rezza,R.P.(2008).Relating Effortful Control, Executive Function

    and Self-  belief Understanding to Emerging Math in Kindergarten.

        Child Development, 78,647-663

    Bliuc, A.M.,Ellis,R.,Goodyear,P.,& Hendres,D.M.(2011). Understanding

    Student Learning in Context: relationship between university students'

    social identity, approaches to learning and academic performance

    .European Journal of Psychology of Education. Vol 26.No3(2011),417-

    433.

    - Bong, M.,& Skalvik,E.M. (2003). Academic Self- concept and Self-

    efficacy: How different are they really? Educational Psychology  

    Review. Vol 15.No1(2003),1-40.

    -Boyed,V.S.,Hunt,P.F.,Kandell,J.J.,Lucas,M.S.(2003).Relationship

    Between Identity Processing Style and Success in Undergraduate

    Students. Journal of Collage Student Development,44,155-167.

    Bradburn, N.M.:( 1969), The Structure of Psychological Well-being

    .(Aldine,Chicago).

    Bronfenbrenner, U. (2006). The bio ecological model of Human

    development. In  Lerner (Ed.), Handbookof child psychology: Vol. 1.

    Theoretical models of human development (6th ed., pp. 793–828).New

    York: Wiley.

    Clifton,R.,Perry,R.,& Roberts,L.(2008).Gender,Psychology Dispositions

    and the Academic Achievement of Collage Students.Research in

    Higher Education.vol49.No8(2008),684-703.

    Cox,Keith.(2012).Happiness and Unhappiness in the Developing World:

    life satisfaction among urban,rural residants in Nicaragua.Journal of

    Happiness Studies.Vol 13.No1(2012),128-130.

    Demir,M.,Ozen,A.,Dogan,A.,& Bilyk,N.(2011).I Matter to My Friend,

        Therefore I'm Happy: freiendship,mattering and happiness. Journal of

    Happiness Studies.vol12. No6.(2011), 983-1005.

    Diseth,Ă.(2010).Self-efficacy, Goal Orientation and Learning Strategies

    as Mediators Between Preceding and Subsequent Academic

    Achievement.www.sciencedirect.com

    Diener,E.(2005). Frequently asked questions about subjective  well-

    being .A primer for reports and new comers.

    http://www.psych.uinc.ediener/faq.html

    Duarte, A.,Garcia,C.,Giannarakis,G.,& Limao,S.(2010).New Approaches

    in Transportation Planning: happiness and transport economics.

    Springerlink.com

     

    .

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت