پایان نامه بررسی میزان رضایتمندی مخاطبان از سازمان نوسازی شهر تهران

تعداد صفحات: 108 فرمت فایل: word کد فایل: 10001608
سال: 1388 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پایان نامه جغرافیا و برنامه ریزی شهری
قیمت قدیم:۱۷,۴۰۰ تومان
قیمت: ۱۵,۳۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی میزان رضایتمندی مخاطبان از سازمان نوسازی شهر تهران

     پایان نامه برای دریافت  درجه کارشناسی ارشد (M.A)

    گرایش : روزنامه نگاری   

    چکیده

     سازمان نوسازی شهر تهران هم اکنون خدمات متنوعی در زمینه نوسازی بافت فرسوده به جامعه ارائه می کند این خدمات طیف وسیعی از خدمات مربوط به طرح ویژه نوسازی مبتنی بر نگرش سیستمی طراحی شده و چارچوب نظری ساز و کارهای اجرایی آن در بافت فرسوده شهری تهران را در برمی گیرد. خدمات سازمان نوسازی شهر تهران بویژه در زمینه ارائه خدمات نسبت به سازمان های مشابه  دیگر نقاط دنیا بویژه در کشورهای توسعه یافته ارائه می شود  فاصله دارد اما در سال های اخیر بهبود چشمگیر داشته و در حال پیشرفت است با این همه در مورد میزان کار آمدی و پاسخگویی به مخاطبان دیدگاه های مختلفی وجود دارد. یکی از شاخص های ارزیابی موفقیت این سازمان، در جهت نوسازی بافت های فرسوده شهر تهران بررسی میزان رضایتمندی مخاطبان از این سازمان است. انجام این مهم یا سنجش میزان رضایتمندی مخاطبان سازمان فوق الذکر نیازمند انجام مطالعه گسترده و جامع است. در مقاله حاضر گزیده ای از نظر سنجی ها و بررسی هاکه از سوی مخاطبان این سازمان به صورت موردی، پرسشنامه، توصیفی و تحلیل انجام شده است ارائه می شود و در عین حال تلاش خواهد شد که با توجه به نتایج بررسی ها، مراحل موثر بر رضایت داشتن و یا نداشتن مخاطبان شناسایی و ارائه گردد تا بر مبنای آن پیشنهادهایی برای انجام اصلاحات در خدمات این سازمان عرضه شود. خوشبختانه جمع بندی بررسی های یاد شده نشان دهنده رضایتمندی نسبی مردم و مخاطبان از خدمات سازمان نوسازی شهر تهران در مقایسه با خدمات دیگر سازمانهای شهرداری است. این جمع بندی اگر چه امیدوار کننده است اما نباید مانع از ادامه تکاپو برای شناسایی سطوح نیازمندی های مخاطبان و تلاش برای ارتقای سازمان نوسازی شهر تهران شود، با تکیه بر یافته های پژوهش انجام شده و جمع بندی حاضر می توان نقاط قوت و ضعف سازمان مربوطه را تجزیه و تحلیل کرده و راهبردهای برای ارتقاء  و کارآمدی ارائه کرد.

    کلید واژه: ارباب رجوع - مهارت و تخصص - مسئولیت پذیری - سرعت در کار - بافت فرسوده - نوسازی

     

    فصل اول

    کلیات تحقیق

    1-1مقدمه

    پرداختن و رسیدگی به بافت های فرسوده که خطرهای حوادث طبیعی غیر مترقبه را دو چندان می کند امری ضروری و با اهمیت است و سازمان نوسازی شهر تهران که متولی این امر است دارای اهمیتی فراوان می باشد . در عین حال اگر ساکنین بافت فرسوده رضایت و همراهی با سازمان مورد اشاره را نداشته باشند این امر سخت و غیر ممکن خواهد بود.

    پرداختن به خشنودی و رضایتمندی مخاطبان این سازمان مشخص کننده میزان موفقیت این سازمان در انجام وظایف خطیر خود بوده است و راهکاری است در بهبود وضعیت در آینده و بالا بردن کارایی کارمندان و بهبودی سازمان.

    در فصل اول این پایان‌نامه پس از معرفی اجمالی از سازمان نوسازی و بافت فرسوده به سوالات تحقیق و به فرضیات می پردازیم. در فصل دوم به مفاهیم و نظریات رضایتمندی و خشنودی مخاطبان و تاریخچه که معرفی شده‌اند را بررسی می‌کنیم. در فصل سوم روش های اجرای تحقیق  ارائه می‌گردد. در فصل چهارم به داده ها و نتایج بدست آمده و نمودارهای حاصل از تحقیق می پردازیم و در فصل پایان نتایج حاصل از تحقیق و پیشنهادات ارائه می گردد.

     

    1-2بیان مسئله

    بدون شک عصر حاضر، عصر سازمان هاست ومتولیان این سازمان ها، انسان ها هستند. انسان هایی که خود به واسطه در اختیار داشتن عظیم ترین منبع قدرت یعنی تفکر و تجربه، می توانند موجبات تعالی، حرکت و رشد سازمان ها را پدید آورند. به واقع در جهان پرشتاب و سرشار از تحول و رقابت دنیای امروز، آنچه که تحقق تعالی سازمان ها را تضمین می کند. رویکرد مصرانه بر چهار محور است: 1- کیفیت 2-هزینه3- نوآوری4- توجه به خواسته های پیدا و پنهان مخاطبین . اگر بپذیریم که ارکان اساسی و اصولی مراقب و حاکم بر این چهار اصل تجربه و دانش است به عبارت اولی خواهیم پذیرفت که مستند سازی مهم ترین قابلیت سازمان در تجلی و تبلور تجارب و علوم مربوط به آن و نیز عنوان عمده ترین دارایی نامشهود سازمان قلمداد شده و لذا باید عامل مستند سازی مبنای فرآیند افزایش کارایی و اثر بخشی و همچنین با ارزش ترین سرمایه و اصطلاحا کلید طلایی شتاب علمی قرار گیرد  به عبارت دیگر در ایجاد و تشکیل سازمان نوسازی بافت های فرسوده یک افق چند بعدی طی فرآیند مستند سازی دنبال می شود که عبارت است از مطالعه وضعیت موجود و مطلوب سازمان نوسازی شهر تهران است. که مجموعه ای از اقدامات و عملیاتی است که در آن روش تحقق اهداف همراه با استانداردهای دقیق سنجش میزان پیشرفت اهداف در نظر گرفته شده است در این سازمان به روش مستند سازی مجموعه برنامه ها و ارزیابی آنان نیز صورت می گیرد. که وجود ارتباط منطقی و معقول بین برنامه های سازمان با یکدیگر و با چشم انداز آتی آن مشارکت همه ذی نفعان و ذی نفوذان در تدوین برنامه ها و نهایتا ارزیابی برنامه ها بر مبنای معیار و ضوابط مشخص است . از بعد دیگر قضیه بی تردید شناخت زمینه های فرسودگی و بررسی فرآیند ایجاد بافت های فرسوده شهری می تواند در پیدا کردن راه کار مناسب در حل مساله بحرانی موجود بافت های فرسوده شهر تهران کمک نماید. در این زمینه ها در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، کالبدی زیست محیطی حقوقی و مدیریت شهری تاثیرات شگرفی را در ایجاد فرسودگی محیط های شهری به دنبال داشته است. این موارد که از آنها به عوامل بستر ساز فرسودگی نام برده می شود موجب نامناسب شدن محیط زندگی شده و نمودهای منفی و کارکردی مخربی به همراه می آورد.

    لذا با توجه به نکات مطرح شده درباره اهمیت سازمانی که در جهت نوسازی و بافت های فرسوده شهر بزرگی چون تهران  ضشی و مجلب مشارکت مردم در روند نوسازی و رضایت آنان می باشد.

     

    1-3 اهمیت و ضرورت

    بافت های فرسوده شهر تهران در حالی از چرخه رشد و توسعه شهر بازمانده اند که توانمندیهای نهفته و ظرفیت های لازم را جهت ایفای نقشی تعیین کننده در فرآیند توسعه این شهر دارا می باشند. از این رو توسعه نوسازی بافت های فرسوده باید از اهداف اصلی نوسازی شهر تهران باشد تا در برابر چرخه توسعه نیافتگی و فرسودگی ایستادگی کند. در این صورت تحقق اهداف نوسازی، به عنوان اثر نهایی توسعه نوسازی بافت های فرسوده نیازمند آن است تا کلیه تلاشها در این سمت جهت گیری و معنادار شوند. بدین منظور، اتخاذ فرآیندی علمی در نوسازی بافت های فرسوده شهر تهران از کلیدی ترین موضوعات مدیریت و نوسازی پایتخت به شمار می رود.

    باید توجه داشت که اساس فرآیند محور نوسازی،  جریان نگرش اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مردم است. به عبارت دیگر چنانچه نگاه نوسازی، نگاهی مبتنی بر جریان زندگی مردم در هر برهه از زمان نباشد، نمی تواند فرآیند محوری خود را اثبات و ادعا نماید. در نتیجه یک ضرورت اصلی، اتکا و اصرار نوسازی بافت های فرسوده در برنامه ریزی بر مبنای نیاز ساکنین، ظرفیت آنها و تمایلات مردم ساکن است.

    به منظور تحقق اهداف نوسازی انجام اقداماتی به صورت فرآیندی و سلسله ای به هم پیوسته در چهار مرحله به شرح زیر ضروری است:

    اقدامات پایه ای و نظری : که به تعمیق شناخت موضوع و تعیین چارچوب های مورد نیاز، از طریق تحقیقات نظری و میدانی صورت می پذیرد

    اقدامات زمینه ای و پشتیبانی که براساس اقدامات سیاستی برنامه ای و چارچوب های حقوقی و مالی تعریف می شود مهمترین عامل برای نوسازی شهری و علی الخصوص بافت های فرسوده وجود اراده سیاسی است. و قانون گذاری و برنامه ریزی در سطح ملی و شهری دستیابی به دیدگاهی مشترک در مورد اهداف نوسازی را محقق می سازد. از دست آوردهای مهم این مرحله از اقدامات پشتیبان و زمینه ساز در فرآیند نوساز، تعریف پروژه های نوسازان است که در تامین مسکن معوض ساکنان بافت های فرسوده در قبال تملک ملک مردم، به عنوان بهای عادلانه واحدهای مسکونی به آنان واگذار می گردد.

     یکی از شروط اولیه تحقق نوسازی، مشخص شدن سهم بخش عمومی ودولتی در این مناطق است. این امر منوط به تامین زیر ساخت ها و تعریف و اجرای طرح های نوسازی با کاربری های ارزش افزا است. چنانچه این امر توام با اقداماتی حمایتی لازم صورت گیرد، موجب ایجاد تقویت انگیزه های ساکنان و ارتقای کیفی و کمی خدمات و زیر ساخت ها و در نتیجه افزایش تمایل به نواسازی در مردم می شود. در این مرحله از اقدامات فرآیندی نوسازی، به منظور تامین زیر ساخت ها به عنوان مهمترین رکن نوسازی بافت های فرسوده نیاز به تملک و تولید زمین است به عبارت دیگر نوسازی بافت های فرسوده در گرو نوسازی محلات شهری و نوسازی محلات در گرو تامین زیر ساخت های لازم جهت گذر به مرحله ورود مردم به عرصه نوسازی و مشارکت مستقیم آنها در نوسازی محلات خود است جایگاه تملک در این فرآیند دارای اهمیت بسیار زیادی است که می تواند به عنوان گلگوگاه فرآیند نوسازی به شمار آید.

    اقدامات توسعه ای: نوسازی بافت های فرسوده اصولا امری است که بدون مشارکت مستقیم ساکنین این مناطق امکان پذیر نیست این امر از آن روی اهمیت می یابد که دانسته شود محدودیت های مالی، اجرایی، سازمانی، حقوقی و قانونی مانع عمده ای در راه تمرکز اجرای اقدامات توسط بخش دولتی و عمومی قلمداد می شود. به این جهت پیش بینی نهادهای میانی با هدف ترویج نوسازی و به عنوان پل ارتباطی میان نهاد مدیریت نوسازی و مردم وتمرکز اقدامات نوسازی در نهادهای مردمی و بالتبع آن رضایتمندی مردم از این امر یکی از ضرورت های حاضر می باشد.

     

    1-4اهداف

    اهداف این تحقیق را می توان در موارد زیر خلاصه کرد

    هدف اصلی: بررسی میزان رضایت مندی مخاطبان از سازمان نوسازی شهر تهران

    اهداف جزیی که شامل موارد زیر می باشند:

    بررسی میزان آشنایی مخاطبان با نحوه اطلاع رسانی در سازمان نوسازی شهر تهران

    شناسایی خصوصیات و ویژگی های کارکنان در تعامل با مخاطبان

    بررسی انتظارات مخاطبان ازسازمان

    بررسی میزان سهولت انجام امور

     

    1-5 سوالات تحقیق

    سوالات این تحقیق را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

    بررسی میزان رضایت مندی مخاطبان از سازمان نوسازی چقدر است؟

    بررسی میزان آشنایی مخاطبان با نحوه اطلاع رسانی در سازمان نوسازی شهر تهران چقدر است؟

    بررسی خصوصیات و ویژگی های کارکنان سازمان  نوسازی شهر تهران؟

    بررسی میزان انتظارات مخاطبان از بخش سازمان نوسازی شهر تهران  به چه میزان می باشد؟

    بررسی میزان سهولت انجام امور در سازمان نوسازی شهر تهران به میزان است؟

    آیا مدت زمان انجام کار در سازمان نوسازی متناسب با پیچیدگی کار می باشد؟

    آیا بورکراسی اداری مانعی در انجام سریع مراحل اداری در سازمان نوسازی می باشد؟

    آیا کارکنان مهارت و تخصص لازم را برای انجام سریع امور محوله دارند؟

    آبا ارائه هر گونه شکایت از طرف مخاطبان، متولی رسیدگی در این سازمان را دارد؟

     آیا کارکنان به اندازه کافی مسئولیت پذیرمی باشند؟

     آیا کارکنان  پایبند به رعایت قوانین و مقررات حاکم بر سازمان می باشند؟

     آیا مخاطبان به پاسخ های ارایه شده کارکنان در خصوص سوالات خود اعتماد دارند؟

    آیا توصیه و سفارش دیگرافراد در تسریع در انجام امور توسط کارکنان موثر می باشد؟

     

     

    1-6 فرضیه های تحقیق

    به نظر می رسد بین آشنایی مخاطبان از نحوه اطلاع رسانی سازمان نوسازی شهر تهران  و میزان رضایت مندی آنان رابطه معناداری وجود دارد.

    به نظر می رسد بین رضایت مخاطبان و عملکرد کارکنان سازمان نوسازی شهر تهران رابطه معنا داری وجود دارد.

    به نظر می رسد بین ا نتظارات مخاطبان و ارایه خدمات سازمان نوسازی شهر تهران رابطه معنا داری وجود دارد.

     

    1-7تعریف مفاهیم

    ارباب‌رجوع : شخصی است که برای انجام یک کار اداری و یا دریافت خدمت به واحداداری مورد نظر مراجعه کرده است. بنابر این چنانچه شخصی برای دیدن دوست و یا هر موضوع غیراداری دیگری به اداره مورد نظر مراجعه کرد، ارباب‌رجوع به حساب نمی آید.

    رضایت‌مندی : یک اصطلاح روانشناسی است که به میزان تطابق و هماهنگی انتظارات با واقعیتها و رخدادها و خرسندی فرد (ارباب‌رجوع) از خدمات دستگاه‌های عمومی مورد مراجعه دلالت می کند.

    مهارت وتخصص : میزان تسلط و تجربه کارمند و یا هر کسی که قبول وظیفه‌ای کرده است. به بیانی عامیانه و از نظر مراجعان، آیا آن کارمند یا متصدی و ... کار محوله را «بلد» است یا خیر؟

    مسئولیت‌پذیری: از نظر فرد مراجعه‌کننده به واحد مورد نظر، آیا کارمند در رسیدگی به امور ارباب‌رجوع احساس مسئولیت می‌کند یاخیر؟ و به موقع در محل کار خود حاضر شده، و یا به هنگام مراجعه ارباب‌رجوع آیا به کارهای غیر مرتبطی نظیر پاسخ دادن به تلفن و یا ترک میز خود و ... مبادرت کرده است یا خیر؟

    سرعت در کار : یعنی انجام صحیح یک کار از دیدگاه ارباب‌رجوع یا پاسخگو در اسرع وقت، بدون فوت وقت و نه در حالتی از تنبلی و بی تفاوتی

    بافت فرسوده: بافت توسعه نیافته، ناکارآمد، ناپایدار شهری

    از نو ساختن، بهره برداری مطلوب و کارآمد

    قلمرو مکانی:

    قلمرو مکانی این پژوهشی سازمان نوسازی شهر تهران   می باشد

    قلمرو زمانی:

    قلمرو زمانی این پژوهش در بهار و تابستان سال 1388 انجام وجمع بندی شده است

     

     

     

     

     

    فصل دوم

    کلیات تحقیق

     

     

     

     

     

     

     

    2-1مقدمه

    امروزه در عصر جهانی شدن ، به سبب پیشرفت دانش و تکنولوژی، سرعت در ارتباطات و تغییر و تحولاتی که در ارزشها و فرهنگها، انتظارات و مطالبات سیاسی ملتها ایجاد شده ، برفرآیند تحولات اداری نیز تاثیر گذاشته است. تغییر سلیقه‌ها، خواسته ها و توقعات شهروندان ، سبب شده است که تحول، از امری درون زا به امری برون زا تبدیل شود. در واقع پاسخگو بودن سازمانهای دولتی در برابر شهروندان‌، سبب شده است دولتها به افراد جامعه از منظری جدید و به مثابه مشتریان بخش خصوصی بنگرند و تلاش کنند حداکثر رضایت‌مندی را برای آنان فراهم سازند (خاکی،1381 : 26) . در گذشته ، مدیریت دولتی توجه اصلی خود را به رخدادهای درون بوروکراسی معطوف می داشت و به طور عمده مشکلات درونی بوروکراسی را مسئله اصلی می پنداشت. (الوانی و دانائی فرد، 1380 : 295) امروزه مدیریت دولتی باید ابعاد اجتماعی و عمومی حرفه خود را بشناسد و از آثار سازمان خود بر محیط اجتماعی آن آگاه باشد و مسائل شهروندان و شهروندی را دغدغه ذهنی خود قرار دهد (الوانی ، 1371 : 21) . در عصر حاضر ، رویکرد سازمانهای دولتی به مقولات کارآیی و اثربخشی دچار یک دگرگونی بنیادی و اساسی شده است.(شریفی کلویی، 1379 : 19) رویکردهای جدید بر خلاف رویکردهای سنتی، شاخصهای مختلفی را که به طور عمده غیرمالی هستند مورد توجه قرار داده اند. در نظام اداری و اجرایی کشورها ، سلامت اداری و رضایت مردم از دستگاههای دولتی ، به گونه یکی از معیارها و شاخصهای اصلی تحول نظام اداری و ارزیابی و بهبود عملکرد سازمانهای دولتی تلقی می شود. 

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی میزان رضایتمندی مخاطبان از سازمان نوسازی شهر تهران

    فهرست:

     

    فصل اول: طرح تحقیق

    1- 1 مقدمه ........................................................................................... 2

    1-2 بیان مسأله......................................................................................... 2

    1-3ضرورت و اهمیت انجام تحقیق................................................................. 4

    1-4 اهداف تحقیق..................................................................................... 5

    1-5 سؤالات تحقیق.................................................................................... 5

    1-6 فرضیه‌های تحقیق................................................................................ 6

    1-7 تعریف مفاهیم..................................................................................... 7

     

     

    فصل دوم : مبانی نظری تحقیق

    2-1 مقدمه............................................................................................. 10

    2-2 ضرورت و اهمیت توجه به رضایت‌مندی مراجعان در سازمان های

    امروزی..........................11.

    2-3 ارتباطات به عنوان رفتاری آموختنی....................................................... 12

    2-4 آموختن ارتباط.................................................................................. 12

    2-5 الگوبرداری..................................................................................... 14

    2-6 اهمیت بازخورد................................................................................ 14

    2-6-1 اثر بر دیگران از طریق بازخور......................................................... 15

    2-7 انگیزش و پاداش ارتباطات................................................................... 15

    2-8 نیاز به همبستگی............................................................................... 16

    2-89 نیاز به موفقیت............................................................................... 17

    2-10 جزم گرایی.................................................................................... 18

    2-11 ماکیاولیسم..................................................................................... 18

    2-12 اثر بخشی در ارتباطات میان فردی........................................................ 19

    2-13 گشودگی....................................................................................... 20

    2-14 همدلی.......................................................................................... 20

    2-15 حمایتگری..................................................................................... 21

    2-16 مثبت گرایی................................................................................... 21

    2-17 تساوی......................................................................................... 21

    2-18 همدلی و فرهنگ............................................................................. 22

    2-19  نظریه های انگیزش ....................................................................... 24

    2-19-1نظریه سلسله مراتب نیاز................................................................. 24

    2-19-2 نظریه هستی وابستگی و رشد.......................................................... 24

    2-19-3 نظریه دو عاملی/نظریه بهداشت-انگیزش............................................. 25

    2-19-20 نظریه تقویت............................................................................ 25

    2-19-21 نظریه انتظار............................................................................ 25

    2-19-22نظریه برابری............................................................................ 25

    2-20مفهوم مشتری و مراجعان و تفاوت بین آنها............................................... 26

    2-21 تعریف و مفهوم رضایت مندی مراجعان مشتری........................................ 27

    2-21-1 خط جریمه رضایتمندی مشتری......................................................... 28

    2-22 انواع مراجعان مشتری...................................................................... 29

    2-23 سنجش رضایتمندی مراجعان............................................................... 30

    2-24  ساختار سازمان نوسازی شهر تهران..................................................... 33

    2-25 وظایف سازمان نوسازی شهر تهران...................................................... 36

    2-26 طرح ویژه نوسازی بافت فرسوده.......................................................... 38

    2-27 راهبردها...................................................................................... 41

    2-28 رویکردها..................................................................................... 41

    2-29 واقع گرایی ................................................................................... 42

    2-30 مدیریت منظر شهری........................................................................ 42

    2-31 پایگاه نظری.................................................................................. 43

    2-32 مبانی نظری نوسازی بافت های فرسوده.................................................. 43

    2-33 مفهوم فرسودگی و بافت فرسوده شهر تهران............................................. 44

    2-34 بررسی زمینه های رسودگی و فرآیند شکل گیری بافت های فرسوده................ 47

    2-35 بافت های فرسوده روستایی -شهری....................................................... 48

    2-36 بافت های حاشیه ای ........................................................................ 48

    2-37 اهداف و راهبردهای نوسازی بافت فرسوده ............................................. 49

     

     

    فصل سوم: روش‌شناسی تحقیق

    3-1 مقدمه............................................................................................. 56

    3-2 نوع و روش اجرای پژوهش................................................................. 56

    3-3 روش های جمع آوری اطلاعات (تکنیک و ابزار)....................................... 57

    3-4 روایی و پایایی ابزار سنجش................................................................. 57

    3-5 جامعه آماری و تعیین حجم نمونه............................................................ 58

    3-6- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات............................................................. 58

     

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق

    4-1 تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق............................................................. 60

    4-2 یافته های تحقیق ............................................................................... 61

     

    فصل پنجم: خلاصه، نتیجه‌گیری و پیشنهادات

    5-1 خلاصه یافته ها و نتیجه گیری............................................................... 98

    5-2 پیشنهادات حاصل تحقیق.................................................................... 105

    منابع................................................................................................. 107

     

    .

    منبع:

    1. الوانی ، سید مهدی: مدیریت مسائل عمومی ، فصلنامه مطالعات مدیریت ، دانشگاه علامه طباطبایی تهران ، شماره 6 ، صص 35-21 ،(1371).

    2.الوانی ، سید مهدی و دانائی فرد حسن: ، گفتارهایی در فلسفه تئوری سازمان دولتی ، انتشارات صفار ، تهران ، چاپ اول، (1380) .

    3. تافلر ، الوین ، جابجایی در قدرت ، ترجمه شهیندخت خوارزمی ، نشر نی ، تهران ، چاپ اول‌،(1370) .

    4. جهانگیری ، علی ، دولت مشتری مدار ، فصلنامه فرآیند مدیریت و توسعه ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، شماره 61-60 ، تابستان ، صص 41-34 ،( 1382).

    5. خاکی ، غلامرضا ، « راهبرد مجازی سازی دولت : مهمترین چالش پیشروی نظام اداری در برنامه چهارم توسعه » ، فصلنامه فرآیند مدیریت و توسعه ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، شماره 58 ، زمستان ، صص 36-23 ، (1381) 6. خاکی ، غلامرضا و فرهاد نژاد حاجعلی ایرانی « بررسی مقایسه ای عوامل موثر بر عملکرد سازمانهای دولتی در استانهای (الف) و (ب) و ارایه الگویی برای بهبود عملکرد آنها( با تاکید بر طرح تکریم و رضایتمندی ارباب رجوع » ، فصلنامه اقتصاد ومدیریت ، دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران ، شماره 75 ، زمستان ، صص 109-91 ،(1386) ،. 7- خیاط زاده ماهانی ، اکرم « رضایت مشتری » ، مجله تدبیر ، سازمان مدیریت صنعتی ، شماره 141‌، بهمن ، صص 77-75، (1382) ،.

    8. رهنورد ، فرج الله « توانمندسازی کارکنان ، گامی به سوی مشتری مداری » ، فصلنامه فرآیند مدیریت و توسعه ، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ، شماره 59 ، بهار ، صص 37-28 ، (1382)‌،.

    9. رجب بیگی ، مجتبی « ابعاد کیفیت در بخش دولتی » ، فصلنامه مدیریت دولتی ، مرکز آموزش مدیریت دولتی ، شماره 40 ، تابستان ، صص 84-77،(1377) ،.

    10. ریاحی ، بهروز ، مدیریت کیفیت جامع در بخش عمومی ، مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران ، تهران ، چاپ اول،(1381) .

    11. شریفی کلویی ، منصور، « مدلی برای شناخت و آسیب شناسی سازمانها » ، فصلنامه مدیریت و توسعه ، موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت تهران ، شماره 5 ، تابستان ، صص 19-8،(1379).

    12. کاظمی ، سید علی اصغر ، مدیریت سیاسی و خط مشی دولتی ، دفتر نشر فرهنگ اسلامی ، تهران ، چاپ اول،(1379).

    13. کازرانی ، مسیح و دیگران ، طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع در نظام اداری ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان ، چاپ دوم ،( 1381 ).

    14. محمدی ، اسماعیل ، مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع ‌، خدمات فرهنگی رسا ،تهران ، چاپ اول،(1382) .
    15. هیوز ، آون ، مدیریت دولتی نوین ، ترجمه سید مهدی الوانی و دیگران ، انتشارات مروارید ، تهران ، چاپ اول،(1377).

    16. تسلیمی؛ سعید، مدیریت تحول سازمانی، انتشارات سمت، تهران  1376

    17. جزنی، نسرین؛ مدیریت منابع انسانی، نشر نی، تهران 1380

    18. رابینز، استیفن، رفتار سازمانی، ترجمه دکتر علی پارسایان و دکتر محمد اعرابی، چاپ اول، دفتر پژوهش های فرهنگی، تهران1380

    19. دیو، کیت؛ رفتار انسانی درکار، ترجمه علی طوسی، انتشارات مرکز مدیریت دولتی، تهران 1375

    20. فرهنگی، علی اکبر، ارتباطات انسانی، انتشارات رسا،  تهران 1374

    21. مقیمی، محمد؛ سازمان ومدیریت، انتشارات ترم، تهران  1383

    22.  مک دانل، ادوارد؛ استقرار مدیریت استراتژیک،  ترجمه عبدالله زندیه، انتشارات سمت، تهران 1375

    23. عندلیب، علیرضا، نوسازی بافت های فرسوده، حرکتی نو در شهر تهران، سازمان نوسازی شهر تهران، چاپ اول، (1385)

    24. عندلیب، علیرضا، رویکردی نوین به مدیریت نوسازی بافت های فرسوده شهر تهران، سازمان نوسازی شهر تهران، (1386)

    25. عندلیب، علیرضا،فرآیند نوسازی بافت های فرسوده شهر تهران،سازمان نوسازی شهر تهران، چاپ دوم، (1386)

    26. منصوری- سید امیر، طرح ویژه نوسازی بافت های فرسوده، ری پور، چاپ اول (1387)

    27. نوروزی شمس، مشیت اله، طرح خانه به جای خانه،ری پور، چاپ اول، (1387)

     

     

     

    منابع لاتین

    28. .Fecikova, I.(2004). An Index Method for Measurement of Customer Satisfaction, The TQM Magazine, Volume 16 , Number 1.

    29. Jensen, poul Buch (2001). Customer Satisfaction Analysis , U.S.A.[ on line]. < http:// www/kvalitetsstyringsnyt. dk/>.[6 May 2004].

    30. Office of the Comptroller General Evalution & Branch ,(2002).

    Draft Measuting Clinet Satisfaction, Canada. [ on line].

    . [6 Jan 2004]

    31. Retial Mamagement Associates (2002), “ Insuring Customer Satisfaction,” R.M.A-All Rights Reserved. [ on line].

    . [8 July 2004]

    32. Treasury Board of Canada a Secretariat(2001), Quality Services Guide – Measuring Client Satisfaction, Canada

    33 Todorov, Branimiy(1999), Building Customer Focus Organization (with Iso 9000:2000 Family), BTA, Inc.

    34.Williams, Timothy & et al (2000), Measuring Family planning Service Quality Through Client Satisfaction Exit Interviews, International Family Planning Perspectiver, Volum

    35.Number 2. [on line].

    < http:// www.agi-usa . org / pubs/ journals/ 2606300 – html>. [15 july 2004]

     

    .

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت