روش تحقیق بررسی تاثیر یادگیری همیاری بر بهبود بیان نوشتاری دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری ویژه

تعداد صفحات: 167 فرمت فایل: word کد فایل: 10001471
سال: مشخص نشده مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: پایان نامه روانشناسی
قیمت قدیم:۲۳,۳۰۰ تومان
قیمت: ۲۱,۲۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه روش تحقیق بررسی تاثیر یادگیری همیاری بر بهبود بیان نوشتاری دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری ویژه

    مقدمه

    بیان نوشتاری یکی از مهم ترین مسائل محققان یادگیری و زبان است. بعضی از دانش آموزان شکایت می‌کنند که با وجود شناخت قواعد دستوری و معنایی یاد نمی‌گیرند بنویسند باید توجه داشت گرچه نمی‌توانند نویسنده شوند ، اما می‌توانند بهتر و سازمان یافته تر بنویسند. در این میان دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری ویژه مشکلات پیچیده تری در بیان نوشتاری دارند.

    کاپلان وسادوک (1991) ترجمه پور افکاری (1372) بیان می‌کنند ، اکثر کودکان با ناتوانی در بیان نوشتاری ، با بالا رفتن سن و رفتن به کلاس های بالاتر ، جملات کتبی و شفاهی شان ، ابتدایی تر و عجیب تر شده و نسبت به سطح مورد انتظار پایین تر به نظر می‌رسند. کلمات انتخابی آنها اشتباهی و نا مناسب ، پاراگراف ها آشفته و فاقد توالی و کلام مناسب است. با افزایش تعداد و انتزاعی شدن خزانه لغات ، توانایی آنها نیز برای هجی کردن درست کاهش می‌یابد.

    اکثر کودکان به دلیل احساس بی کفایتی و شکست در کار و تحصیل ، دچار ناامیدی و در نتیجه درماندگی و افسردگی می‌گردند. عدم رضایت شخصی از نوشته ، تمسخر هم کلاسی ها و سرزنش معلم و والدین ، کم کم این باور را در فرد بوجود می‌آورند که نمی‌تواند چیز خوبی بنویسد و منجر به پایین آمدن اعتماد به نفس و خود پنداره تحصیلی  او می‌گردد.

    چنانچه افراد مبتلا به ناتوانی در بیان نوشتاری ، مداخله کمکی دریافت نکنند ، در انطباق اجتماعی ، در زمینه مهارت های نگارش دچار مشکلات زیادی خواهند شد (انزابی 1353).

    کار گروهی به افراد فرصت بیشتری می‌دهد تا با عقاید و ایده های دیگران آشنا شوند و مدل های مفیدی را برای یادگیری نوشتن بیاموزند. در تحقیقات متعدد تاکید شده است که کار گروهی ، کلید موفقیت یادگیری و به طور کلی زندگی است ( کالو ، جیکوبس ، کیم ولی 1999 ، کلادرسون ، جیکوبس ، روتنبرگ ، پاتریک ، ویلر ، 1996 ).

    برخی از دانشمندان عقیده دارند که روش همیاری ( تعاونی-  مشارکتی – دو نفره ) با کار گروهی یکسان نیست( لغت نامه آکسفورد ،  1997 ). اما برای اهداف این تحقیق ، یکسان فرض شده اند.

     

    بیان مساله

    کسانی که روحیه تعاونی را در گروه ها در می‌یابند ، برای کنش های دیگر اعضاء ارزش بیشتری قائل می‌شوند. بنابراین می‌توان دانش آموزان را در گروه های یادگیری همیار ، به کمک رسانی دانش آموزان مبتلا به مشکلات و ناتوانی های یادگیری ترغیب نمود. در این روش اعضا قادر به باز بینی عملکرد یکدیگر و تدارک پس خوراند برای کسانی هستند که در یادگیری تکالیف جدید مشکل دارند. دانش آموزان توان مندتر و متوسط می‌توانند از زمان خود جهت توضیح مفاهیم اساسی به دانش آموزانی استفاده کنند که ناتوانی یادگیری دارند (اچ ، 1949). در نتیجه یادگیری همیاری امکان ادغام اجتماعی دانش آموزان دارای نیازهای ویژه را زیاد می‌کند و یک پیامد محتمل می‌تواند نگرش برد بارانه نسبت به کسانی باشد که از نظر توانایی ، زمینه تحصیلی ، اجتماعی ... متفاوت هستند ( به نقل از جالفانت ، ترجمه رونقی ، 1377). بلوسر ، 1992 به نقل از برانت 1987 ، تحقیقات زیادی را در این زمینه مورد بررسی قرار داده که همگی اثر بخشی این روش را تایید می‌نمایند از جمله: فلدر[1]  (1997) ، تعامل زیاد دانش آموزان در گروه و وابستگی مثبت آنان به یکدیگر ، منجر به هدایت اعضای گروه برای یادگیری عمیق در تعامل یادگیری سطحی می‌شود ( انتوایستله و تیت[2] 1994) ، اعتماد به استعداد دیگران به علت دریافت پاداش فردی و گروهی در فرایند ارزیابی, موجب تقویت وابستگی یه یکدیگر و همبستگی مثبت می‌شود ( بیرد و وایت[3] 1984)؛ در یاد گیرنده احساس مورد احترام بودن و تعلق به دیگری را ایجاد می‌کند و سیستم پشتیبانی اجتماعی قوی را به وجود می‌آورد (کوهن و ویلیز[4] 1985) و سطح آگاهی دانش آموزان نسبت به نیاز آنها به روابط سالم و مثبت، بالا می‌رود ( پنتیز[5] 1996 ، کوهن و کوهن 1991) و مهارتهای روابط اجتماعی شاگردان توسعه پیدا می‌کند؛ عزت نفس در نتیجه تحریک دانش آموزان برای شرکت در فرایند یادگیری ، افزایش می‌یابد ( جانسون و جانسون 1989) و اضطراب ناشی از روبه رو شدن با موقعیت های جدید و نا آشنا را در دانش آموز کاهش می‌دهد ( کسلر ،  پرایس و وتمن[6] 1985) یادگیری از طریق همیاری ، فرصت -های بسیاری برای ارزیابی متناوب دانش آموزان فراهم می‌کند ( پنتیز و پنتیز 1996) و دانش آموزان به طور مداوم مشغول ارزیابی خودشان ، گروه شان و روش های کلاسی هستند  ( می‌یرو پنتیز 1996) و اضطراب امتحان به طور معنی داری کاهش می‌یابد ( جانسون و جانسون 1989) دانش آموزان در به دست آوردن شناخت و آگاهی از مسائل و چگونگی کاربرد طرح ها و فعالیت های بیرون از کلاس حرفه‌ای می‌شوند و با به دست آوردن نتایج بهتر به ماندن در مدرسه تمایل بیشتری نشان می‌دهند. (هگمن و کوپر[7] 1994 ، هیس[8] 1986) توسعه نگرش های مثبت معلم و شاگرد ( جانسون و جانسون 1989) بهبود و اصلاح نسبی اطلاعات پایه ، انتقال اطلاعات به دوره بعدی و ارتقاء توجه و انضباط کلاسی ( فلدر 1997) و وجود ارتباط مثبت قوی بین توجه کلاسی و موفقیت در دوره ها و کمک به ارتقاء و بهبود عملکرد ( جانسون و جانسون 1989) از دیگر اثرات سودمند یادگیری از طریق همیاری است.

    جانسون و جانسون ( 1987) با استناد به بررسی فرا تحلیلی 19 مطالعه و بررسی در مورد یادگیری مشارکتی ، اعلام می‌کنند که یادگیری از طریق همیاری نسبت به تجارت یادگیری فردی و رقابتی ، پیشرفت بیشتری را ایجاد می‌کند ( نقل از بلوسر 1992). آنها هم چنین مطالعات مربوط تا سال 1987 را مورد بازنگری و بررسی قرار داده اند. بررسیهای فوق؛ پیشرفت برای همه سطوح توانایی و استعداد شامل قوی ، متوسط و ضعیف ، افزایش فرایندهای تفکر سطوح بالا ، درک و فهم عمیق ، ایجاد تفکر انتقادی و ایجاد روابط مفید و سازنده همسالان را نشان می‌دهند. دانش آموزان مهارت های اجتماعی بهتری را از خود نشان می‌دهند و حمایت های اجتماعی بیشتری برای همسالان خود تدارک می‌بینند. احترام به خود یا عزت نفس در سطوح بالایی شکل می‌گیرد. به علاوه یک مزیت جنبی فرعی نیز وجود دارد: همچنانکه معلمان به دانش آموزان آموزش می‌دهند که چگونه جزئی از یک گروه سازنده و مفید باشند و چگونه تضادها و تعارض ها را مهار کنند ، خود نیز مهارت‌های اجتماعی لازم را می‌آموزند و می‌توانند در رابطه با هم کارانشان به کار ببرند ( برانت 1987 به نقل از بلوسر[9] 1992).

    جانسون و جانسون (1984) در تجزبه و تحلیل 98 مطالعه و بررسی در مورد تاثیر کار فردی ، رقابتی و همیاری در همبستگی میان فردی, بین نمونه های دانش آموزی همگن و ناهمگن ، که بین سالهای 1944 الی 1982 منتشر شده , به 251 نتیجه رسیدند و تشخیص دادند که همبستگی بین گروه های دانش آموزی همگن و هم چنین گروه های نا همگن و از قومیت و فرهنگ های مختلف و هر دو دسته دانش آموزان سالم و ناتوان ، پیشرفت قابل توجهی داشته است ( لویو[10] و همکاران20).

    از آنجا که مشکلات یادگیری به دلیل مشکلات شناختی ذاتی و یا نتیجه مسائل آموزشی و محیطی هستند ، بنابراین راهبردهای نا کار آمد و نا کافی می‌توانند بر شدت مشکل و یا سطح پیشرفت کودک تاثیر بگذارند ( تلخیص از برنان[11] 1979 ، به نقل از و مک شین ، ترجمه احمدی و اسدی ، 1376).

    بنابراین در این پژوهش این مسئله مطرح شده که آیا استفاده از روش یادگیری همیاری به عنوان یک راهبرد حل مساله گروهی، می‌تواند بر بهبود و اصلاح  راهبردهای یادگیری بیان نوشتاری دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ویژه موثر باشد؟

  • فهرست و منابع روش تحقیق بررسی تاثیر یادگیری همیاری بر بهبود بیان نوشتاری دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری ویژه

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    منابع فارسی

    - کاپلان ، هارولد و سادوک ، بنیامین (بی تا) . خلاصه روانپزشکی، ترجمه پورافکاری، نصرت ا..        (1368) تبریز: انتشارات ذوقی

    - انزابی ، رضا (1353) . مشکل انشاء ، ماهنامه آموزش و پرورش ، 4 (44) ، 237-41  تهران : انتشارات وزارت آموزش و پرورش .

    - کرک ، ساموئل و چالفانت ، جیمز (بی تا). اختلالات یادگیری تحولی و تحصیلی. ترجمه رونقی ، سیمین، زینت خانجانی و مهین وثوقی رهبری (1377) . تهران : انتشارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی.

    - هالاهان ، دانیل پی . وکافمن ، جیمز ام (بی تا) . کودکان استثنایی، مقدمه ای بر آموزش های ویژه، ترجمه مجتبی جوادیان (1372) مشهد : انتشارات آستان قدس رضوی.

    - ویلیافر، فیلیپ . فرهنگ کودکان استثنایی (بی تا) ترجمه به پروژه ، احمد علیزاده، حمید، یادگاری، فریبا یوسفی لویه، مجید (1375) تهران : انتشارات بعثت .

    - تبریزی، مصطفی (1377) . درمان اختلالات ریاضی. تهران : انتشارات فرا روان .

    - دادستان ، پریرخ (1379). اختلال های زبان ، روش های تشخیص و بازپروری . تهران : انتشارات سمت .

    - تقوی ، ربابه و قاسمیان ، حسن (1370). روان شناسی ناشنوایان . اصفهان : انتشارات مشعل .

    - کانتور ، کنت جی (بی تا) .گذری از دالان گویش به نگارش . ترجمه بالغی زاده ،سوسن .(1368) رشد تکنولوژی آموزشی، 4(7) شماره 22 .

    - فلاد ، جیمز. زبان و مهارت های زبانی، ترجمه آخشینی (1369) . مشهد ، انتشارات: آستان قدس رضوی.

    - ویکوتسکی ، لئو (بی تا) اندیشه و زبان.  ترجمه صبوری، احمد (1361) تهران : انتشارات اندیشمند.

    - زندی ، بهمن (1378) روش تدریس زبان فارسی در دبستان . تهران : انتشارات سمت

     

    - نوری ، نظام الدین (1373). شیوایی سخن ، شیوه تعلیم انشا و نویسندگی و نامه نگاری. ساری : انتشارات زهره .

    - درویزه، زهره (1377). تحصیلات فرا شناخت . ماهنامه پرورشی وزارت آموزش و پرورش تربیت . 14 (3) : 23-27

    - گروه تحقیق و برنامه ریزی و کارشناسی آموزش ابتدایی اصفهان (1370). راهبردهای آموزشی ، اصفهان : انتشارات:  اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان .

    - والاس ، جرالدومک لافین ، جیمز (بی تا). ناتوانی های یادگیری و مفاهیم و ویژگی ها ، ترجمه منشی طوسی، محمدتقی (1370) . مشهد : انتشارات آستان قدس رضوی .

    - ایلوارد ، اچ الیزابت و براون، آر، فرانک (بی تا). تشخیص و سازماندهی ناتوانی های یادگیری ، ترجمه برادری ، رضا (1377، تهران : انتشارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی .

    - باقری نوع پرست ، خسرو (1372) ، نوشتن رویش اندیشه ، مجموعه مقالات دومین سمپوزیوم جایگاه تربیت در آموزش و پرورش دوره ابتدایی ، اسفند 1374 ، تهران : انتشارات : تربیت .

    - نصیری ، علی اکبر (1373). وضعیت تدریس انشای فارسی در پایه پنجم مدارس شهر تهران ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی ، دانشگاه علامه طباطبایی .

    - آموزگار ، محمد حسن (1375) . روش تدریس انشا در دبستان . خلاصه مقالات دومین کمپوزیوم جایگاه تربیت در آموزش و پرورش دوره ابتدایی . تهران : انتشارات : تربیت .

    - زمانی راد ، جمهور (1378). بررسی میزان تاثیر والدین بر پیشرفت تحصیلی درس انشای دانش آموزان کلاس پنجم پسر شهرستان بندر انزلی . پایان نامه کارشناسی ارشد اداره کل آموزش و پرورش تهران، معاونت تامین نیروی انسانی مراکز آموزش عالی فرهنگیان ، شهدای مکه .

    - نور مهدی ، فرحناز (1375) . تاثیر راهبردهای شناختی و رایانه ای در کارآمدی نوشتاری نمونه‌ای از کودکان نارسا نویس. پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران.

    - گروه مولفان (1381). راهنمای تهیه فعالیت های مکمل و فوق برنامه، دفتر آموزش و پرورش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش. تهران : انتشارات : مبتکران توسعه خلاقیت .

    - پاکیزه ، علی (1376). تاثیر یادگیری مشارکتی برعملکرد تحصیلی و خودپنداره دانشجویان. پایان نامه کارشناسی ارشد علوم تربیتی. دانشگاه شیراز .

    - کله ، پیتر و لورتا ، چان (بی تا). روش ها و راهبردهای در تعلیم و تربیت کودکان استثنایی، ترجمه ماهر، فرهاد (1372) ، تهران : انتشارات: قومس .

    - جودیت گرین  و مائوتلادی الیویرا (بی تا). کاربرد آزمون های آماری در پژوهش های علوم رفتاری، ترجمه علی دلاور و مهرداد پژمان (1380) تهران : نشر ارسباران .

    - دلاور ، علی (1376) روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی ، تهران ، نشر ویرایش

    - آدم زاده ، فاطمه (1380). تاثیر آموزش راهبردهای شناختی در اصلاح مشکلات بیان نوشتاری دانش‌آموزان با ناتوانی یادگیری . پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران .

    - شیری، معصومه (1381). تاثیر کارگروهی بر انشای دانش آموزان دوره میانی. پایان نامه کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی ، دانشگاه آزاد گرمسار.

    - دیون ، الیزابت ، نبت نویل (1996). بحث و یادگیری در گروه. ترجمه فروزنده داور پناه ( 1371) انتشارات : رشد .

    - الیس ، سوزان ، والن ، سوزان (بی تا). یادگیری از طریق همیاری، ترجمه طاهره و رستگار و مجید ملکان، (1376) نشر نی .

    - وکسلر، دیوید (1998). مقیاس تجدیدنظر شده هوشی ولسکر برای کودکان ، انطباق و هنجاریی، شمیم، سیما، چاپ دوم ، نشر : دانشگاه شیراز.

    - انجمن روان پزشکی آمریکا (1994) . راهنمای تشخیصی و آماری اختلال های روانی، نیکخو، محمدرضا و همکاران (1374) چاپ اول ، تهران ، انتشارات: سخن .

    - کراتوچویل ، توماس ، آر. مدریس ، ریچارد . جی (1949) . روانشناسی بالینی کودک ، روش‌های درمان‌گری ، ترجمه نائینیان ، محمدرضا و همکاران ، 1378 ، چاپ اول تهران ، انتشارات: رشد.

    - شریفی، حسن پاشا (1376) . نظریه و کاربرد آزمون های هوش و شخصیت . تهران. انتشارات : سخن .

    - لیل آبادی، لیدا (1375) ، بررسی و مقایسه ویژگی های شخصیتی و شیوه های فرزند پروری مادران دانش آموزان عادی و مبتلا به اختلال سلوک در مدارس ابتدایی پسرانه شهر تهران . پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی.

     

    منابع لاتین

     

    -   1. D          xford , R.L. (1997). Cooperative learning , Collaborative learning , and interaction : Three Communicative Strands in the language classroom . the modern languge , 81 (4) , 443-456.

    -  Tan , C. , Gallo . P.B., Jacobs , G.M. and Lee, C.K. (1999) . using Cooperative learning to intergrate thinking and information technology in a content based Writing lesson. The Interent TESL Journal , 1-14.

    -  Jcobs, E. , RoTLENBERG,L. , PATRICK, S. and Wheeler , E. (1994) . Cooperative learning : Context and opportunities for acquiring English. TESOL QUARTERY, 30(1) , 253-279. George Mason university.

    -  Blooser , Patricia. E. (1992) – using gooperative learning science Education Clearring house for scince Mather matics , and Enviramental Education (CSMEE) ERICBullet in, 92-1

    -  lou , Yiping . Abrami , Philip . C,Spence , Johnc. (2000) . Effects of within class Grouping on student Achivement : An Exploratory , model – Esucational Research – No Vember/ Decemember 2000 . Vol 94 , N2 . P 101. 112

    - Kirk , Treasa (1997) . The Effective ness of Copperative learning : With Part  icularre ference to academic achivement , Self esteem , academic self – image , So cial interaction and student attitudes in primary mathematics and English spelling classes in Lreland. Adissertation Submitted in Fulfilment of the require ments for a PH.D. degree in Education. University of Dublin Trinity College , School of Education Division of in service Education.

    -  Englert , C.S. (1990). unraveling the mysteries of writing through in struction . In T.E. Scruggs and B.Y.L. wong (eds) , Interention research in learning disabi lities. Now York : Springer – verlag .

    -  Meree. C.d. (1993). Teaching student with learning Problem. Fourth edition.

    - Lernner , J.W. (1989). Learning diagnosis , and teaching strategy (FiFth Edition)

    - Delapaz , S. and graham. S . (1997). strartegy instruction in planning : effects on the writing performance and behavior of with learning disabilities . Exceptional children, G3, 167-181.

    - Sexton , M.Harris , K.R. and Graham , S(1998). Self regulated strategy development and the writing process . Effects on essay writing and attributions . Exceptional children , 64, 295-3110.

    - Englert , C.S. and Mariage , T.V. (1991). Shared understandings structuring The Writing Experience through dialogue Journal. of learning disabilities , 10 , 330- 343.

    - Hallen be CR, M. J. (1995). The Cognitive Strategy in writing welcome relief for a doles cents with learning disabilities. paper persental at the annual inernational convention of the Council for Exxeptional children (73 rd, indiana polis , in April 5 , 1995).

    - Kagan , S. (1992) Cooperative learning . San Juan Capistrano, CA: Kagan Copperation learning.

    - keyser, W.M. (2000). Active learning and Cooperative learning : undevstanding the difference and using both styles. Effectively Research strategies, 17 , 35-44. James c. Jernigan Library , Texas A and M university – King sville , TX, USA.

    - Edge, J. (1992) . Co - operative development . ELT Journal , 46(1) , 62-70 . Oxford university press.

    - Brumberger , E.R . (1999).  Collabovative projects in a technical writing Class : A Cost benefit and lysis . Teaching English in The two year College , 27(2) , 194-203.

    - Cohen, E.C. (1994) . Restracturing The Classroom : conditions for productive small groups . Review fo Educational research, 64 , 1-35.

    - Jacobs , E., ROTTE NBERG , L. PATRICK , S. and wheeler E. (1999) .cooperative learning : Context and opportunities for acquiring English . TESOL QUARTERY , 30 (1) , 253-279. George mason university .

    - Ghaith , G. (2001). learners percpections fof their STAD Cooperative experience . system 29 (1) , 289-301. American university of Beirut.

    - Ghaith , G. And Yaghi , M.H. (1996). Effect of Cooperative learning a equisition of second language rules and mechanics . system . 26 (2) , 223-234. American university of Beirut.

    - Mc Donnel , W. (1992). Language and Cognitive devepment through cooperative group work. In: Kessler C. (Ed) Cooperative Language learning a teacher’s resource book . Prentice Hall Regents , Englewood cliffs , NJ, PP. 51-64.

    - Panitz , Thedoere (2000) – Benefits of Cooperative learning in Relation student Motivation. File : //M : Coopertive / HowCLmotivates student and teache . htm. 8/10/10].

    - MC Gee, Kathleen . A, Powell , Joyce . M. (1996) .Improving learner Responibility by utilizing Thinking strategies and Cooperative learning. Masters Action Research Project , saint xarier univer sity . U.S. Illinois.

    - Jordan , Dow . w,le . Metais , Joanna. (1997) . Scoial Skilling Through Cooperative learning . Educational Research Spr 1997-V39 , n1 , P3-29.

    . Slavin , R.E. (1991). Synthesis of research on Cooperative Learning Educational Leadership . Vol 48, N 5, P71-82

    - Ibler , Leslie. S. (1997). Improving Higher order Thinking in Special Education Students Through Cooperative Learning and Social Skills Development. M.A.Action Research Project , saint Xavier university and IRI / Skylight field. Based Masters Program . U.S. Illinois.

    - olsen , R., and S. kagan 1992 , Abouth Copperative Learning : in C. Kessler (ed). Cooperative Language learning A Teachers resorce book . New York : Prentice Hall . 1-3

    - Johnson D. R- Johnson , and E.Holubec. 1989. Cooperative learning in the classroom . Alezandria , Van Associa tion for Suppervision and curriculum Development P 26-40

    - Slavin , R.1995. Cooperative learning : theory Research and Practic a 2 end – ed. newyork prentivehall.

    - Vygotsky , L. 1962 . thought and Language. Cambridge MTT Press.

    - Shavan , S. (ed) . 1994 . Hand book of Go Cooperative learning methods. West port , conn. : Green wood Press.

    - Colelho, E. 1992 . a . Cooperative learning : Foundation For a Communicative Curriculum . in C. Kessler (ed) , Cooperative language  Learning: A Teachers resourceBook. New York  : Prentice Mall . 31-51.

    - Jakob C, G. M. , G. Lee , and J. Ball . 1955 . Learning Cooperative Learning : Singapore : Regional Language Center.

    - Pica , T., Dougty , C. (1985) The role of group work in classroom second Language acquisition . Studies in second Language acquisition . 7 (5), 133-148.

    - Zimmet , N. (2000) . Engaging the disaffected : Collaborative writing acroos the curriculum Projevts. English Journal , 90 (1) , 102-106.

    - Pagares , F. and John son, M.J. (1996). Confidence and Competence in writing : The role of self – efficacy , outcome expectance , and apprehension , research in the teaching of English . 28 (3) , 313-331. Emory university and Texas Tech university .

    - Johnson, D.W, al (1984) – Cireles of learning , Cooperative in the classroom. Alexandria , VA Associa tion for Suppervision and curriculum Development. P 26-40 .

    - sharan , Y, Sharan , S (1990) . Group , invesrigation exoands Cooperative learning . Educational Leadership (1969 December . 1990 Januory) vol 47, N 4, P 17-79 .

    - Putman J, Markovchick k , Johnson DW , Johnson RT. (1996) Cooperative learning and peer acceptance of students with learning disabilities J Soc Psychol . 136 (6) : 741-52. School of Education , university of Maine at Presque Isle , usa.

    - Takahashi M , Saitos . (2004). Nov Does test delay eliminate collaborative inhibition memory 12 (6) 722-31. Department of psychology m university of the sacred Mearooy –Heavt.
    Hirroy - chomes – 1 , shibuya – Ku, Tokyo.

    - Siperstein. GN. Leffert Js , Wenz – Grossm . (1997). sep The quality of friendships between children with and without learning problems. J Ment Retard 102 (2) : 111-25 : Center for Social Development and Education , university of Massach u setts , Bodton, USA

    - Jacques N, wilton K, Townsend M. (1996) , Feb . Cooperative Learning and Social acceptance of children with mild interllectual disability J Intellect Disabil Res 42 (pt): 29 – 36. Department of Education , University of Aucklan , New Zealand.

    - Cortright RN, Collins HL , Dicarlo SE. (2005) , Jun Peer instruction enhances meaningful learning : ability to solve novel problem Adv physiol Educ 29 (2) : 107-11 : Department of Exercise and sport science , East Carolina university , Green ville , North Garolina.

    - Kry AJ, March CN , Brayan RE, Peake BJ, Pawlina W, Garmichael SW. (2005), May . Reciprocal Peer teaching : students teaching: students in the gross anatomy laboratory . clin Anat . 18 (4) : 296-301 : Mayo Clinic College of Medicin. Rocheter Minnersota, USA .

    - Bryant DP, Bryant BR. 1998. Jan – Feb . using assistive technology adaptations to include students with learning disabilities in Cooperative learning activities  . J learn Disabul : university of Texas , Department of Special Education, College of Education, Austin , USA.

    - MeschD, Lew M , Johnson DW , Johnson R. 1989 . Jul Isolated teenagers , Cooperative learning and the training of social skills: J Psychol . 120(4) 325-340.

    - Master FA, Nowak MA . 2004 , Dec. win – stay, 10se shift in language learning from peers. 28, 101 (52) : Proc Ntl Acad sci USA.

    - Lyman , Lawrance , Foyle , Marvey. C (1988). Cooperative Learning strategies and children. ERICD gest: Educational Research and Imporement u.s Department of Education Center.

    - Paintz , T, Panitz , P. (1998). Encoavagine the use of collaborative Learning Higher Education . injj. Forest. (ed). Issues Facing International Eduvation, May 1998 , NY. NY: carlad Publishing.

    - Paintz , Theodore (2000). Benefilts of cooperative learning in Relation to student Motivation. File : / H : Coopertive / How CL motivates Student and teacher.

    - Kirkland ,M.R. and Saunders , M.A.P (1991) Maximizing student performance in summary writing . Managing Cognitive load. TESOL QURTERV, 25 (1) , 105 – 121. George Washington university .

    - Jacobs , G. (1998) Co- Operative goal structure : A way to improve group activities . ELT Journal , 42(2) , 97-101 . Oxford university Press.

    .

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت