پروژه کارآفرینی هدفون میکروفون دار

تعداد صفحات: 85 فرمت فایل: word کد فایل: 400003757
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی فناوری اطلاعات و کامپیوتر
قیمت قدیم:۱۱,۳۰۰ تومان
قیمت: ۸,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی هدفون میکروفون دار

    پیشگفتار

    این طرح که پروژه کارآفرینی هدفون میکروفون دار است با کمک دوستان آغاز شد و با تحقیق در مورد آن از کارخانجات معتبر اطلاعات فراهم آمد و توضیح خلاصه آن که هدفون میکروفون دار از دو بلند گو، یک میکروفون، یک کابل و یک تیغه تنظیم کننده تشکیل شده که در مواردی چون انتقال و دریافت صوت، در تلفن های هندز فری، تلفن های اینترنتی و بازی های کامپیوتری بکار می رود و با توجه به کم بودن کارخانجاتی نظیر این محصول از جمله طرح های نو سودده در صنعت می باشد.

    مقدمه:

     

    هر محصول ویژگی ها  ومشخصات خاصی دارد که پیش از هر گونه بررسی فنی ، مالی و اقتصادی طرح ، لازم است این خصوصیات به درستی شناخته شوند. شناخت صحیحی از مشخصات و انواع مختلف محصول بدون تردید ، راهنمای مناسبی جهت تصمیم گیری های لازم در انتخاب روش و عملیات تولید ومحاسبات مورد نیاز خواهد بود.در این ارتباط  یکی از موثرترین روش های قابل استفاده، بکارگیری استانداردهای مدون ملی و جهانی هر یک ازمحصولات می باشد. علاوه بر این جهت بررسی بازار لازم است تا شماره تعرفی گمرکی محصولات نیز مشخص گردد تا درباره  روند واردات و مقررات آن شناخت لازم حاصل شود.

    فصل اول

    کلیات و سوابق

    کلیات و سوابق

    شامل:

    1-1معرفی اجمالی پروژه

    2-1 معرفی محصول

    3-1سوابق تولیدات

    4-1کاربرد محصول

    5-1 بازار مصرف

     

     

     

     

     

     

     

    1-1معرفی اجمالی پروژه

     

    1-1-1 نام محصول

     

    محصول مورد نظر در این طرح هدفون میکروفون دار استریو بوده که عبارت است از یک وسیله متشکل از میکروفن از نوع خازنی با امپدانس 2 کیلو اهم و دو عدد بلند گوی از نوع لایر میباشد.هدفون میکروفون دار جهت دریافت وارسال صوت به تجهیزات صوتی بصورت تبدیل انرژی صوتی به سیگنالهای الکتریکی وبرعکس به کار می رود. تولید هدفون میکروفون دار دارای کد 8 رقمی  32301331 در طبقه بندی صنایع میباشد.

     

    2-1-1 مشخصات فنی محصول

     

    شکل ظاهری

     

    شکل هدفون میکروفون دارمورد نظر در این طرح در شکل صفحه بعد نشان داده شده است.

    3-1- 1مشخصات فیزیکی و فنی:

     

     

    Frequency response                                  20-22000hz

     

    Impedance                                                     32 ohms

     

    Cable lengh                                                           2m

     

    Connector                                 3.5mm stereo jack plug

     

    Headphone sensitivity                                91db/1mw

     

    Maximume power input                                  50mW

     

    Mic opereating renge                              100-16000hz

     

    Mic sensitivity                                           -76dB,3dB

     

    Mic impedance                                    600ohm

     

     

     

     

     

    4-1-1 اجزای متشکله محصول

    هدفون میکروفون داراز قطعات زیر تشکیل شده است:

    1-کپسول میکروفون                        خازنی1عدد

    2-نگهدارنده خازن           1عددپلاستیکی از ا.بی.اس

     

     

    3-بازوی اتصال به

    بدنه هدفون                1عدد پلاستیکی از ا.بی.اس

     

     

    4-توپی تنظیم پایه         1عدد پلاستیکی از ا.بی.اس

     

    5-بلند گو                      2عدد مای لایر0.5 وات

     

    6-نگهدارنده بلند گو       1عدد پلاستیکی از ا.بی.اس

     

    7-کابل                        کابل کواکسیال 6رشته

     

    8-تیغه تنظیم                            1عدد فلزی

     

     

    9-بازوی تنظیم کننده                 پلاستیکی 2 عدد

     

    10-پد                         ازجنس هیدروفیل 2عدد

     

    5-1-1 شماره تعرفه گمرکی

     

    در داد و ستد های بین المللی جهت کد بندی کالا در امر صادرات و واردات و تعیین حقوق گمرگی و سود بازرگانی،عمدتاً ازدو نوع طبقه بندی استفاده می شود. یکی از طبقه بندیها نام گذاری بروکسل ودیگری طبقه بندی مرکز استاندارد تجارت بین الملل می باشد.روش طبقه بندی مورد استفاده در بازرگانی خارجی ایران،طبقه بندی بروکسل است که  بنابر نیازها و کاربردهای خاص موجود،بعضاً تقسیم بندی های بیشتری د زیر تعرفه ها انجام گرفته است.در جدول(1-2) شماره تعرفه گمرکی،کد سیستم هماهنگ شده(زیر تعرفه)،نوع کالا،حقوق گمرکی،سود بازرگانی و شرایط ورود محصول درج گردیده است.

     

    2-1 معرفی سوابق

     

    بررسی امکانات فروش برای محصول تولید شده در هر واحد جدید صنعتی می تواند عامل بسیار موثری در ارزیابی موقعیت اقتصادی وآینده این گونه واحدها باشد. در این ارتباط با در نظر گرفتن ویژگی های خاص هر صنعت،وضعیت تولیدات داخلی و میزان مصارف و نیازهای داخلی(بر مبنای انواع کاربرد محصول) مورد تحلیل وبررسی قرار می گیرد و باتعیین تولید داخلی محصول،باید سهم قابل کسب بازار برای واحدهای جدید ارزیابی شود.

    هدفون میکروفون دار از بازار گسترده ای در سطح کشور برخوردار است. اکثر افرادی که از کامپیوتر استفاده می کنند نیاز به هدفون دارند. محصول در تجهیزات مخابراتی و مولتی مدیا نیز بکار میرود. در خصوص میزان مصرف با توجه به مشخص نبودن آمار مصرف کنندگان و همچنین مشخص نبودن میزان واردات محصول به خاطر واردات مستقیم آن، می توان مبنای دقیقی را برای مصرف آن ذکرکرد ولیکن می توان اذعان نمود که با توجه به رشد روز افزون بکارگیری تجهیزات مولتی مدیا و مخابراتی و ازطرفی مستهلک شدن آن،مصرف روز افزونی دارند.

    در خصوص هدفون میکروفون دارصادرات وجود ندارد.در خصوص واردات هدفون میکروفون دار بررسی میزان واردات نشانگر واردات حدود 270هزار دلار از کشور های هلند،امارات،انگلستان و آلمان می باشد که عمدتاًبه هدفون میکروفون دارمخابراتی و... می باشد. در خصوص هدفون میکروفون دارذکر این نکته لازم است که محصول عمدتاًبصورت مستقیم وارد کشور می شود که مبنای دقیقی را نمی توان برای آن قید نمود. هدفون میکروفون دار وارداتی عمدتاًاز کشورهای چین تایوان، مالزی،هنگ کنگ و انگلستان می باشد.

    3-1 کاربرد محصول

     

    هدفون میکروفون دار کالای نهایی ومصرفی بوده ومستقیماً به مصرف می رسد. هدفون میکروفون دارجهت انتقال ودریافت صوت به تجهیزات صوتی به صورت تبدیل انرژی صوتی به سیگنالهای الکتریکی و برعکس به کار می رود.امروزه با توجه به گسترش وسایل مولتی مدیا، مخابراتی وکامپیوترهای شخصی مصرف هدفون میکروفون دار نیز رو به گسترش می باشد.ازجمله کاربردهای آن می توان در بازی های کامپیوتری،تجهیزات مخابراتی،تلفن اینترنتی، تلفن هندفری و تجهیزات صوتی نام برد. همچنین پایین بودن قیمت آن عامل دیگری برای افزایش مصرف این محصول می باشد.از محصولات جایگزین می توان از هدفون میکروفون دار در اشکال مختلف نام برد.

     

     

    4-1 بررسی نیازهای جامعه

     

    نیاز جامعه به محصول به گونه ای است که همان طور که در بحث وارداتی این محصول گفته شد میزان واردات نشانگر واردات حدود 270هزار دلار از کشور های هلند،امارات،انگلستان و آلمان می باشد که عمدتاًبه هدفون میکروفون دارمخابراتی و... می باشد.

     در خصوص هدفون میکروفون دارذکر این نکته لازم است که محصول عمدتاًبصورت مستقیم وارد کشور می شود که مبنای دقیقی را نمی توان برای آن قید نمود.

    و سالانه مقدار زیادی از درآمد ارزی را از کشور خارج می کند. می توانیم با این کار جلوی این واردات را گرفته و محصول را در داخل کشور تولید کرد.

     

     

     

     

    فصل دوم

    طراحی تولید

     

     

    1-2 فرایند تولید

     

    2-2 تشریح فرایند تولید منتخب

     

    3-2 بررسی ایستگاهها و مراحل و شیوه های کنترل کیفیت

     

    4-2 ابزار و ماشین آلات مورد نیاز و منابع تامین آن

     

    5-2 مواد اولیه و منابع تامین آن

     

    6-2 ظرفیت تولید

     

    7-2 برنامه زمانبندی اجرای طرح

     

    8-2 تعیین محل کارخانه

     

     

    1-2 فرایند تولید

     

    فرایند تولید هدفون میکروفون داراز مواد اولیه تا حالت نهایی مستلزم عبور از مراحل عملیاتی است که متناسب با شرایط تکنولوژی دارای روش های تولیدی با توجه به پروسس می باشد که می تواند شامل طراحی و تولید و یا مونتاژ باشد. در این طرح با در نظر گرفتن محدودیت های سرمایه گذاری و اقتصادی تر بودن روش مونتاژ این روش مکورد بررسی قرار گرفته است.

     

    2-2 تشریح فرایند تولید منتخب

    تولید هدفون میکروفون داردر چهار مرحله اساسی صورت می گیرد که در ذیل هر مرحله به تفکیک بررسی شده است.

     

    1-تهیه قطعات پلاستیکی

     

    فرایند قالب ریزی تزریقی یکی از گوناگون ترین روش های تولید در صنعت و پرداخت پلاستیک می باشد. این روش فرایندی است که توانایی تولید قطعات قالب ریزی شده با شکل های پیچیده و دقت خوب در ابعادمختلف را داذا بوده و یک روش شکل دهی یا قالب گیری انواع گرانول مواد ترموپلاست است. عمل یک دستگاه قالب گیری ترزیقی،تبدیل یک ماده پلاستیک خام گرانولی شکل به حالت یک سیال یکنواخت برای رساندن آن به حفره های یک قالب می باشد. پلاستیک های گرانولی با پودری از یک قیف به یک محفظه گرم شده تغذیه می شوند که در آنجا تحت شرایط معین به وسیله حرارت نرم می گردند. این کار در یک سیلندر گرم و تحت فشار انجام شده و یک شناور یا مارپیچ، مواد را با نیرو به داخل قالب می رانند. قالب به وسیله گیره انتهای ماشین تا هنگامی که سرد شده و به مقدار کافی برای بیرون پریدن از قالب باز سخت شده باشد بسته نگه داشته خواهد شد. دمای قالب از 52 تا 149 درجه سانتیگراد می تواند تغییر کند. ژاکت آب سرد و فیلتر الکتریکی گرما دهنده برای نگه داری دمای مناسب استفاده می شود محدوده متوسط فشار قالب گیری ترزیقی از 2040-68 اتمسفر، بسته به ترکیب قالب و طرح آن می باشد قالب از یک طرف به مرکز صفحه متحرک و از طرف دیگر به صفحه ثابت متصل شده است چون قالب برای آزاد شدن قطعه کار،همیشه از وسط باز می شود،لذا وقتی صفحه متحرک مذکور گشوده و به عقب برود نیمی از قالب را با خود به عقب میرود و در نتیجه قالب باز شده و قطعه بیرون می افتد. سپس صفحه متحرک دوباره بجای خود باز گشته و قالب بسته میشود تا عمل ترزیق دوباره انجام گیرد.

    (نمودار و تصاویر و جداول در فایل اصلی موجود است)

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی هدفون میکروفون دار

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت