کاربر گرامی  خوش آمدید ... ( ورود  \ ثبت‌ نام  )

تحقیق مقاله فاکتور های ارتقای رده بندی سایت در موتور های جستجو

مشخص نشده
مشخص نشده
45
powerpoint - word
1 MB
6186
قیمت قدیم:۷,۵۰۰ تومان
قیمت: ۴,۵۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله فاکتور های ارتقای رده بندی سایت در موتور های جستجو

    مقدمه

    SEO  یا بهینه سازی بر پایه موتورهای جستجو درواقع پاسخ به نیاز اصلی سایت های وب جهان گستر یعنی ترافیک هدفمند یا آمار بالای بازدید کنندگان از سایت است. برای داشتن  بیننده در یک سایت یا به عبارت دیگری بازاریابی برای یک سایت چندین روش وجود دارد :

        روش نخست تبلیغات در خارج از وب است. یعنی تبلیغات به روش سنتی ، کارایی این روش  به دلایل زیر چندان مناسب نیست. با وجود اینترنت و پیامدهای آن توجه جامعه ی جهانی ازرسانه های دیگر به سمت این پدیده کشیده شده وتبلیغات به روش سنتی حتی در زمینه های قبلی نیز کارایی خود را از دست داده چه برسد برای کار کرد در خود اینترنت. گذشته از این چون این تبلیغات درخارج از محیط وب انجام می شود ،پس تاثیر گذاری آن کم است. تصور کنید که این تبلیغ روی تابلوی تبلیغاتی یک اتوبان نصب شده باشد ، حتی در صورتی که توجه بیننده را جلب کند، احتمال اینکه او به سایت مورد نظر برود کم است  چون تا از خیابان به منزل یا محل کار یا محیطی که در آن به اینترنت دسترسی دارد برود  ،فاصله زمانی زیادی رخ داده و تاثیرگذاری آگهی از بین رفته است.

        روش دوم تبلیغات در خود وب است به عنوان مثال قراردادن یک flash تبلیغاتی در یک  سایت پر بیننده. که کار روش دوم در اکثر موارد از روش اول بهتر است اما ضعفهایی هم  دارد مثلا هزینه ی زیاد واینکه ما مطمئن نیستیم که کاربران آن سایت پر بیننده به  آگاهی ما علاقه مند هستند یا نه .

        یک روش نوین دیگر هم وجود داردکه با روش های سنتی کاملا در تضاد است . در این روش در واقع به  جای ارائه ی سایت به بیننده در واقع به نیاز وپرسش خود او جواب می دهیم . اینجا به جای اینکه دنبال بیننده باشیم خود بیننده ما را پیدا کرده  وبه سراغ ما می آید . اما او چگونه اینکار را انجام می دهد؟ بهتر است از آمار کمک  بگیریم تا متوجه شویم که کاربران اینترنت چگونه موضوع های مورد علاقه ی را پیدا می  کنند :

    تقریبا 90% از کاربران اینترنت با حداقل یک موتور جستجوگر آشنا هستند و از آن استفاده می کنند .50% از کاربران اینترنت هر روز جستجو می کنند که بیش از نیمی از این جستجوها برای  کالا یا خدمات است .

       یکی از اولین کارهایی که یک کاربر تازه کار شبکه انجام می دهد ، جستجو در یکی از  موتورهای جستجوگر است .

        از آمار بالا نتیجه می شود که جستجوگرها محبوب ترین ابزار  برای جستجوی اطلاعات در محیط وب هستند پس در این روش سعی می شود تا کاربر به این روش ما را پیدا کند درنتیجه چیزی که خود او به دنبالش بوده را ما به او ارائه می کنیم .

        نیاز به جستجوگرها یک نیاز انکارنا پذیر است . باتوجه به حجم عظیم وب و اطلاعاتی که روزانه به وب افزوده می شود کاربروب برای پیدا کردن موضوع خاصی در وب با  وجود این همه اطلاعات بی پایان دچار مشکل است و پیداشدن موتور های جستجوگر درواقع  پاسخ بر این نیاز کاربران است. درSEO سعی براین است که بینندگان بیشتری بااین روش  با سایت مورد نظر روبه رو شوند به عبارت بهتر سایت با صفحه ی مورد نظر درصفحه ی نتایج موتور جستجوگر که به کاربر ارائه می شود رتبه ی بالایی کسب کند . هدف نهایی  قرار گرفتن در صفحه ی اول نتایج است (نتایج اول تا دهم) و اولویت به نتایج اول تا  سوم است .

    گذشته از این ها مهمترین نقش SEO در تجارت آنلاین است یعنی جایی که حضور بیننده پر  اهمیت ترین موضوع است. شرکت های بزرگ سرمایه گزاری زیادی برای قرار گرفتن سایت شان  در لیست جستجوگرهای بزرگ انجام می دهند همین موضوع باعث رونق بازار SEO شده است.

     

    فصل اول:

      موتورهای جستجوگر

    1-1- اینترنت و حضور در آن

        از سال ۱۹۹٢ یک منبع بسیار مهم دیگر به منابع اطلاعاتی اضافه شد و آن شبکه جهانی وب (World Wide Web) یا همان اینترنت است. به جز کاربرد در زمینه اطلاع رسانی اینترنت کاربردهای بیشمار و غیر قابل تصوری در تجارت و سایر زمینه های زندگی نیز پیدا کرده است. به بیان دیگر امروزه در هر زمینه ای که بتوان تصور کرد، اینترنت یک ابزار موثر و توانمند به حساب می آید. حضور در اینترنت حقیقتا باید بخشی از بازاریابی شما باشد.

     

    2-1- تاریخچه جستجو گرها

         در اولین روزهای گسترش اینترنت، کاربران آن آزادی عملی کمی داشتند و مقدار اطلاعات آن نیز نسبتا کم بود. بیشتر دسترسی به اینترنت توسط کارکنان دانشگاهها و آزمایشگاه ها بود که از آن به منظور دستیابی به اطلاعات علمی استفاده می کردند. در آن روزها مشکل یافتن اطلاعات در اینترنت به اندازه امروز بحرانی نبود. دایرکتوریها یکی از اولین شیوه هایی بودند که دسترسی به منابع اطلاعات در شبکه را آسان می نمودند. در دایرکتوریها منابع اطلاعاتی بر اساس موضوع طبقه بندی شده بودند.                                                       

     

    3-1- علت پیدایش موتورهای جستجو

     

        با وجود حجم روز افزون طراحی و راه اندازی سایت های وب مختلف، نیاز به دستیابی به مرکزی برای شناسایی این پایگاه ها برای استفاده بهتر و بیشتر کاربران وب، امر مهمی به شمار آمد. از آنجا که سایت ها و مطالبی که در وب منتشر می شوند، توسط هیچ مرکز رسمی بین المللی مسئول در اینترنت اعلام نمی شود تنها راه پیدا کردن یک موضوع، اطلاع داشتن دقیق از آدرس آن سایت به نظر می رسد.

    موتور های جستجو برای سهولت دسترسی کاربران به مطالب موجود در سایت های وب راه اندازی شده اند. در واقع بدون نیاز به موتور های جستجو قادر نخواهیم بود تا از به روز رسانی های سایت های وب اطلاع کسب کنیم و نیازهای تحقیقاتی و آموزشی و تجاری و خبری و ... خود را پوشش دهیم.  مهمترین توانایی موتورهای جستجو جذب مخاطبان واقعی سایت است. مخاطبان وبگرد و سرگردان معمولا ارزش چندانی ندارند.

     

    4-1- موتور جستجو چیست؟

         جویشگر یا موتور جستجو (به انگلیسی: Search Engine)، در فرهنگ رایانه، به طور عمومی به برنامه‌ای گفته می‌شود که کلمات کلیدی را در یک سند یا بانک اطلاعاتی جستجو می‌کند. در اینترنت به برنامه‌ای گفته می‌شود که کلمات کلیدی موجود در فایل‌ها و سندهای وب جهانی، گروه‌های خبری، منوهای گوفر و آرشیوهای FTP را جستجو می‌کند.

        برخی از جویشگرها برای تنها یک وب‌گاه(پایگاه وب) اینترنت به کار برده می‌شوند و در اصل جویشگری اختصاصی آن وب‌گاه هستند و تنها محتویات همان وب‌گاه را جستجو می‌کنند.

        برخی دیگر نیز ممکن است با استفاده از SPIDERها محتویات وب‌گاه‌های زیادی را پیمایش کرده و چکیده‌ای از آن را در یک پایگاه اطلاعاتی به شکل شاخص‌گذاری‌شده نگهداری می‌کنند. کاربران سپس می‌توانند با جستجو کردن در این پایگاه داده به پایگاه وبی که اطلاعات موردنظر آن‌ها را در خود دارد پی ببرند.

     

    5-1-  معرفی انواع جستجوگرها

        قبل از اینکه به تکنیکهای SEO بپردازیم لازم است که یک شناخت کلی از یک جستجوگر داشته باشیم. ابتدا به برسی ساختار یکی از انواع مهم جستجوگر ها یعنی Search Engine می پردازیم.

    Search Engine -1

        هر موتور جستجوگر چندین بخش مرتبط به هم دارد :

             1.  روبات نرم افزاری : تشکیل شده از دو بخش است : Spider و Crawler

    Spider  یا عنکبوت نوعی برنامه نرم افزاری است که وظیفه کاوش در وب و جمع آوری اطلاعات از وب و ارسال آن به موتور جستجوگر را به عهده دارد . و کراولر تعیین می کند که Spider باید چه کارهایی انجام دهد. کار Spider به این صورت است که طبق دستور Crawler به یک صفحه می رود اطلاعات آن صفحه را از رویSource صفحه خوانده .و به Search Engine ارسال می کند سپس باز هم با دستور Crawler لینک هایی که در آن صفحه وجود دارند را دنبال می کند .در صفحه های مقصد باز هم همین عمل را تکرار می کند . به این ترتیب Spider با دنبال کردن لینک ها )تارهای شبکه وب( مانند یک عنکبوت در شبکه تار عنکبوتی وب حرکت می کند و اطلاعات جدید را جمع آوری می کند . مجموعه روبات نرم افزاری وظیفه بایگانی کردن وب را به عهده دارد .

               2.  بایگانی : این قسمت شامل بخش تجزیه و تحلیل گر (Indexer) وبخش پایگاه داده

    (Database) است.

        Indexer : اطلاعاتی را که روبات نرم افزاری جمع آوری میکند در اختیار این بخش قرار میدهد.             Indexer اطلاعات ارسالی را تجزیه و تحلیل می کند. به عبارت دیگر اطلاعات را سازماندهی می کند. به عنوان مثال در یک سند چند کلمه وجود دارد، کلمات کلیدی در کجای متن هستند، نسبت کلمات کلیدی به کل متن چند است، تصاویر در کجای صفحه هستند و به طور کلی همه پارامترهایی را که به جستجوگر، در تعیین رتبه سند کمک میکنند در این مرحله بدست میایند. این پارامترها در Indexer به یک مقیاس عددی تبدیل می شوند تا سیستم رتبه بندی بتواند الگوریتم های خاص ویژه و فوق محرمانه موتور جستجوگر را که آنها هم محرمانه هستند اعمال کند و در نهایت رتبه هر سایت مشخص می شود.

     Indexer سپس اطلاعات صفحه و پارامترها را در اختیار پایگاه داده جستجوگر قرار می دهد. با توجه به اینکه هر جستجوگر نوعی بایگانی کننده وب به شمار می رود، پس باید پایگاه داده عظیمی برای بایگانی وب داشته باشد. علاوه بر این یک جستجوگر باید الگوریتم های  خاصی برای جستجو در پایگاه داده خودش داشته باشد تا در کمترین زمان اسناد مورد نظر را بر اساس سوالات کاربر ارائه دهد.

         علاوه بر این برای بالا بردن سرعت جستجو در پایگاه داده، اطلاعات گروه بندی و کدگذاری می شوند تا دسترسی به آنها آسانتر شود. این مرحله ضعف عمده جستجوگرها بشمار می رود چون در صورت وجود ابهام در سوال کاربر و  گروه بندی های کلی نتایج  بسیار وحشتناکی ببار می آورد . یکی از تفاوت های عمده موتورهای جستجوگر در حجم پایگاه داده آنها و همینطور نحوه سازماندهی اطلاعات و جستجو در پایگاه داده است.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله فاکتور های ارتقای رده بندی سایت در موتور های جستجو

    فهرست:

     

    مقدمه                                                                                                         6

     فصل اول:  موتورهای جستجوگر                                                                   

    اینترنت و حضور در آن                                                                         8

        2-1- تاریخچه جستجو گرها                                                                            8

        3-1- علت پیدایش موتورهای جستجو                                                                9

         4-1- موتور جستجو چیست؟                                                                         9

         5-1-  معرفی انواع جستجوگرها                                                                     10

         6-1- نگاهى به موتورهاى جستجو در اینترنت,جستجو میان صدها میلیون صفحه              17

           1-6-1- جستجو میان صدها میلیون صفحه                                                      18

           2-6-1- ایجاد فهرست                                                                              20

           3-6-1- آینده موتورهاى جستجوگر                                                               22

     

    فصل دوم: سئو (SEO) و بهینه سازی صفحات                                               

       1-2- سئو (SEO) و بهینه سازی صفحات چه ارزشی دارد؟                                       24

       2-2- سئو(SEO) علم است یا هنر ؟ SEM چیست؟                                             26

      3-2- بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM یعنی چه؟                                               27

      4-2- چرا SEO مهم است؟                                                                            27

      5-2- چه کسانی به SEO احتیاج دارند؟                                                             28

       6-2- ابزارهای SEO چیست؟                                                                         28

       7-2- مقدمات SEO, شروع بهینه سازی                                                             29

    انتخاب واژه های کلیدی                                                                    29

    2-7-2- فرایند بهینه سازی                                                                         31

    3-7-2- بهینه سازی متن ها                                                                        32

    4-7-2- محل اعمال پارامترها                                                                       33

     

    فصل سوم: اسرار و ترفندهای بهینه سازی                                                     

      1-3- اسرار و ترفندهای بهینه سازی صفحات                                                          34

      2-3- ساختار سایت                                                                                      40

      3-3- بهینه سازی تصاویر و پیوندها                                                                     41

      4-3- استفاده بهینه از متن                                                                              41

      5-3- معرفی به موتورهای جستجو و فهرست ها                                                       41

      6-3- تبلیغات در موتورهای جستجو                                                                    42

    منابع                                                                                                          44

     

     

    منبع:

    http://www.webpaya.com/farsi/seo-article.html

    http://www.persian-seo.com/searchengine optimi zation

    www.erfanrad.blogfa.com

    http://www.janane.com/searchEngineAscent.zip (/url)

    http://www.heramtoos.persianblog.ir/post

    http://www.org.iranpr

    http://www.kammyabonline.blogfa.com/post-1.aspx

    www.froum.Oonja.com

    www.irseo.com

    www.gavbandy.blogfa.com

    www.pmedia.ir

    http://legofish.com

    http://earth.google.com

    http://www.google.com/language_tool?hl=fa

     

    کتاب الکترونیکی بر فراز موتورهای جستجو

    شبکه فن آوری اطلاعات ایران   تاریخ : 12 خرداد 1384    شاخه : وب

    شبکه فن آوری اطلاعات ایران    تاریخ : 20 مهر 1383      شاخه : وب

    اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی فن آوری اطلاعات  تاریخ : 6 خرداد 1386      شاخه : وب

    اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی فن آوری اطلاعات  تاریخ : 4 اردیبهشت 1383 شاخه : تجارت الکترونیک

    اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی فن آوری اطلاعات  تاریخ : 7 آبان 1381         شاخه : وب

    اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی فن آوری اطلاعات  تاریخ : 24 آذر 1380        شاخه : وب

    روزنامه خراسان    تاریخ : 25 مهر 1387     شاخه : وب

    انجمن عملی دانشگاه شیخ بهایی

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان محصول