تحقیق مقاله سیستم های توربین گاز

تعداد صفحات: 100 فرمت فایل: word کد فایل: 6233
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک
قیمت قدیم:۱۳,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله سیستم های توربین گاز

    سیستم روغنکاری

    روغنکاری یاتاقان‌های­ توربین گاز و ژنراتور

     

          :      وظایف سیستم روغنکاری            

         تهیه روغن سیستم TRIP OIL  

           تهیه روغن سیستم هیدرولیک    

           تهیه‌روغن‌سیستم STARTING

                                روغنک

    اجزاء اصلی سیستم روغنکاری:

    1-­ مخزن روغن

    2-­ پمپ اصلی روغن

    3-­ پمپ کمکی روغن

    4-­ پمپ اضطراری روغن

    5-­ کولرهای روغن

    6-­ فیلترهای دوقلوی 5U

    7-­ ریلف ولو VRI و ولوتنیظیم کننده VPRS2

    8-­ انشعابات مختلف مربوط به سیستم­هایی که از LUB OIL تغذیه می‌شوند.

    9-­ سیستم­های حفاظت دما و فشار

    10-­ سیستم ونت بخارات روغن

    مخزن روغن:

    این تانک در کف کوپه ACCESSORY قرار گرفته و دارای ظرفیت      3300 گالن یا 12492 لیتر می­باشد ساکشن پمپهای اصلی و AUX و EMERJENCY در این تانک قرار دارد سطح روغن در آن توسط یک سطح سنج مورد سنجش قرار می­گیرد که معیار سنجش برای آن قسمت خالی تانک    می­باشد نه قسمت دارای روغن، به این صورت که دارای 4 سطح 10",12",16",17" می­باشد با توجه به توضیحات داده شده هنگامیه سطح سنج عدد 10" را اعلام می­کند یعنی فقط 10" از سطح روغن تا سقف تانک جای خالی وجود دارد پس تانک دارای بیشترین سطح روغن از میان 4 سطح گفته شده       می­باشد و هنگامی که سطح سنج عدد 17" را اعلام می­کند یعنی تانک دارای کمترین سطح روغن می­باشد در ضمن برای 10" آرم HIGH LEVEL و برای 17" نیز آرم LOW LEVEL در نظر گرفته شده است و اعداد 12",16" نیز بترتیب بیانگر FILL, EMPTY می­باشند.

    این سطح سنج با مشخصه  در نقشه مشخص شده است.

    برای تامین دمای مطلوب روغن نیز از 2 THERMO SWITCH  استفاده شده است این THERMO SWITCH با هیتر                 -1.2 23QT بعلت جلوگیری از افزایش ویسکوزیته روغن اینترلاک دارد به این صورت که با رسیدن دما به 15 درجه سانتی گراد هیتر 26QL-1روشن شده و هنگامی که دما به 21 درجه سانتی گراد  هیتر (26QN-1) خاموش می­شود نکته­ای دیگری که در این رابطه می­توان به آن اشاره کرد اینرلاک سوئیچ­های گفته شده علاوه بر هیتر با پمپ AXU است که به محض روشن شدن هیتر بعلت جلوگیری از سوختن روغن و بالا رفتن دما بصورت نقطه­ای در اطراف هیتر مربوطه روشن می­گردد تا با ایجاد حرکت روغن در تانک از این پدیده جلوگیری کند.

    پمپ اصلی روغنکاری:

    این پمپ از نوع POSITIVE DISPLACEMENT (جابجایی مثبت)    می­باشد که با استفاده از نیروی جعبه دنده  ACCESSORY می­چرخد در فشار کاری CM2/7KG کار می­کند و می‌تواند فلوی MIN/2725 LIT تولید کند.

    پمپ کمکی روغنکاری:

    این پمپ در زمان START UP , SHUT DOWN که پمپ اصلی قادر به تامین فشار لازم نیست و یا بطور کلی می­توان گفت با CLOSE شدن

     63QA-1 (PRESSURE SWITH–[4.83 BAR] ) وارد مدار می­گردد و همزمان آلارمی نیز به اتاق فرمان در رابطه با پایین بودن فشار LUB OIL ارسال می­کند)

    در دورهای زیر 95% دور نامی توربین یعنی تا دور 2800 RPM در هنگام START UP, SHUT DOWN که پمپ اصلی قادر به تامین فشار لازم LUB OIL نمی­باشد و یا بطور کلی می­توان گفت با  افت فشار و بسته شدن PRESSURE SWITH 63QL-1 این پمپ وارد می­گردد در ضمن این پمپ از نوع سانتر یفوژ و غوطه­ور در سیال می­باشد و انرژی آن بطور مستقل از یک موتور AC تامین می­شود.

    با نگاهی به فلو و فشار این پمپ (3218LPM, 8KG/CM2) در می­یابیم برعکس نام این پمپ، که به پمپ کمکی معروف است پارامترهای فشار و فلوی آن بیشتر از پمپ اصلی می­باشد که این امر به دلیل تامین فشار تجهیزات اضافی است که در زمان راه­اندازی واحد در مدار روغن قرار دارند که می­توان در این زمینه به سیستم JAKINGها اشاره کرد.

    پمپ اضطراری روغن:

    این پمپ همان‌طور که از نامش پیداست در فشارهای بسیار پایین و شرایط اضطراری که به علت شرایط خاصی مثل  قطع شدن برق AC و یا بعنوان مثال در شرایط BLACK OUT که هیچ گونه برق AC در واحد نداریم بوسیله برق DC با بسته شدن PRESSURE SWITH 63QL-1 وارد مدار می­شود SET این پمپ پایین­تر از 63QL-1 می­باشد و  تا رسیدن توربین به دور صفر در مدار باقی می­ماند.

    36QL-1"LOW LUB OIL PRESS–EMRGENCY PUMP START

    DECREASING:6.00+1.00PSIG OR 0.414 + 0.69 BARG

    (INCREASING: 20.0+ 2.0 PSIG OR 1.38 +0.14 BARG)

    کولرهای روغن:

    این کولرها همان‌طور که در دیاگرام مسیر  روغن کاری مشخص شده بعد از پمپ­های روغنکاری قرار دارند که شامل 2 مبدل حرارتی است که به صورت موازی با هم قرار گرفته­اند که همیشه یکی از آنها در مدار می باشد که  بوسیله سایت گلسهایی که در مسیرروغن آنها تعبیه شده می­توانیم تشخیص دهیم که کدام یک از آنها در مدار می­باشند میزان خنک­کاری دمای روغن در این کولرها در حدود 4 الی 5 درجه سانتیگراد می­باشد در آنها سیال گرماگیر آب می­باشد به این صورت که آب از داخل یک سری لوله که در این کولرها قرار دارد جریان دارد و سیال روغن اطراف آنها بر اثر تبادل گرمایی خنک می­شود در ضمن یک مسیر FILLING نیز بین 2 کولر تعبیه شده که در هنگام CHANGE کولرها برای جلوگیری از افت فشار اولیه کاربرد دارد.

    فیلترها:

    این فیلترها 2 عدد می­باشندکه مانند کولرها بصورت موازی بعد از آنها قرار گرفته­اند و همیشه یکی از آنها در مدار است فیلتری که مدار است توسط چرخ دنده­ای که وظیفه تغییر فیلرها را دارد مشخص می­شود در ضمن مانند سیستم کولرها یک مسیر FILLING به همراه یک ولو برای FILLING اولیه در هنگام CHANG بین این دو فیلتر تعبیه شده است ساختمان داخلی هر فیلتر مانند دستگاه PRESS FILTER می­باشد یعنی در داخل هر کدام از مخازن چند عدد فیلتر کاغذی از این بامش  میکرون قرار دارد درضمن سوئیچ اختلاف فشار 63QQ-1 نیز چنانچه اختلاف فشار 2 سر فیلتری که در مدار است به مقدار  برسد آلارم شماره 13 را به اتاق فرمان می­فرستد که به مراجعه پانل گیج­ها در کوپه اکسسوری می­توان از صحت عملکرد سوئیچ اطلاع پیدا کرد.

    ریلف ولو VR-1 و ولو تنظیم کننده فشار VPR-2:

    تنظیم فشار سیستم روغنکاری در دو مرحله توسط ریلف ولو VR-1 و کنترل ولو VPR-2 انجام می­شود. ریلف ولو VR-1 بعد از پمپ اصی قرار رفته و فشار خروجی آنرا با برگرندان روغن اضافی به تانک اصلی محدود می­کند و کنترل ولو VPR-2 نیز بعد از فیلترهای روغن قرار گرفته و با یک ORIFICE که اجازه عبور 80% فلوی نامی خط را می­دهد بطور سری نصب گردیده است تنظیم فشار این کنترل ولو بوسیله یک دیافراگم انجام می­شود FEED BACK فشار برای تنظیم این دیافراگم همان‌طور که در نقشه مشخص شده از فشار هدر اصلی روغن گرفته می­شود.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله سیستم های توربین گاز

    فهرست:

    سیستم روغنکاری-------------------------------------------- 1

    سیستم هیدرولیک------------------------------------------- 11

    سیستم Trip Oil-------------------------------------------- 18

    سیستم IGV----------------------------------------------- 27

    سیستم Starting ------------------------------------------- 31

    سیستم سوخت گازوئیل---------------------------------------- 36

    سیستم سوخت گاز------------------------------------------- 47

    سیستم هوای سیل-------------------------------------------- 53

    سیستم اتمایزینگ و سیستم پرژ گازوئیل---------------------------- 61

    سیستم پرژ مسیر گاز------------------------------------------ 71

    سیستم Cooling Water-------------------------------------- 74

    سیستم تهویه و گرمایش کوپه‌ها---------------------------------- 80

    سیستم اطفاء حریق------------------------------------------- 85

    سیستم Water Wash---------------------------------------- 89

    Setting--------------------------------------------------- 97

    DIAGRAM, SCHEM PP-LUB OIL-0416------------------------------ 108

    DIAGRAM, SCHEM PP-LUB OIL-0416------------------------------ 109

    DIAGRAM, SCHEM PP-HYDR SUPPLY-0434-------------------- 110

    DIAGRAM, SCHEM PP-TRIP OIL- 0418---------------------------- 111

    DIAGRAM, SCHEM PP- IGV- 0469----------------------------------- 112

    DIAGRAM,SCHEM PP-STARTING MEANS- 0421-------------- 113

    DIAGRAM, SCHEM PP- LIQ FUEL-0424--------------------------- 114

    DIAGRAM, SCHEM PP-FUEL GAS- 0422-------------------------- 115

    DIAGRAM, SCHEM PP-CL & SLG AIR- 0417-------------------- 116

    DIAGRAM, SCHEM PP- ATOMIZING AIR- 0425--------------- 117

    DIAGRAM, SCHEM PP- FUEL PURGE- 0477--------------------- 118

    DIAGRAM, SCHEM PP- COOLING WATER- 0420------------- 119

    DIAGRAM, SCHEM PP- FLOW- HEATING & VENT- 0436- 120

    DIAGRAM, SCHEM PP- FIRE PROTECT- 0426----------------- 121

    DIAGRAM, SCHEM PP- TURB & CPRSR WSHG- 0442 122

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت